A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból

Milkovits Gábor, 2009. április 3. 07:11

A Panasonic a válság miatt eladja a kisméretű LCD paneleket gyártó Toshiba Matsushita Display Technology vegyes vállalatban birtokolt részesedését a partner Toshibának.

A céget még 2002-ben hozta létre a két japán elektronikai cég, azzal a céllal, hogy kis- és közepes méretű képernyőpaneleket gyártsanak, ami akkor határozottan ígéretes vállalkozásnak tűnt. A mostani gazdasági válság miatt azonban nemcsak a nagyméretű paneleket felhasználó síkképernyős televíziók, hanem a mobileszközök iránt is drasztikusan megcsappant a kereslet, ami a Panasonic szerint lépésük fő oka volt. Az LCD és OLED technológiát is alkalmazó céget az immár egyedüli tulajdonos Toshiba fogja átszervezni, ennek részletei azonban egyelőre nem ismertek. Az új nevén Toshiba Mobile Display társaság jelenleg 2700 dolgozót foglalkoztat.

A Toshiba Matsushita egyike azon kevés LCD gyártóknak, akik nem keveredtek bele a tavalyi illegális árrögzítő kartellbotrányba. Az LG, a Chunghwa Picture Tubes és a Sharp egyaránt érintettek, sőt a későbbiekben a Hitachi is bevallotta, hogy részese volt a jogsértő üzleti gyakorlatnak.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést

A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.

2025. február 16. 15:40

Online és offline sikerek a MediaMarktnál

Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.

2025. február 16. 13:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54