Negyedével estek a Sun részvényei az IBM-felvásárlás elmaradásával

A március közepén kiszivárgott felvásárlásra a piaci várakozások szerint most hétvégén tettek volna pontot a vállalti jogászok. Az IBM azonban meglepetésszerűen visszavonta 7 milliárd dolláros ajánlatát. A lépés oka egyelőre ismeretlen, a részvényenkénti 9 dolláros szintet is meghaladó ajánlat váratlanul visszavonta. A piacot meglepte a hír, és nem jó értelemben, hiszen így a Sun új vállalti szövetséges után kell, hogy nézzen, és ilyen tételű felvásárlásra képes cég nem sok akad a szegmensben. A negatív hírre egyértelmű és erős negatív hangulattal reagált a tőzsde, a Sun értékpapírjai 1 dollár 99 centtel, vagyis 23,4 százalékos zuhanással 6 dollár 50 centre estek vissza. Az IBM értéke is csökkent, 1 dollár 66 centtel, ám ez a 100 dollár körüli árfolyamhoz képest korántsem olyan jelentős, mint a felvásárolni kívánt cég esetében. A Sun egyes elemzők szerint a mai napig nem tudta teljesen kiheverni a .com válság idején bekövetkezett visszaesést, ám egy esetleges SUN-IBM szövetséggel egy a felsőkategóriás szerverpiac kétharmadát uraló óriás konglomerátum jött volna létre, ami még a teljes szerverpiacon is 42 százalékos részesedést jelentett volna. A gondot, akárcsak a szintén meghiúsult Yahoo-Microsoft üzlet esetében, az jelenti, hogy kevés a területen érdekelt potenciális vevő. A várakozások szerint a Cisco, vagy esetleg a Hewlett-Packard jöhet szóba, ám a vételár már aligha éri el a most tervezett 7 milliárd dolláros összeget.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- Az Oracle többé már nem szoftvercég: befejeződött a Sun felvásárlása
- Az EU feltétel nélkül jóváhagyta az Oracle-Sun egyesülést
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Amerikában jóváhagyták az Oracle-Sun egyesülést
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- A Sun részvényesei megszavazták az Oracle felvásárlást
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál
Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.
Partnerség a fenntartható töltési megoldásokért
Az elektromobilitás terjedésének elősegítése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és a The Mobility House Solutions. A cél, hogy minél több, tömegközlekedési és logisztikai járműflotta számára biztosítsanak intelligens és fenntartható töltési megoldást, támogatva ezzel a globális dekarbonizációs törekvéseket is.
A Bluebird új szenior sales igazgatóval erősíti USA-beli működését
A Bluebird International örömmel jelenti be, hogy John McGinty 2025 januárjától az USA szenior sales igazgatójaként csatlakozik a vállalathoz. Ez a lépés a Bluebird nemzetközi terjeszkedésének újabb fontos állomása, amelyet Réfi Balázs, a vállalat alapítója és korábbi vezérigazgatója irányít.
Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.