Kríziskezelő alkalmazás a Microsofttól

Kiss Ádám Zoltán, 2009. április 29. 21:43

A vállalat elérhetővé tette egyik új fejlesztését, mellyel válsághelyzetekben, szokatlan időjárási helyzetben, járványok idején kapcsolat tarthatunk szeretteinkkel, információkhoz juthatunk és egyben szolgáltathatjuk is azokat.

A vállalat hozzáférhetővé tette Vine nevű szoftverének próbaverzióját. Az alkalmazás kifejlesztésének ötlete még a Katrina hurrikán idején merült fel a Microsoftnál, okulva abból, hogy ilyen helyzetekben mennyire fontos és mennyire nehézkes a kapcsolattartás. Válságok idején a telefonrendszer általában összeomlik a kezdeményezett hívások súlya alatt, az internet azonban felépítése miatt legalább részlegesen általában működőképes marad. Bár ilyenkor oldalak érintett százai válnak elérhetővé, a világháború eredetileg harcászati szempontból is fontos sok csomópontú, átterhelhető forgalmú felépítése miatt általában elérhető marad. A Windows Live ID segítségével működő letölthető alkalmazás telepítése után a szoftver az elemzők szerint úgy működik, mint a Twitter és a Facebook összeolvasztva és felpumpálva, egyszerre adhatunk hírt magunkról, illetve kapcsolódunk rá 20 ezer helyi és országos hírforrásra. Az egyelőre az USA területén tesztelt rendszer az adatszolgáltatásban is részt vesz, információi eljutnak többek között az óceánográfiai, meteorológiai és egyéb intézetekbe. A rendszerbekapcsolódás akár e-mailen, közösségi oldalakon, sőt telefonon is lehetséges lesz a Microsoft tájékoztatása szerint. A szoftvert talán nem véletlenül a sertésinfluenza világjárvány fenyegetésének árnyékában adták ki, ám először egyelőre Seattle környékén tesztelik, és remélik, hogy mihamarabb 10 ezer fölötti felhasználói adatbázist sikerül összegyűjteni.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025

Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.

2025. április 18. 10:29

Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége

A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.

2025. április 17. 16:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12

Az év legolvasottabb online tartalmai

2025. április 9. 20:39