A recesszió ellenére is bővülő online értékesítést várnak 2009-re az USA-ban

A most közzétett jóslatok több szempontból is érdekesek. Egyrészt a válság miatt alig létezik olyan előrejelzés, melyet vagy nem mínuszban lenne a korábbi évekhez képest, vagy ne lefelé módosították volna. Az USA mindig is előremutató volt a jövőbeli trendek szempontjából, így érdemes odafigyelni online szférájára, másrészt egyben itt érezhetőek a leggyorsabban és a legmélyrehatóbban a recesszió hatásai, általános fogyasztás-visszaeséssel és napi szinten 10 ezres elbocsátásokkal.
Éppen ezért igen kedvező hír az online szektor számára, hogy nem kevesebb, mint 11 százalékos bővülést várnak az online kiskereskedelemben, mellyel akár a 156 milliárd dolláros forgalom is megvalósulhat. Ez a növekedés mértékében is jónak mondható, hiszen a 2008-as bővülés 13 százalékos volt az egy évvel korábbi számokhoz képest, végül 141 milliárd dolláros forgalmat generálva.
A növekedés hátterében az elemzők szerint egyértelműen az internet által biztosított előnyök állnak. Nem csupán a házhoz szállításról van szó, hiszen számos termék a közelben is megvásárolható, sokkal gyorsabban, még az egynapos szállítási garanciák mellett is, melyek természetesen felárral járnak. Inkább arról van szó, hogy az internet lehetőséget nyújt az árak gyors és kiterjedt összehasonlítására, és míg a korábban az online felderítés után jellemző volt a személyes vásárlás, ez kezd visszaszorulni. A szállítási árak sem okoznak már meglepetéseket, hiszen több internetes árgép ezeket már automatikusan belekalkulálja a fizetendő végösszegbe, nem véletlen, hogy az egyik legnagyobb forgalmazó, az eBay is több mint egy éve bevezette az ár plusz szállítási költség alapú szűrést rendszerében.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- Internet kontra hagyományos műszaki áruházak: éleződő verseny?
- Az online kiskereskedelmet elkerülte a válság
- Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak
- Naponta kétmillióan keresik fel a világhálót
- Kína életében az internet kulcsfontosságú szerepet játszik
- "A Mikulás és a Jézuska idén már az interneten jön"
- A legtudatosabb vásárlók a 30 év feletti, világhálón tájékozódó városi nők
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- 857 millió vásárló az interneten
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.
700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.
AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.