Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
A Bornemissza Péter Gimnázium Alapfokú Művészeti és Általános Iskola helyi diákjai „Csokoládészimfónia” nevű weboldalukkal nyerték meg a 15 éven aluliak kategóriájának versenyét. A honlapon különböző oldalakról mutatták be a csokoládét a kakaófa növekedésétől kezdve a csokoládé történetén és készítésén, valamint élettani hatásain és művészetekben történő megjelenítésén át sok-sok ínycsiklandó receptig.
A győzteseket 83 ország 955 csapata közül választották ki. A legjobbak a következő országokból kerültek ki: Ausztrália, Egyesült Államok, Egyesült Királyság, India, Kína, Magyarország, Olaszország, Pakisztán, Szingapúr és Törökország.
A csapatoknak mintegy nyolc hónap állt rendelkezésükre a kutatómunka elvégzéséhez és a weboldal elkészítéséhez. Önkéntesekből álló nemzetközi zsűri tekintette meg a pályamunkákat, valamint választotta ki a három korcsoport első három helyezettjét és a különdíjasokat. A bírák emellett egy „Általános témaköri díjjal” jutalmazták azt a pályamunkát, amely a legsokoldalúbban mutat be egy globális témakört.
A nyertes weboldalak teljes listája
Kapcsolódó cikkek
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- 10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Svéd siker a 24 órás budapesti programozóversenyen
- 7 milliós összdíjazású Ricoh fejlesztői verseny Magyarországon
- Az Oracle Oktatási Alapítványa versenyt indít
- Google marketingverseny: magyarok a legjobbak közt?
- Tanulj szerepjáték közben vállalatirányítást!
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Árvízkezelés: közös válságtérképet használ Csehországban a lakosság és a katasztrófavédelem
Csehországban ezekben a napokban nagyon hasonló az árvízhelyzet, mint hazánkban: van, ahol már intenzíven védekezni kell, máshol még csak készülnek a közelgő árhullámra. A helyzetre reagálva a Munipolis, a cseh önkormányzatok és lakosság közötti kommunikáció vezető, Magyarországon is jelen lévő platformja bevezetett egy új, katasztrófatérkép nevű funkciót. Ezt a lakosok és az önkormányzatok mellett a válságkezelő csapatok és a különböző vonuló szolgálatok (mentők, tűzoltók, rendőrség, katasztrófavédelem, önkéntesek, de akár a hadsereg) is folyamatosan látják és nyomon tudják követni. Az alkalmazást Magyarországon is több, az árvíz által veszélyeztetett település használja, így hazánkban is gyorsíthatja a lakosság és az önkormányzatok közötti információcserét a következő napokban.
Véglegessé vált a Kulcs-Soft cégformaváltása
A rendkívüli közgyűlés határozata értelmében néhány hónapon belül zártkörű részvénytársaságként folytatja működését a Kulcs-Soft.
Hatalmas a kereslet a HONOR befelé hajlítható telefonjára
Kiválóan teljesített első napjaiban a már Európa több országában is kapható HONOR Magic V3. A Magyarországra október 1-jén érkező eszköz megjelenése első napján 56%-kal több eladást produkált, mint elődje, a HONOR Magic V2. A készletek kifejezetten korlátozottá váltak, de újabb, nagyobb szállítmány várható a napokban.
Az ARUBA Hackathon visszatért – 24 órás verseny a legjobb fejlesztők számára
A vezető európai felhőszolgáltató ArubaCloud a ComputerTrendsszel együttműködésben a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) szakmai támogatásával programozói hackathont rendezett idén szeptember 14-15-én, hogy ezzel is hozzájáruljon a magyarországi IT-tehetségek felfedezéséhez.
Megvannak a Marketer of The Year hazai jelöltjei
A legnagyobb hatású, legeredményesebb marketingesek elismerése céljából új díjat alapított a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ). A szakmai zsűri ajánlása alapján, az idén először szervezett díj jelöltjei: Balogh Barbara (Velux), Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.), Beke Zsuzsa (Richter), Mérő Ádám (The Coca-Cola Company), valamint Pantl Péter (MOL Group). A “Marketer of The Year” exkluzív díjat szeptember 19-én a Marketing Summiton adják majd át. Az elismerés valódi különlegessége az, hogy annak első helyezettje képviseli Magyarországot a European Marketing Confederation által szervezett, 2025-ös “European Marketer of The Year Award”-on.