Egyre többen érdeklődnek a digitális tévéműsorok iránt

MTI Sajtóadatbank, 2009. november 10. 09:02

Ez év szeptemberében Magyarországon tizenhatezerrel, 1,083 millióra bővült a digitálisan televíziózó háztartások száma, így a digitalizáltság 43,5 százalékról 44,0 százalékra nőtt - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből.

Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

 A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. – szeptember végén összesen 2,459 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban.

 A digitális előfizetéseken belül 10 ezerrel 347 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők, és 6 ezerrel 736 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül 13,7 százalékról 14,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. Míg a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése 29,8 százalékról 29,9 százalékra emelkedett, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése pedig 56,5 százalékról 56,0 százalékra mérséklődött.

 A műholdas szegmensben az előfizetők száma szeptemberben 730 ezerről 736 ezerre nőtt. A piacvezető DIGI részesedése 54,3 százalékról 53,3 százalékra, a UPC-é 25,1 százalékról 24,9 százalékra csökkent, a Magyar Telekom pedig 15,3 százalékról 16,5 százalékra növelte részesedését.

 A gyorsjelentés szerint az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - a kábeltelevízió és az IPTV - az összes előfizetés 75-80 százalékát fedik le.

 A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 1,721 ezerről 1,723 ezerre nőtt. Ezen belül az analóg előfizetések száma 1,384 millióról 1,376 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 337 ezerről 347 ezerre nőtt.

 A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 35,8 százalékra csökkent (augusztusban 36,3 volt), a második Magyar Telekom részesedése 20,9-ről 21,2 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 11,1 százalékról 11,6 százalékra nőtt.

 A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,0 százalékról 32,5 százalékra csökkent. A második DIGI piaci hányada 23,9 százalékról 24,1 százalékra emelkedett, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 19,2 százalékról 19,8-ra növelte részesedését - tartalmazza az NHH összegzése.
 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10