A legnagyobb portál is gyorsan kieshet a webhasználók kegyeiből
Az amerikaiak kétszer többet élnek a virtuális közösségi térben
Az amerikaiak csaknem kétszer több időt fordítanak internetes közösségi életükre, mint egy évvel ezelőtt; robbanásszerűen növekedett a Facebook és a Twitter közösségi portálokon töltött percek száma.
Az internetezők szokásait vizsgáló Nielsen Online intézet friss kutatása szerint a közösségi oldalakon - közöttük a Facebook, a MySpace, a Blogger, a Tagged, a Twitter és a LinkedIn portálon - eltöltött idő 83 százalékkal nőtt 2008 áprilisa és 2009 áprilisa között.
A leglátogatottabb portál a Facebook volt, ahol a látogatók által töltött összes idő 700 százalékkal növekedett a jelzett időszakban: 1,7 milliárd percről 13,9 milliárd percre. A portál legtöbb új tagja a 35-49 éves korosztályból került ki, és kétszer több 50-64 éves internetező regisztráltatta magát, mint 18 év alatti.
Ebben a rangsorban a második a MySpace volt, ahol idén áprilisban 5 milliárd percig tartózkodtak a virtuális életüket ott élők, ez jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 7,3 milliárd perchez képest. A sorban a következő a Blogger, a Tagged és a Twitter.
Az eltöltött idő legnagyobb ütemű bővülését viszont az úgynevezett mikroblog szolgáltatást nyújtó Twitter könyvelhette el: a 2008 áprilisi 7,9 millió percről a mutató 300 millióra szökött idén áprilisra, ez csaknem 3800 százalékos növekmény. A Twitter különösen az előkelő társadalmi rétegek kedvelt virtuális közössége.
S bár az összidőt tekintve az egykor vezető MySpace visszaesett, a megtekintett online videók tekintetében még mindig az első számú közösségi portál. Tagjai idén áprilisban 384 millió percet töltöttek videonézéssel, ami látogatónként átlagosan 38,8 percet jelent. A Facebookon ez az érték 11,2 perc volt.
Jon Gibs, a felmérést készítő Nielsen Online alelnöke elmondta, hogy a Twitter berobbanása alaposan megváltoztatta a kiberteret. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy az internetes közösségi kötődések egyáltalán nem stabilak, amint a korábban verhetetlen MySpace példája is mutatja. Akármekkora és akármilyen gyorsan is növekszik egy portál, gyorsan kieshet a webhasználók kegyeiből - mutatott rá, megjegyezve, hogy sem a Twitter, sem a Facebook jövője nincs bebetonozva.
A Facebookban nemrégen iratkozott fel a 200-milliomodik felhasználó, de - mint elemzők rámutatnak - a közösségi portál még nem találta meg annak a módját, hogy hatalmas népszerűségét pénzben is kamatoztassa, ahogy ez sikerült olyan internetes óriásoknak, mint az Amazon, az eBay, a Google vagy a Yahoo. Egy orosz internetes cég mindenesetre 200 millió dollárt fektetett májusban a Facebookba, amelynek értékét 10 milliárd dollárra becsülik.
Kapcsolódó cikkek
- Amerikában a kiberkalózok a közösségi oldalakon támadnak
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Háromszázezer forintos tartozás a Facebook-on
- Személyes profiljaik újbóli beállítását kérik a Buzz használóitól
- A Facebook-on bukott le a maffiavezér
- 15 évet kapott a Facebook-on zsaroló teenager
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Közel kétszer annyi időt töltünk a közösségi oldalakon
- Közösségi portálokat integrál levelezőrendszerébe a Microsoft
- Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
10 éves a sakkvilág leginspirálóbb eseménye – közös ünneplésre hív Polgár Judit és Rubik Ernő
Az inspiráció életünk szerves része. A reggeli kávéból ugyanúgy ötletet meríthetünk, mint egy tartalmas beszélgetésből, vagy éppen a világ legjobb női sakkozójának életútjából, aki kisugárzásával emberek millióit inspirálja. Ezt a belső motivációs erőt hozza el nekünk az említett sakklegenda – Polgár Judit – a jubileumi Világsakkfesztiválra. Töltődj fel kreatív energiával! A kétnapos esemény-sorozat a Magyar Nemzeti Galériában indul!
Alapjaiban alakul át a munkaerőpiac szerkezete
A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A munkaerőpiacra ható globális trendek, a digitális átmenet és az új technológiák pedig alapvetően formálják át a munka világát. Az automatizáció, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális megoldások egyre inkább átalakítják a munkahelyeket és a munkavégzés módját. A külföldi munkavállalók szabályozott keretek között történő alkalmazása pedig lehetővé teszi a vállalatok számára a globális munkaerőpiac lehetőségeinek kihasználását – vázolta fel a jövő munkaerőpiaci kihívásait és lehetőségeit Mihályi Magdolna, a Jobtain HR Szolgáltató ügyvezetője.
Használd a saját felszerelésed! A Surveillance Center ezentúl platformfüggetlen
A Surveillance Center már nem csak Windowson fut! Ha olyan számítógépet használsz, ami támogat egy modern webböngészőt, azon működni fog a Surveillance Center 3 Béta! Egyszerűen frissítsd ASUSTOR NAS-od ADM 4.3.0-ra vagy újabb verzióra, majd töltsd le és telepítsd a Surveillance Center 3.0 bétaverzióját az App Centralból! Állíts be hálózati kamerákat a felügyelethez, tekintsd meg a többcsatornás élőképeket, valamint játszd le a felvételeket olyan böngészőkön, mint a Firefox, Edge, Chrome és Safari, biztosítva a zökkenőmentes és biztonságos felügyeleti élményt!
A Rakuten Viber funkciói egyszerűsítik a rutint, és magasabb szintre emelik a produktivitást
Az új tanév kezdetével itt az ideje, hogy visszatérjünk a rutinhoz, és újra a hatékonyságra összpontosítsunk. A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció egyik vezető vállalata a modern élet követelményeihez különböző, a feladatok egyszerűsítésére és a hatékonyság növelésére tervezett funkciókkal tesz eleget.
Tapasztalt szakértőt igazolt szakmai vezetőnek az IndependAds
Nyártól Dobos Krisztián tölti be az IndependAds Head of Programmatic & Data pozícióját, tovább erősítve az ügynökség szakértői bázisát. Több mint tízéves tapasztalatával a programmatic kampányok menedzselésében Krisztián kulcsszerepet játszott számos világmárka sikeres kampányainak lebonyolításában. A szakember érkezése új szintre emeli az ügynökség programmatic szolgáltatásait, még precízebb és hatékonyabb kampányok megvalósítását lehetővé téve.