Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
2006 és 2008 között az EU-tagországok polgárainak internetes vásárlást is használó része 27 százalékról 33 százalékra nőtt. Természetesen vannak belső különbségek, például a legnagyobb népességgel rendelkező országokban, Nagy-Britanniában, Franciaországban és Németországban az internet-hozzáféréssel rendelkezők mintegy fele választja ezt a vásárlási formát, míg a skandináv területeken ez a szám eléri a 91 százalékot is. Ez vélhetően a nagyobb földrajzi távolságoknak is köszönhető, illetve a ritkább népsűrűségnek.
A lassú növekedés kicsit megtévesztő lehet, mivel a szakértők szerint a háttérben olyan online folyamatok is zajlanak, melyek változásait jóval nehezebb felmérni. Igen jellemző például az internetes árösszehasonlító oldalak használata. A felhasználók ilyenkor jellemzően egy termék után kutatnak, a lehető legolcsóbb beszerzési forrást keresve. A beszerzési hely megtalálását azonban már nem követi online aktivitás, inkább személyesen vásárolnak a felhasználók. Ehhez hasonló, amikor a beszerzési forrás megtalálása után e-mailben, vagy telefonon keresztül rendelnek árut, a fizetés pedig házhozszállításkor történik készpénzben.
Felmerül ugyanakkor a kérdés, hogy miért ennyire országhoz kötött a piac, ha egyszer az EU egyik lényege a nyitott belső piac és az ettől remélt árverseny. A fenti adatok forrása az Európai Bizottság által megrendelt felmérés, így az eredmények közvetlenül az unió vezetéséhez jutnak el. A bizottságot olyannyira meglepte az országokra korlátozódó internetes kereskedelem, hogy további kutatásokat rendeltek meg a helyzet tisztázására. Tény, hogy a bővülő online kiskereskedelem mellett a határokon átnyúló tranzakciókat lebonyolító felhasználók aránya szinte teljesen változatlan maradt, pedig ahogy a terület biztosa, Meglana Kuneva is elmondta, a kereskedelem ilyen formája jelentős előnyökkel járhat. A lehetséges okok tisztázása még hátra van, ám felmerül a szállítási szolgáltatások EU-n belül is igen magas díja, illetve azok megbízhatósága, hiszen jellemző, hogy számos kereskedő nem szállít Olaszországba, vagy újonnan hazánkba a sikertelen kézbesítések, szállítási károk, csomag eltűnések miatt.
Kapcsolódó cikkek
- Minden második internetező vásárol online boltban karácsonyi ajándékot
- 40 százalékkal nőtt az online reklámra fordított összeg Európában
- Százmillió szélessávú internetező Európában
- Több mint 250 millió európai használja rendszeresen az internetet
- 857 millió vásárló az interneten
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ
- 12 százalékkal több szélessávú hozzáférés az EU-ban
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az Eurowag elhozza a digitalizációt a teherfuvarozásba
Az Eurowag, a kereskedelmi közúti fuvarozási (CRT) iparág vezető európai technológiai szolgáltatója a hannoveri IAA Transportation 2024 kiállításon jelentette be az ágazatban elsőként megvalósuló digitális platformjának ütemezett bevezetését. Az Eurowag Office arra törekszik, hogy egy olyan digitális platformot biztosítson a teherfuvarozó vállalatok számára, amely a flottaüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok teljes részét lefedi, ezáltal enyhíti a rájuk nehezedő nyomást és hozzájárul a hatékonysági hiányosságok csökkentéséhez. A platform alap funkciói ingyenesen elérhetők lesznek az Eurowag új és meglévő ügyfelei számára.
Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő
Ayvens márkanév alatt folytatja tevékenységét hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan. Az új márka létrejöttének előzménye, hogy 2023 májusában a Societe Generale csoporthoz tartozó ALD Automotive felvásárolta a LeasePlant, az integráció egyik fontos lépéseként pedig immáron Magyarországon is Ayvens néven folytatja működését a vállalat. Az Ayvens világszerte 42 országban 3,4 milliós flottát üzemeltet, melyből több mint 550 000 elektromos meghajtású. Magyarországon az Ayvens közel 3000 ügyfele részére nyújt mobilitási megoldásokat, és összesen mintegy 33000 járműből álló flottát kezel.
Együttműködési megállapodást jelentett be a SentinelOne és a Lenovo
Többéves együttműködést jelentett be a SentinelOne és a Lenovo, amely keretében Lenovo felhasználók millióinak teszik elérhetővé világszerte a mesterséges intelligencia által vezérelt végpont alapú biztonságot. A Lenovo a SentinelOne iparágvezető Singularity Platformját és generatív AI funkcióit (Purple AI) építi be új PC-ibe, valamint olyan frissítéseket kínál a felhasználóknak, amivel bővíthetik a ThinkShield biztonsági portfólióját és autonóm módon védhetik meg az eszközöket a modern támadásoktól.
Magyar biotech startup került be az AWS globális AI programjába
Az Amazon Web Services (AWS) bejelentette, hogy a mesterséges intelligenciával rákellenes megoldásokat kutató biotech céget, a Turbine-t, egyetlen magyarként beválasztották az AWS Global Generative AI Accelerator 10 hetes programjába, amelybe globálisan mindössze 80 vállalkozás került be idén.
Bemutatták a legújabb Iveco modelleket Miskolcon
Az Iveco Miskolcon mutatta be először teljesen megújult haszongépjármű-palettáját, amely járművek a személyautók kényelmével és tudásával veszik fel a versenyt. Az esemény azonban nem csak a járművek újdonságaira hívta fel a figyelmet, hanem hivatalosan megnyitották a régió egyik legkomplexebb létesítményét is, amely a járművek és sofőrjeik számára egyaránt biztosít feltöltődést és professzionális kiszolgálást.