Veszprémi egyetemisták a jövő szoftverfejlesztői
A veszprémi Pannon Egyetem diákjai nyerték a jövő szoftverfejlesztői számára meghirdetett verseny londoni döntőjét.
A programozóhallgatók versenyfeladata egy olyan Java-alkalmazás fejlesztése volt, amelyet Ricoh multifunkciós gépen lehet futtatni. A márciusi magyarországi döntőt Budapesten, majd az április 3-i európai döntőt Londonban Lájer Balázs és Szabó Zoltán nyerte az általuk kifejlesztett tesztértékelő rendszerrel - tájékoztatta az MTI-t szerdán a Ricoh Hungary Kft.
A negyedszer rendezett megmérettetésre, amelyen Magyarország idén vett részt először, 36 európai egyetem és főiskola több mint 500 hallgatója nevezett be.
A londoni döntőbe a magyar mellett már csak a francia, német, spanyol és norvég csapatok kerültek be, amelyeknek működés közben kellett bemutatniuk pályaműveiket. A Pannon Egyetem csapatának győzelmet hozó tesztértékelő rendszere szín- és karakterfelismerés alapján értékeli a beszkennelt feleletválasztós teszteket, majd elkészíti az egyedi és a teljes értékelési statisztikákat.
A szakmai zsűri nemcsak technológiai, hanem kereskedelmi szempontokat is figyelembe vett a döntéskor. A döntő résztevői egy hétvégét tölthettek Londonban és értékes ajándékokat kaptak.
A magyar győztesek a Ricoh-t képviselve részt vesznek a JavaOne 2009 konferencián San Franciscóban, ahol 10 ezer ember előtt mutathatják be az általuk kifejlesztett alkalmazást.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális táblák beszerzése még az idén befejeződhet
- Sun specializációk és oktatási anyagok az Oracle PartnerNetwork-ben
- Legbiztosabb a még nem is létező szakma
- Egységes digitális tananyag informatikus hallgatóknak
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- Ötszörös TIPA-díjas a Canon
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Megújult formában, új tartalommal jelentketik a Mindentudás Egyeteme
- Szuperszámítógépet kap három hazai egyetem
- A Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója lett az év projektmenedzsere
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
A jövő konyhái és fürdőszobái: Innovációk a Las Vegas-i KBIS kiállításon
Nemrégiben került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb konyha- és fürdőszoba kiállítása, a Las Vegas-i Kitchen and Bath Industry Show (KBIS). A lenyűgöző esemény izgalmas betekintést nyújtott a jövő konyháinak és fürdőszobáinak világába. Az innovatív bemutatók között szerepeltek távolról vezérelhető mosógépek, szervizasszisztensek, valamint olyan sütők, amelyek az elérhető alapanyagok alapján ajánlanak recepteket. Az LG is részt vett a kiállításon, ahol legújabb fejlesztéseit mutatta be.
A jövő technológiái 2025-ben: Az MI térnyerésétől az energiaipar átalakulásáig
A mesterséges intelligencia térnyerése radikálisan átalakította a világot, és 2024-ben kiemelkedő szerepet kapott. A technológia folyamatos fejlődése és növekvő népszerűsége várhatóan idén sem fog lassulni, sőt, számos más technológiai területet is jelentős mértékben befolyásolni fog, így például a robotikát, az ellátási láncokat és az energiaipari átalakulást is 2025-ben – derül ki a Capgemini TechnoVision kiadványából.
Mobiltelefonok második élete: A Magyar Telekom újrahasznosítási megoldásai
A Magyar Telekom kutatása szerint a magyar háztartásokban átlagosan 1,7 darab, összesen mintegy 2,7 millió használaton kívüli mobiltelefon található, amelyek leginkább a fiókok mélyén rejtőznek. Az aktívan használt mobilkészülékek átlagos kora 2,8 év, és ezek 11%-a már korábban használt vagy felújított állapotban került jelenlegi tulajdonosaikhoz. A Recommerce, egy mobiltelefonok körforgását támogató európai cég adatai szerint a magyarok 41%-a nyitott arra, hogy megbízható forrásból származó felújított készüléket vásároljon. A Telekom a körforgásos gazdaság elveit követve lehetőséget biztosít arra, hogy a régi, használhatatlan készülékeket újrahasznosítás céljából leadják, a működőképeseket értékesítsék, illetve felújított készülékeket vásároljanak.