A Panasonic felvásárolhatja a Sanyót, de az EU-nak feltételei vannak
A világ első számú plazmatévé-gyártója, amely egyúttal a Sony-val verseng a legnagyobb japán fogyasztói elektronikai gyártó címért, decemberben tett 400 milliárd jenes (kb. 821 milliárd Ft) vételi ajánlatot a Sanyóra. A két cégnek elsősorban az akkumulátorok gyártásában, illetve piacán vannak hasonlóan erős pozíciói, így ez a terület szúrja leginkább a versenyügyi hatóságok szemét. A Panasonic nemrégiben jelezte is az Európai Bizottság felé, hogy az egyesülés után hajlandó lesz csökkenteni akkumulátor-gyártási kapacitását. Az EB Versenyügyi Biztosságának feltételei alapján a társaságok eladják majd egyik akkugyártó üzemüket, ezen kívül pedig az egyik fél nikkel-fém hibrid elemeket előállító gyáregysége is értékesítésre kerül.
Ami a fogyasztói elektronikai termékeket illeti, ebben az ágazatban a felvásárlás az EB szerint nem növeli komoly mértékben a Panasonic piaci részesedését, így ezekkel kapcsolatban nem is támasztottak feltételeket. A vállalat az üzembezárások ellenére is sokat nyerhet az üzleten, mivel a Sanyo nemcsak világ legjelentősebb akkumulátor-gyártója, de egyúttal a napelemes eszközök terén is számottevő pozíciókkal bír.
Kapcsolódó cikkek
- Újdonságok a Panasonic-napon
- A Panasonic tulajdonába kerül a Sanyo többsége
- Közel 3 milliárd euró a Panasonic vesztesége
- A Panasonic kiszáll a Toshibával közös LCD-gyártó vállalatból
- 15 ezres leépítést és gyárbezárásokat tervez a veszteséges Panasonic
- A Panasonic megvenné a Sanyót
- Sanyo: fúziós tárgyalások a Panasonic-kal; hibrid töltési rendszer
- A Sanyo a Panasonic márkája lesz?
- A Panasonic megvenné a Sanyo-t
- Mostantól Panasonic a Matsushita
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Úttörő adatkezelési megoldás az SAP és a Databricks partnerségében
Az SAP bejelentette legújabb, úttörő megoldását, az SAP Business Data Cloudot, amely egységesíteni képes a vállalatoknál az SAP rendszereiből és külső forrásokból származó adatokat. Ez biztosítja azt a megbízható adatalapot, amelyre a vállalatoknak szükségük van a megalapozott döntésekhez és a mesterséges intelligencia hatékony és megbízható működtetéséhez. A megoldás összehangolja a szervezet kritikus alkalmazásainak adatait adatmérnöki és üzleti analitikai képességek révén, ami magasabb szintre emeli az áttekinthetőséget és az innovációs képességek kibontakozását.
A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést
A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.
Online és offline sikerek a MediaMarktnál
Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.
Bosch: 54 milliárdos beruházás és új raktárkapacitás
A Bosch, a globális technológiai és szolgáltatási vállalat, átadta legújabb, csúcstechnológiás logisztikai és disztribúciós központját Miskolcon. A központ, amelynek építése 2021-ben kezdődött, a Robert Bosch Power Tool Kft. több mint 54 milliárd forintos beruházásával valósult meg.
Ezek okozhatják a legtöbb meglepetést idén a kriptopiacon
A BITmarkets kriptovaluta-tőzsde közzétette listáját 2025 TOP 5 kriptós meglepetéseiről. A Cardano és a SUI mellett három új szereplő is helyet kapott, amik potenciálisan átalakíthatják majd a szektort: az XRP, a Dogecoin és a Stellar.