A legnagyobb portál is gyorsan kieshet a webhasználók kegyeiből

Az amerikaiak kétszer többet élnek a virtuális közösségi térben

MTI Sajtóadatbank, 2009. június 4. 20:50

Az amerikaiak csaknem kétszer több időt fordítanak internetes közösségi életükre, mint egy évvel ezelőtt; robbanásszerűen növekedett a Facebook és a Twitter közösségi portálokon töltött percek száma.

Az internetezők szokásait vizsgáló Nielsen Online intézet friss kutatása szerint a közösségi oldalakon - közöttük a Facebook, a MySpace, a Blogger, a Tagged, a Twitter és a LinkedIn portálon - eltöltött idő 83 százalékkal nőtt 2008 áprilisa és 2009 áprilisa között.

 A leglátogatottabb portál a Facebook volt, ahol a látogatók által töltött összes idő 700 százalékkal növekedett a jelzett időszakban: 1,7 milliárd percről 13,9 milliárd percre. A portál legtöbb új tagja a 35-49 éves korosztályból került ki, és kétszer több 50-64 éves internetező regisztráltatta magát, mint 18 év alatti.

 Ebben a rangsorban a második a MySpace volt, ahol idén áprilisban 5 milliárd percig tartózkodtak a virtuális életüket ott élők, ez jelentős visszaesés az egy évvel korábbi 7,3 milliárd perchez képest. A sorban a következő a Blogger, a Tagged és a Twitter.

 Az eltöltött idő legnagyobb ütemű bővülését viszont az úgynevezett mikroblog szolgáltatást nyújtó Twitter könyvelhette el: a 2008 áprilisi 7,9 millió percről a mutató 300 millióra szökött idén áprilisra, ez csaknem 3800 százalékos növekmény. A Twitter különösen az előkelő társadalmi rétegek kedvelt virtuális közössége.

 S bár az összidőt tekintve az egykor vezető MySpace visszaesett, a megtekintett online videók tekintetében még mindig az első számú közösségi portál. Tagjai idén áprilisban 384 millió percet töltöttek videonézéssel, ami látogatónként átlagosan 38,8 percet jelent. A Facebookon ez az érték 11,2 perc volt.

 Jon Gibs, a felmérést készítő Nielsen Online alelnöke elmondta, hogy a Twitter berobbanása alaposan megváltoztatta a kiberteret. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy az internetes közösségi kötődések egyáltalán nem stabilak, amint a korábban verhetetlen MySpace példája is mutatja. Akármekkora és akármilyen gyorsan is növekszik egy portál, gyorsan kieshet a webhasználók kegyeiből - mutatott rá, megjegyezve, hogy sem a Twitter, sem a Facebook jövője nincs bebetonozva.

 A Facebookban nemrégen iratkozott fel a 200-milliomodik felhasználó, de - mint elemzők rámutatnak - a közösségi portál még nem találta meg annak a módját, hogy hatalmas népszerűségét pénzben is kamatoztassa, ahogy ez sikerült olyan internetes óriásoknak, mint az Amazon, az eBay, a Google vagy a Yahoo. Egy orosz internetes cég mindenesetre 200 millió dollárt fektetett májusban a Facebookba, amelynek értékét 10 milliárd dollárra becsülik.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy kézben az ország két legnagyobb természetfotós pályázata

2025-től új fejezet kezdődik Az év természetfotósa pályázat történetében: az ország egyik legnagyobb természetfotós és természetvédelmi szervezete, a Varázslatos Magyarország veszi át a rangos megmérettetés lebonyolítását.

2025. május 16. 20:37

Marketing újragondolva: Miért nem működnek a régi stratégiák?

Egyre több cégvezető teszi fel magának a kérdést: miért nem hozzák már a megszokott eredményeket azok a marketingstratégiák, amelyek korábban jól működtek? Tapasztalataik szerint a kampányok hatékonysága csökken, a vásárlók figyelme megosztott, az üzenetek pedig gyakran elvesznek a digitális zajban, ahelyett, hogy célba érnének.

2025. május 16. 18:39

Stílus és innováció kéz a kézben – Megérkeztek a Huawei 2025-ös újdonságai

A Huawei egy nagyszabású, berlini nemzetközi sajtóesemény keretében mutatta be legfrissebb termékeit és technológiai újításait, a „Fashion Next” tematikához igazodva. A rendezvényen debütált a prémium kategóriás HUAWEI WATCH 5 okosóra-sorozat, valamint a HUAWEI WATCH FIT 4, a nyitott kialakítású HUAWEI FreeBuds 6 vezeték nélküli fülhallgató, és az új, 12,2 hüvelykes HUAWEI MatePad Pro tablet is.

2025. május 16. 16:44

Napelemekkel és repoharakkal újít az Etele Plaza

2024 tavaszától kizárólag megújuló energiát használ az Etele Plaza, ezzel is erősítve elköteleződését a fenntarthatóság iránt. Az átállás részeként a bevásárlóközpont tetejére egy fél focipályányi, közel 3800 négyzetméteren elterülő napelemparkot telepítettek, amely több mint 1900 panelből áll. A 834 kWp teljesítményű rendszer évente közel 797 ezer kilowattórányi áramot termel, ami körülbelül 360 háztartás éves fogyasztásával egyenértékű.

2025. május 16. 14:56

Interaktív üzleti kommunikáció Viberen: két új megoldás érkezett

A Rakuten Viber két új, interaktív megoldással gazdagítja üzleti üzenetküldési eszköztárát: megérkeztek a Carousel és List típusú üzenetek. Ezek az újítások lehetővé teszik a márkák számára, hogy egyszerűbbé és hatékonyabbá tegyék az ügyfélkommunikációt a Viber platformján, miközben javítják a felhasználói élményt és támogatják az automatizált ügyfélkezelést.

2025. május 16. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41

Szétdarabolás fenyegeti a Google-t?

2025. április 30. 14:43