HP: 30 százalékkal csökkent hardverpiac
Miközben a magyar hardverpiac átlagosan mintegy 30 százalékkal esett vissza az első háromnegyed évében, az informatikai szolgáltatások iránti kereslet csak kismértékben csökkent, illetve stagnált a HP Magyarország tapasztalatai szerint.
Hegedűs Gábor, a cég vezérigazgatója szerdán budapesti sajtótájékoztatóján a HP nemzetközi kutatását ismertetve elmondta, világszerte jellemző, hogy a vállalatok nem tudják, miképpen alakul az üzletük, s ehhez milyen informatikai infrastruktúra kell.
Hozzátette, a vállalatok ezért azt szeretnék, ha sokkal rugalmasabb informatikai hátterük lenne, s például csak annyi szolgáltatásért fizetnének, amennyit igénybe vesznek.
Hegedűs Gábor a piac alakulásáról elmondta, nagy a bizonytalanság, s a vállalati informatikai beruházások várhatóan még nem bővülnek 2010-ben. Ugyanakkor azt várják, hogy jövőre a lakossági kereslet, ha minimálisan is, de már növekedni fog.
Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató közölte, hogy az utolsó negyedév az idén is erősebb lesz, mint a többi. Ám a bázishoz képest annyival vár arányosan kisebb keresletet október-decemberben, mint amennyivel az egész évben visszaesik a forgalom.
Hegedűs Gábor kifejtette: 2008 végén még volt pénzük a cégeknek, azóta azonban a válság hatására több költségcsökkentést is végre kellett hajtaniuk, ami jelentősen befolyásolja a vásárlási kedvüket. Úgy vélte, a költségcsökkentésnek még nincs vége, jövőre is vezetnek be megszorító intézkedéseket a cégek, s ez meglátszik majd az informatikai termékek iránti keresleten is.
Véleménye szerint mindez kihat majd az informatikai eszközökkel kereskedő partnercégekre is, amelyeknek jövőre talán még nehezebb lesz a helyzetük, mint az idén.
Kapcsolódó cikkek
- A HP befejezte a 3Com felvásárlását
- Csökkent a Hewlett-Packard nyeresége
- További több ezer fős elbocsátás a Hewlett-Packardnál
- Majdnem 25 000 embert bocsát el a HP
- A volt HP-alelnök bevallotta, hogy IBM-titkokat adott át cégének
- A dokumentumautomatizációs piac meghódítására készül a HP
- A HP lezárta a SPI Dynamics felvásárlását
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- Hewlett-Packard: várt mértékű nyereség az első negyedévben
- HP: folyamatosan nő a forgalom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát
Az elviteles készételekre szakosodott vendéglátóipari szegmens gyors növekedése miatt keletkező műanyaghulladék problémája mind Kínában, mind világszerte sürgősen szükségessé teszi az egyszer használatos műanyag felhasználásának csökkentését a szén-dioxid-csúcs és a karbonsemlegességi célok elérése, valamint a fenntartható fejlődés felgyorsítása érdekében. Kínában a problémát olyan szabályozás bevezetésével tervezik kezelni, amely 2025-re betiltja az egyszer használatos műanyag használatát.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.