Szabványosíthatják a Mozilla WebGL 3D megoldását a böngészőkön

Milkovits Gábor, 2009. december 12. 08:44

Elfogadták előzetes szabványként a Mozilla kezdeményezésére fejlesztett WebGL specifikációt, amely így a böngészőprogramok 3D alkalmazásainak jövőbeni szabványa lehet.

A WebGL segítségével a JavaScript programozók kihasználhatják a videókártyák és grafikus csipek többségének azon tulajdonságát, hogy képesek kezelni a 3D mozgóképeket. A WebGL mellett léteznek ugyan más hasonló erőfeszítések is, például a Google O3D projektje, azonban fontos megjegyezni, hogy a reménybeli szabványt minden szereplő, így még a Microsoft is elvben jóváhagyta, ráadásul bizonyítottan fut tesztváltozata a Firefox mellett a Safari-n és a Chrome-on is.

Arun Ranganathan, a WebGL szervezet elnöke a sajtónak nyilatkozva kihangsúlyozta, hogy a technológiától nem elsősorban böngészőablakban futó 3D online lövöldözős játékokat lehet várni. A leendő váltást inkább a Canvas szabvány elterjedéséhez hasonlította, amely a maga idejében forradalmasította a weboldalak grafikus elemeinek megjelenését. Ranganathan reményei szerint a végleges szabvány elfogadására akár már jövő év elején sor kerülhet.


 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35