A Panasonic megvenné a Sanyót

MTI Sajtóadatbank, 2008. december 20. 08:39

A japán Panasonic pénteken részvényenként 131 jenes, egyezménye ajánlatot tett a Sanyo részvényeire. A Panasonic összesen legalább 4,5 milliárd dollárt szán a Sanyo többségének megszerzésére.

A piaci helyzetre jellemző, hogy az ajánlat a hagyományoktól eltérően nem felárat tartalmaz a Sanyo piaci értékéhez képest, hanem ellenkezőleg: közel 4 százalékkal kevesebbet ér a Sanyo pénteki záróáránál, dacára annak, hogy a Sanyo eddig ismert eredményei igen jók, és habár egész évi átlagban messze nem fogja elérni az első félévi ütemet, éves előrejelzése szerint egész üzleti évében így is 22 százalékos növekedésre számít adózott eredményében az előző évi 28,7 milliárd jenhez képest. Mindazonáltal a Sanyoban részes befektetési bankok kapva kapnak a lehetőségen, hogy pénzhez juthatnak: a Goldman Sachs máris közölte, hogy átadja Sanyo-részvényeit.

A Panasonic Corp. a világ legnagyobb plazmatévégyártója, a Sanyo Electric Co Ltd. pedig világelső az újratölthető elemek piacán. Kettejük együttese a második számú japán elektronikai gyártó lenne a Hitachi Ltd. mögött.

A Panasonic bejelentése előtt a Panasonic 2,9 százalékos nyereséggel 1051 jenen, a Sanyo 3,6 százalékos veszteséggel 136 jenen zárt a tokiói értéktőzsdén.

Az üzleti éve szeptemberrel zárul első felében a Sanyo adózott eredménye 32,648 milliárd jen volt, 104,3 százalékkal több az egy évvel korábbi 15,981 milliárdnál, 2,5 százalékkal kereken egybillió jenre növekedett bevételből.

A Panasonic adózott eredménye 55,461 milliárd jen volt az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében, 16 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 65,808 milliárdnál. A bevétele 4 százalékkal 2,2 billió jenre apadt. A Panasonic november végén csökkentette előrejelzését: a jövő márciussal záruló pénzügyi évében 30 milliárd jenes adózott eredményre számít az addig jelzett 310 milliárd helyett, bevétele várhatóan 8,5 billió jen lesz, az előzőleg várt 9,2 billió helyett.

Kulcsszavak: Panasonic Sanyo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rutinból nem megy: globális transzformáció és lokális alkalmazkodás!

A 2016. év végén alakult, és a Magyar Marketing Szövetség exkluzív szakmai közösségeként működő Marketing Döntéshozók Klubja idén immár kilencedik alkalommal összegzi azt, hogy mi várható a marketing és kommunikáció területén az előttünk álló esztendőben.

2025. január 20. 16:42

Az ABB bemutatja „Kőbe zárt zene” sorozatának legújabb részét

Egy korallzátony melletti homokos szigeten fekszik egy káprázatos nyaralóhely, ahol kagylószerű, fából készült villák cölöpökön emelkednek a türkizkék víz fölé, és gyönyörű tengerparti házak alkotnak egységet a környező dűnékkel, ez a szaúd-arábiai Ummahat-szigeten található St. Regis Red Sea Resort. Ezen a helyszínen a kifinomult formatervezés és a modern technológia ötvöződik egy távoli, a közműhálózatokon is kívül eső, varázslatos hangulatú környezettel.

2025. január 20. 14:59

Top Employer 2025 elismerést kapott az Egis

Nemzetközi megmérettetésen kapott elismerést az Egis Gyógyszergyár Zrt., amely most első alkalommal pályázott a rangos Top Employer Hungary minősítésre. A vállalat így – az idén egyedüli hazai gyógyszergyártó cégként – bekerült azon társaságok körébe, amelyek globális szinten is kiemelkedő munkáltatói gyakorlattal rendelkeznek. 

2025. január 20. 13:30

A napelemek energiájának kihasználásához nyújt útmutatást egy új jelentés

Egyre több figyelmet fordítanak a fenntarthatósági célok elérésére a kereskedelmi ingatlanpiac szereplői, ezért a megoldásokat kereső ingatlantulajdonosok és bérlők számára kulcsfontosságúvá válnak a napelemes rendszerek. Az energiahatékonysággal kapcsolatos növekvő igények és a szén-dioxid-mentesítésre való törekvések fényében a napelemes megoldások jelentős környezeti, gazdasági és stratégiai előnyöket biztosítanak az ingatlanszektor számára.

2025. január 20. 12:01

Az LG vezérigazgatója bemutatta a vállalat 2025-ös versenyképességi és növekedési stratégiáját

William Cho, az LG Electronics (LG) vezérigazgatója, valamint a vállalat kulcsfontosságú vezetői egy Las Vegasban (Nevada, USA) tartott sajtótájékoztatón ismertették a vállalat 2025-ös üzleti stratégiáját. A vezérigazgató elmondta, hogy a gyorsan változó globális piaci környezethez igazodó megvalósítási stratégiákkal kell kiépíteni a strukturális versenyképességet és felgyorsítani a minőségi növekedést.

2025. január 20. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51