Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
A Magyar Telekom megállapodott az érdekképviseletekkel a jövő évi anyavállalati bérfejlesztésről, egy 400 fős létszámleépítésről és a béren felüli juttatások csökkentéséről. Egyezség született arról is, hogy a kollektív szerződés alapján fizetett többlet-végkielégítést 2011-2014 között több lépésben az egyharmadára mérséklik.
A társaság közleménye szerint a megállapodás értelmében 2010-ben 1,5 százalékos bérfejlesztésnek megfelelő mértékű éves célprémium keretet adnak a dolgozóknak.
A létszámleépítésben 400 munkavállaló érintett, ez a szám viszont nem tartalmazza egyebek mellett a vezetői és a nyugdíjazással megvalósítható munkaviszony-megszüntetéseket. A Magyar Telekom csoport 2009. június végén 10 ezer 809 embert alkalmazott, 2,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A létszám döntő többségét az anyavállalat alkalmazza.
Az elbocsátási költségek teljes összege megközelítőleg 7 milliárd forintot tesz ki, aminek döntő hányadát 2009. negyedik negyedévben könyvelik le, kisebb hányada pedig a 2010. évet terheli.
A leépítés pontos létszámát és az elbocsátási költségek pontos összegét az év végén, a részletek ismeretében hozza nyilvánosságra a társaság.
A közlemény szerint a döntés eredményeként 2010-re mintegy 6,5 milliárd forint megtakarítást ér el a cég a 2008. évi, végkielégítéssel kapcsolatos ráfordítások nélküli teljes munkaerő menedzsment (tmm) költségekhez képest, ami több mint 5 százalékos költségcsökkentés két év alatt. 2008-ban az anyavállalatnál, valamint a magyar leányvállalatoknál a tmm költség 121 milliárd forintot tett ki a végkielégítések nélkül.
A közlemény szerint a tervezett megtakarítás tükrözi a 2009-től bevezetett tmm rendszer eredményeit: a hatékonyabb erőforrás menedzsmentnek és létszámleépítéseknek köszönhetően az éves, 2009-ben 5,6 százalékos, 2010-ben 1,5 százalékos bérfejlesztések ellenére csökken az emberi erőforrásokhoz kapcsolódó költségek szintje.
A Magyar Telekom 2009 elején vezette be a tmm rendszert annak érdekében, hogy az emberi erőforrás menedzsment fókuszában ne csupán a létszám illetve a személyi jellegű kiadások álljanak, hanem az emberi erőforrásokhoz kapcsolódó összes költség. A rendszer lehetővé teszi a vállalat számára, hogy rugalmasabban és hatékonyabban menedzselje az emberi erőforrásokhoz köthető összes költséget, ideértve a megbízási jogviszony alapján foglalkoztatott, kölcsönzött munkavállalókat, valamint a kiszervezett, illetve vállalkozói szerződés alapján történő foglalkoztatást is. Ezáltal az egyes foglalkoztatási formák közötti átcsoportosításra is lehetőség nyílik a költséghatékonyság növelése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - kisebb bevétel és nyereség
- Olcsóbb áramot és földgázt is szolgáltat immár a Magyar Telekom
- T-Mobile: küszöbön a milliomodik mobil internetező
- Felfüggesztették a Magyar Telekom tőzsdei kereskedését
- Átalakítja szervezetét a Magyar Telekom, távozik Winkler
- A Magyar Telekom száz százalékos tulajdonába került az EPT
- A Magyar Telekom 74 forint osztalékot fizet
- Az MTelekom az eredménytartalékot is igénybe veszi az osztalékhoz
- Legjobb társaságirányítás díj a Magyar Telekomnak
- Belép a villamosenergia- és földgázpiacra a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát
Az elviteles készételekre szakosodott vendéglátóipari szegmens gyors növekedése miatt keletkező műanyaghulladék problémája mind Kínában, mind világszerte sürgősen szükségessé teszi az egyszer használatos műanyag felhasználásának csökkentését a szén-dioxid-csúcs és a karbonsemlegességi célok elérése, valamint a fenntartható fejlődés felgyorsítása érdekében. Kínában a problémát olyan szabályozás bevezetésével tervezik kezelni, amely 2025-re betiltja az egyszer használatos műanyag használatát.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.