Az amerikai választók fele interneten követte a politikát

A szavazók tavaly nem pusztán passzív követői voltak a politikai történéseknek - Aaron Smith, a kutatás egyik vezetője szerint ez a vizsgálat egyik legfontosabb tanulsága. Mint rámutatott, nagyon sokan voltak, akik különféle utakat találtak arra, hogy kifejezzék véleményüket és valamilyen módon hozzájáruljanak az általuk támogatott jelölt sikeréhez.
Barack Obama elnök megválasztásában nagy szerepet játszott az internetes kampány. A Pew szerint az Obama-hívek körében kétszer annyian voltak az on-line aktív választópolgárok, mint a republikánus vetélytárs, John McCain támogatói között.
A felmérésből az is kiderült, hogy az internetfelhasználók 45 százaléka nézett politikai videókat, 33 százalékuk megosztotta valamilyen fórumon nézeteit másokkal, és az úgynevezett közösségi portálokon bejegyzett internetezők 52 százaléka használta fel a honlapot, például a Facebookot nézetei ismertetésére. Az online politikai kommunikáció és aktivitás fő formái közé tartoztak még a blogok, valamint a videomegosztó portálok.
A politikai hírekről 2000-ben még csak az amerikai választók 11 százaléka tájékozódott az interneten. A fiatal szavazók és a szélessávú hozzáféréssel rendelkezők körében azóta a világháló már túlszárnyalta az olyan hagyományos források szerepét, mint a televízió, a rádió és a nyomtatott sajtó.
Kapcsolódó cikkek
- Online pálinkamagazin
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- A németek 40 százaléka kész lenne fizetni az internetes sajtóért
- Opera böngészővel a kazah cenzúra ellen
- Nyereséges lehet az online lapkiadás a Google vezére szerint
- Több tízmilliónyi mobiltelefont tilthatnak le Mexikóban bűnmegelőzési céllal
- Újságírás-informatika szakot indít a Columbia Egyetem
- Választás 2010 - KEK KH: biztonságos a választási informatikai rendszer
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HONOR 400 Lite: Az ideális útitárs a tavaszi kalandokhoz
A tavasz a kalandok ideje – legyen szó városnézésről, tengerparti pihenésről vagy hegyi túrázásról, ilyenkor minden útnak megvan a maga varázsa. Mi lenne, ha egy okostelefon nemcsak elkísérne, hanem aktívan segítene is a felfedezésben? A vadonatúj HONOR 400 Lite éppen ezt nyújtja: strapabíró kialakítás, fejlett mesterséges intelligencia, és egy külön AI-kamera gomb, amely minden kalandban igazi asszisztenssé teszi a készüléket.
A Schneider Electric és az ETAP új szintre emeli az MI-gyárak energiaigényének tervezését
A Schneider Electric és az ETAP közös munkája jelentős előrelépést hoz a mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt gyárak energiaigényének tervezésében. Az NVIDIA Omniverse Blueprint platformra építve olyan digitális ikermegoldást fejlesztenek, amely képes összehangolni a mechanikai, termikus, hálózati és elektromos rendszerek adatait, így pontosabban modellezhető az MI-alapú gyárak működése.
Media össztűz: ma este kezdődik a 2025-ös szingapúri választási kampány
Április 25-én, pénteken este Szingapúrban kezdetét veszi a parlamenti választásokhoz kapcsolódó hivatalos politikai kampány, amelyet országos televíziós és rádiós csatornákon sugároznak. Az Infocomm Media Development Authority (IMDA) bejelentése szerint a kampányüzeneteket nyolc politikai párt és koalíció juttathatja el a választókhoz, kihasználva az ország fejlett infokommunikációs infrastruktúráját.
Adatmentés másképp: hogyan védhet meg a 3-2-1 stratégia a zsarolóvírustól?
Sokan még mindig csak egy kötelező, unalmas feladatként tekintenek az adatmentésre, amit csak azért pipálnak ki, mert „muszáj”. Pedig egy jól megtervezett biztonsági mentés akár életmentő is lehet, különösen egy zsarolóvírusos támadás során. A Kingston szakértői szerint a 3-2-1 mentési stratégia kulcsfontosságú – legyen szó céges dokumentumokról vagy személyes adatokról, ezzel a módszerrel hatékonyan megőrizhető az adatok biztonsága, és a működés folytonossága is.
A TCL újabb nemzetközi sikereket aratott
A TCL, a szórakoztatóelektronikai iparág egyik meghatározó szereplője – és a világ első számú márkája az ultranagy képernyős, Mini LED és Google TV szegmensekben – büszkén jelenti be, hogy 17 rangos nemzetközi design díjat nyert el. Ezek között 10 iF Design Award és 7 Red Dot Product Design Award is szerepel, amelyek visszaigazolják a vállalat elkötelezettségét a prémium minőség, az emberközpontú gondolkodás és a fenntarthatóság mellett.