Nő az igény az adatgyűjtő szoftverek iránt
A magyar vállalatok és szervezetek is egyre jobban érdeklődnek az olyan informatikai adatgyűjtő és elemző szoftverek iránt, amelyek nyomon követnek minden informatikai rendszerben történő eseményt, például jelzik a szokatlan műveleteket, s ezzel megakadályozhatják az adatlopást.
Az ilyen szoftvereket is gyártó és telepítő Novell szerint 2009-ben 10-20 informatikai adatgyűjtő és elemző szoftver telepítési projekt valósul meg a magyar piacon, egyenként 20-100 millió forint értékben. A Novell ezeknek az üzleteknek a 30-50 százalékát szeretné elnyerni.
Szittya Tamás, a Novell Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a cégek és az állami szervezetek ilyen szoftvert elsősorban azért vesznek, hogy megfeleljenek a törvényi szabályozásnak, másodsorban pedig azért, hogy növeljék üzembiztonságukat. További szempont még az adatlopás megelőzése és a kockázatok csökkentése is.
A Novell jelenleg 5 adatgyűjtő és elemző megoldást telepít, további öt megrendeléséről pedig tárgyal. A cég a legnagyobb érdeklődést a pénzintézetek, a távközlési cégek és a közüzemi vállalatok részéről tapasztalja.
Kapcsolódó cikkek
- Több százezer lopott Facebook-fiókot adott el egy hacker
- Firefox-plugin Google-adatgyűjtés ellen
- Felhasználók millióit érintette a decemberi Google elleni támadás
- Az internetes biztonság nemzetközi együttműködést igényel
- Jóri András: illetéktelenek nem férhettek hozzá az ügyfélkapus adatokhoz
- Feltörték a számítógépek adatvédelmi chipjét
- Telefonszámokat gyűjtött az iPhone játékfejlesztő cég
- Itt az önmegsemmisítő dokumentum!
- 40 millió lopott adat a feketepiacon
- Adatbiztonsági céget vásárol a HP
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.