Digitális esélyegyenlőség: hány hét van még hátra?
Néhány kiragadott kérdés, témakör a 3. Digitális Esélyegyenlőség Konferencia legaktuálisabb programjából. Ilyen és hasonló kérdésekre kaphatnak választ az érdeklődők a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság immár hagyományosnak mondható, harmadik alkalommal sorra kerülő konferenciájának előadói segítségével. A korábbi évekhez képest újdonság, hogy az előadások mindegyike után lesz hozzászólási, konzultációs lehetőség: így valódi párbeszédre, tapasztalatcserére nyílik lehetőség az előadó-szakértők és a résztvevők között olyan témákban, amelyekért a szakma és az ország vezetői közös felelősségvállalással tartoznakk a társadalom iránt.
Tehát hol is áll e téren Magyarország? Mit tettünk eddig és merre tartunk? Hogy a címben feltett kérdésre kapunk-e választ, az természetesen egy újabb kérdés, ám az biztos: az ezt firtató konferenciáig már csak három hét van hátra. 2009. november 26-án, Budapesten, a Hotel Gellért Tea szalonjában (minden) kiderül!
A részvétel ingyenes, azonban regisztrációhoz kötött. Online regisztráció
A konferencia programja:
09:30–09:55 Regisztráció
09:55–10:05 Bálint Ákos: a konferencia megnyitása
10:05–10:20 Alföldi István: „Van-e nszk Portugáliában?”
10:20–10:50 Csepeli György: „Internetezés és autonómia”
10:50–11:10 Szünet
11:10–11:40 Tristan Wilkinson: „INTEL és a digitális esélyegyenlőség”
11:40–12:10 Béni Gabriella – Radics Tamás: „CISCO megoldások a digitális
esélyegyenlőségért”
12:10–12:40 Piros Márta: „Netszeregy”
12:40–13:50 Ebéd
13:50–14:30 Az NJSZT 2009. évi díjainak átadása
„Az év informatikai újságírója”díj átadása
14:30–15:00 Karvalics László: „Komoly játékok (serious games) a termelésben, az oktatásban és a digitális esélyegyenlőségért”
15:00–15:30 Csatári Bálint – Kanalas Imre: „Kistérségeink területi és digitális egyenlőtlenségei”
15:30–16:00 Balogh Hajnalka: „Digitális esélyegyenlőség Alsószentmártonban. Wifi Falu tapasztalatok.”
16:00–16:30 Kincses Gyula – Surján György: „Mit gyógyít az információ? – Digitális esélyegyenlőség és egészség”
Kapcsolódó cikkek
- Mobilkonferencia a Szépművészetiben
- Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
- Májusban ismét Adattárház Fórum
- Virtualizáció 2010 konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Nemzetközi szaktekintélyek a 7. Simonyi Konferencián
- SPSS konferencia - kilencedszer
- Fontos együttműködések aláírása az ECDL vizsgaközpontok XII. Országos Fórumán
- Virtualizáció 2010 - A desktoptól a felhőig konferencia
- Konferencia mobilokról a Szépművészetiben
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.
Tudtad, hogy ha ilyen a tévéd, akkor több mint 4000 játékot próbálhatsz ki?
Cyberpunk 2077, Overcooked! 2, Star Wars Outlaws – ezeket a játékokat is kipróbálhatod az LG okostévés gaming platformján. Több ezer játék egyetlen felületen érhető el, ráadásul konzol és számítógép sem kell hozzájuk. Mutatjuk, hogyan férhetsz hozzá!
A dentsu bemutatta a 2025-ös év 10 fő médiatrendjét
A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózat idén 15. alkalommal tette közzé immár hagyományosnak számító elemzését a következő évre várható médiatrendekről. A „The Year of Impact” címet viselő kiadvány, amelynek összeállításában a dentsu médiaügynökségeinek, a Carat, a dentsuX, illetve az iProspect cégek szakemberei vettek részt a világ minden tájáról, tíz fő médiaipari tendenciát azonosít be, amelyek négy átfogó témakör köré csoportosíthatók: (1) a generatív mesterséges intelligencia (AI) valós hatóerővé vált, (2) a történetek egyre kiterjedtebb stratégiai szerepet kapnak, (3) felértékelődik a minőség, illetve (4) a technológia és az alkalmazási szokások eltérően oszlanak meg a különböző régiókban.
Zsákutcába kerülhet az AI a Corvinus kutatása szerint
A nagy nyelvi modellek, mint például a ChatGPT elterjedése valójában egyre csökkenti a nyilvános tudásmegosztást az online kérdezz-felelek platformokon, s ezzel megnehezítheti a jövőbeli modellek képzését – erre jutott a Budapesti Corvinus Egyetem frissen publikált tanulmánya.