Csökkent a Telenor adózott eredménye
Norvégia vezető távközlési vállalata, a Telenor - 2002 óta a magyar Pannon százszázalékos tulajdonosa - csökkenő negyedik negyedévi adózott eredményről számolt be szerdán a társult vállalatok gyengébb eredményei miatt.
Az adózott eredmény 2,21 milliárd norvég korona volt október-december között az egy évvel korábbi 7,63 milliárddal és az elemzők által várt 3,11 milliárddal szemben.
A társult vállalatok adózott eredménye 451 millió norvég korona volt, egy évvel korábban 4,30 milliárd. A vállalatnak 164 millió előfizetője van az északi országokban, illetve Európa és Ázsia feltörekvő országaiban.
A bevétel a negyedik negyedben 26,36 milliárd koronára nőtt 23,74 milliárdról, elemzők 25,32 milliárdot vártak.
Az Ebitda-eredmény 7,72 milliárd koronát tett ki, egy évvel korábban 7,25 milliárdot, az elemzői várakozások 7,66 milliárdról szóltak.
A vállalat szerdai közleménye szerint a jövőben az eddiginél nagyobb kihívásokra számítanak, miután a távközlési szektort eddig kevésbé érintette a globális gazdasági válság a többi iparághoz képest. A cégnél a költségek és a beruházások visszafogását tervezik 2009-ben, a tőkebefektetés a bevétel 15-17 százalékára mérséklődik a múlt évi 20 százalékról.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- A Deutsche Telekom már profitra váltott
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Lendületben a tárolóspecialista MHM Computer
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- 36 százalékkal csökkent a Telenor profitja
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- A vártnál jobban teljesített a Pannon anyavállalata
- Orosz feltételek a Telenor és az Altimo terveihez
- Eladhatók a Telenor VimpelComban tartott részvényei
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.