Az internethasználók többsége nem fizetne a netes tartalmakért

MTI Sajtóadatbank, 2009. december 14. 09:32

Az internethasználók többsége nem fizetne az interneten elérhető tartalmakért - derül ki a Gfk piackutató felméréséből.

A The Wall Street Journal című gazdasági napilap felkérésére 15 európai uniós országban, illetve Törökországban és az Egyesült Államokban vizsgálták a felmérésben résztvevők internet-hozzáférését, illetve a világháló-használati szokásait. Az Egyesült Államokban a magáncélú internet-használatra a lakosság 75 százalékának van lehetősége otthonról, munkahelyről, vagy máshonnan, például internetkávézóból, miközben Nyugat-Európában ez az arány csak 61 százalék. Ennél is rosszabb a helyzet Közép- és Kelet-Európában, ahol a lakosság 59 százaléka fér hozzá az internethez.

 Hollandiában a lakosság 91 százaléka, Svédországban 86 százaléka netezik, miközben az Olaszországban élők 39 százalékának van internet-hozzáférése. Bulgáriában 37, Romániában pedig 36 százalék rendelkezik internet-hozzáféréssel. A Gfk brüsszeli irodájának vezetője, Mark Hofmans szerint az olaszok alacsony internet-használatát többek között az okozhatja, hogy a mediterrán országokban sokkal inkább a mobiltelefonokat részesítik előnyben, az emberek ugyanis jobban szeretnek beszélgetni egymással.

 Az európaiak 42 százaléka szerint minden internetes tartalomnak ingyenesnek kellene lennie, miközben az amerikaiak 21 százaléka vélekedett hasonlóan. A gazdagabb országokban nagyobb a hajlandóság a világhálón közölt információk utáni fizetésért, Svédországban 23, Hollandiában 19, Nagy-Britanniában 18 százalék fizetne bizonyos netes tartalmakért.

 Elektronikus kereskedelemre, mint például az Amazon.com, vagy az eBay oldalán történő vásárlásra az európaiak 13 százaléka használja a netet, miközben Amerikában csak 12 százalék vásárol online. Ehhez képest magasnak tűnik, hogy a brit netezők 26 százalékának a világhálón történő vásárlás a legfontosabb webes időtöltés.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Intelligens ipari switchek extrém környezetekhez

A LevelOne új, intelligens, gigabites switch-ekkel erősíti nagy teljesítményű hálózati termékcsaládját, melyet kifejezetten olyan helyszínekre terveztek, ahol kiemelkedő teljesítményre és megbízhatóságra van szükség. A Hilbert sorozatba tartozó ipari switchek már elérhetők PoE (Power over Ethernet) és SFP támogatással, illetve ezek nélkül is – az adott felhasználási környezettől függően 5-től egészen 28 gigabites portszámig.

2025. április 25. 13:06

HONOR 400 Lite: Az ideális útitárs a tavaszi kalandokhoz

A tavasz a kalandok ideje – legyen szó városnézésről, tengerparti pihenésről vagy hegyi túrázásról, ilyenkor minden útnak megvan a maga varázsa. Mi lenne, ha egy okostelefon nemcsak elkísérne, hanem aktívan segítene is a felfedezésben? A vadonatúj HONOR 400 Lite éppen ezt nyújtja: strapabíró kialakítás, fejlett mesterséges intelligencia, és egy külön AI-kamera gomb, amely minden kalandban igazi asszisztenssé teszi a készüléket.

2025. április 25. 11:34

A Schneider Electric és az ETAP új szintre emeli az MI-gyárak energiaigényének tervezését

A Schneider Electric és az ETAP közös munkája jelentős előrelépést hoz a mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt gyárak energiaigényének tervezésében. Az NVIDIA Omniverse Blueprint platformra építve olyan digitális ikermegoldást fejlesztenek, amely képes összehangolni a mechanikai, termikus, hálózati és elektromos rendszerek adatait, így pontosabban modellezhető az MI-alapú gyárak működése.

2025. április 25. 09:55

Adatmentés másképp: hogyan védhet meg a 3-2-1 stratégia a zsarolóvírustól?

Sokan még mindig csak egy kötelező, unalmas feladatként tekintenek az adatmentésre, amit csak azért pipálnak ki, mert „muszáj”. Pedig egy jól megtervezett biztonsági mentés akár életmentő is lehet, különösen egy zsarolóvírusos támadás során. A Kingston szakértői szerint a 3-2-1 mentési stratégia kulcsfontosságú – legyen szó céges dokumentumokról vagy személyes adatokról, ezzel a módszerrel hatékonyan megőrizhető az adatok biztonsága, és a működés folytonossága is.

2025. április 24. 21:07

A TCL újabb nemzetközi sikereket aratott

A TCL, a szórakoztatóelektronikai iparág egyik meghatározó szereplője – és a világ első számú márkája az ultranagy képernyős, Mini LED és Google TV szegmensekben – büszkén jelenti be, hogy 17 rangos nemzetközi design díjat nyert el. Ezek között 10 iF Design Award és 7 Red Dot Product Design Award is szerepel, amelyek visszaigazolják a vállalat elkötelezettségét a prémium minőség, az emberközpontú gondolkodás és a fenntarthatóság mellett.

2025. április 24. 19:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12