1,06 milliárd euróra büntette az Intelt az EU
Az Európai Bizottság (EB) 1,06 milliárd eurós, rekordösszegű pénzbüntetést szabott ki az Intel processzorgyártóra, amiért a társaság illegális kedvezményekkel és más versenyellenes praktikákkal igyekezett kiszorítani a rivális AMD-t a piacról.

A mostani döntést egy 8 évig tartó részletes kivizsgálás előzte meg, amelynek során azt találták, hogy a számítógépes processzorpiac több mint 80 százalékát uraló Intel 2002 óta folyamatosan gyakorolja a törvénytelen üzleti praktikákat. Az érvényes szabályok szerint az EB akár éves bevételeinek tíz százalékára is büntethette volna a vállalatot, azonban a bírság végül ennek kevesebb, mint a fele lett. A bizottság szerint az Intel köteles azonnal beszüntetni az illegális kedvezményekkel történő visszaéléseket, valamint a határozatot követő három hónapon belül kifizetni a büntetést.
Paul Otellini Intel-vezér a hírre reagálva közölte, hogy a döntéssel nem értenek egyet, ezért fellebbeznek az EU Elsőfokú Bíróságához, amelynél már csak egy magasabb szintű jogi fórum létezik az Unióban. Bruce Sewell, a cég ügyvédje ugyanakkor jelezte, hogy tárgyalnak az EB-vel a határozat végrehajtásának módjáról, de részletekbe nem bocsátkozott. A mostani az EB történetének legmagasabb összegű versenyügyben kiszabott pénzbüntetése. Tavaly a Saint-Gobain üveggyártó 896 millió eurót kellett, hogy kifizessen árrögzítés miatt, míg a Microsoftot monopolhelyzettel való visszaélésért 2004-ben 497 millió euróra büntették.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Az EU-Bizottság új szabályokkal könnyíti az internetes értékesítést
- Történetének legjobb első negyedéves eredményét könyvelte el az Intel
- A Samsung Electronics élén visszatér cégéhez az adócsaló Lee Kun-hee
- Az Intel pénzén végre nyereséges az AMD
- Maga az AMD-menedzser sem venne AMD-gépet
- 875 százalékkal magasabb az Intel nettó bevétele
- A német kormány törvényi fellépést tart lehetségesnek a Google ellen
- Trösztellenes szövetségi per indul az Intel ellen
- Reuters: az EU a jövő héten lezárja a Microsoft-ügyet
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ónos eső: a prognózis informatikai háttere
Az ónos eső előrejelzése kihívást jelent a meteorológusok számára, azonban a modern informatikai eszközök és mesterséges intelligencia alkalmazása egyre pontosabb prognózisokat tesz lehetővé. Nézzük meg, hogyan segítik ezek az eszközök az előrejelzést, és milyen időjárásra számíthatunk Magyarországon a következő napokban.
Super Bowl 2025: Mikor várható a végeredmény magyar idő szerint?
A 2025-ös Super Bowl, hivatalos nevén Super Bowl LIX, 2025. február 9-én, vasárnap kerül megrendezésre a New Orleans-i Caesars Superdome-ban. A mérkőzés magyar idő szerint 00:30-kor kezdődik, így a végeredmény várhatóan hajnali 4 óra körül lesz ismert, a játék menetétől és az esetleges hosszabbítástól függően.
Nézd élőben az Oscar gálát; technológiai forradalom Hollywoodban
Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek.
Digitális harmóniák: Az informatika és a zene találkozása a 2025-ös Grammy-díjátadón
Bár a legtöbb cikk most nyilvánvalóan Bianca Censori bundájáról és az alatta viselt teljesen áttetsző bodyról szól, a 2025-ös Grammy-díjátadó nemcsak róla szólt. Hozzáteszem: nem is csupán a zenei kiválóságokat ünnepelte, hanem rávilágított az informatika és a zene egyre szorosabb kapcsolatára is. Az eseményen számos technológiai újítást és digitális megoldást alkalmaztak, amelyek új dimenziót adtak a zenei élménynek.
Majka „Csurran Cseppen” – avagy a digitális zeneipar trendjei
Majka legújabb produkciója, a „Csurran Cseppen” nemcsak zenei, hanem technológiai szempontból is figyelemre méltó. Az alkotásban a digitális streaming, az MI-alapú ajánlórendszerek és a közösségi média algoritmusok játsszák a főszerepet, amelyek meghatározzák, hogyan jut el a dal a hallgatókhoz.