Több háztartásnak van internet-hozzáférése, mint vezetékes telefonja
Minden második magyar háztartás rendelkezik internet-hozzáféréssel, míg minden további tizedik fél éven belül tervezi annak bevezetését – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös, a magyar háztartások internethasználati szokásait vizsgáló kutatásából. A leggyakoribb a kábeles elérés – az otthoni internetkapcsolattal rendelkezők 43 százaléka csatlakozik így a világhálóra –, ezt követi az ADSL-kapcsolat 34 százalékkal. A netező háztartások 8,5 százaléka azonban továbbra is betárcsázós, modemes internetet használ, míg 6,9 százalék mobiltelefonon keresztül internetezik. Legnagyobb arányban az alacsony iskolai végzettségű netezőknél található betárcsázós kapcsolat – 10 százalékuk csatlakozik így a világhálóra –, míg az otthoni internet-hozzáférés aránya az alacsonyabb egy főre eső jövedelemből gazdálkodó, kistelepülésen élő háztartásokban a legkisebb. „A világhálóra való csatlakozás költsége egyre alacsonyabb, így a megfigyelhető különbségeknek nem csak anyagi okai vannak. Egyrészt a kábeles és ADSL-hálózatok lefedettsége nem 100 százalékos, másrészt a kistelepüléseken az internet még jellemzően nem vált a mindennapi élet részévé, nem szükséges a napi munkához, így ott még a kultúrája sem alakult ki olyan mértékben, mint a nagyobb városokban. A vásárlóerővel rendelkező lakosság körében azonban az internetelérés meghaladja a 75 százalékot” – jegyezte meg Barcza Enikő, a KutatóCentrum üzletágvezetője.
Vezetékes helyett mobil
A kutatás arra is fényt derített, hogy ma már több háztartás rendelkezik internet-hozzáféréssel, mint vezetékes telefonnal: a magyar háztartások csupán 48 százalékánál van bekötve a vezetékes telefon. Ez az arány ráadásul folyamatos csökkenést mutat: a háztartások negyedének ugyan volt korábban vezetékes telefonja, de azóta különböző okokból lemondták azt. A mobil-penetráció ugyanakkor kiemelkedően magas, a magyar háztartások 93 százaléka legalább egy mobillal rendelkezik. Jellemzően mind a vezetékes-, mind a mobiltelefon-ellátottság azon válaszadók körében alacsonyabb, akik kisebb településen élnek, alacsonyabb végzettségűek és kisebb jövedelemből gazdálkodnak.
Kapcsolódó cikkek
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- Biztonságos internetet ígérnek a tudósok
- Új tenger alatti kábellel nagysebességű internet Afrikában
- Asztúria hercege-díjat kaptak az e-mail és a mobiltelefon "feltalálói"
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
- Egyharmadával visszaesett az internetforgalom Svédországban egy új törvény nyomán
- Kevés a Triple Play-t igénybe vevő háztartás
- Még a nejünknél is fontosabb a web
- Az internet beelőzte az újságokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a folyamatosan emelkedő bérleti díjak azonban továbbra is kihívást jelentenek a cégeknek. Ennek ellenére a vállalatok is nyitnak az adott esetben drágább elektromos autók felé, de a céges flotta összeállítását még mindig a státusz és a pozíció határozza meg a valós használati igények helyett.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.