Mindent az internetező nőkről

forrás Prim Online, 2009. december 20. 11:03

Tovább folytatja célcsoport kutatásait az NRC Kft. A VMR.women felméréssel most a nőket vonta vizsgálat alá a piackutató cég.

Az elmúlt 2 évben Magyarországon mintegy másfélszeresére nőtt az internetező nők száma, így ma már 1,6 millió nő internetezik legalább heti rendszerességgel. A világhálót korábban gyakran illették a „férfias” jelzővel, mivel használói körében a férfiak voltak többségben – mára azonban ez a férfidominancia eltűnt: a nemek aránya a felnőtt internetezőkön belül teljesen kiegyenlített.

A nők nethasználókon belüli arányának növekedésével párhuzamosan folyamatosan gyarapodnak a kifejezetten a hölgyeket célzó weboldalak, az általánosabb jellegű vagy speciális női portálok. E honlapok tartalma természetesen igazodik az internetező nők érdeklődési köréhez: kilenctizedük olvas szívesen egészségmegőrzéssel kapcsolatos cikkeket, csakúgy, mint étel recepteket – utóbbit a nők fele aktívan keresi is a megfelelő internetes oldalakon. Természetesen az interneten is kifejezetten nőies témának számít a lakberendezés, a divat és a szépségápolás, de az ezoterikus tartalmak iránt is inkább a női nem képviselői érdeklődnek.

 Az érdeklődési kör nagymértékben befolyásolja, hogy milyen jellegű weboldalakon böngészünk. A leglátogatottabb honlaptípusok listáját a nők körében a közösségi oldalak és a levelezőrendszerek vezetik. Ezt követik a rangsorban a női portálok, az egészséggel kapcsolatos honlapok és a gasztronómiai portálok. Utóbbi kettőnek a látogatói aránya a kor előrehaladtával növekszik.

Az internetező nők kétharmada inkább hasznos dolognak tartja az internetet, és csak minden tizedik tartja inkább szórakozásnak. Ezzel összhangban a világhálónak esetükben leginkább az ismerősökkel – főleg a távoli ismerősökkel – való kapcsolattartásban van jelentős szerepe, de természetesen fontos eszköz az általános tájékozódás vagy az érdeklődési körükhöz kötődő információgyűjtés során is. Az önkifejezéshez ugyanakkor már kevésbé tulajdonítanak neki nagy szerepet. A férfiaknál körében ez utóbbi érték feltehetően magasabb lenne.

Az internetező nők közül szinte mindenki látogat valamilyen nőknek szóló honlapot – még akkor is, ha közülük nem mindenki gondolja úgy, hogy az általa látogatott weboldalra ráhúzható a „női portál” kifejezés. A nők 21 százaléka teljes mértékben, további 61 százalékuk pedig inkább egyetért azzal, hogy a női oldalak valóban nőknek szólnak, és nagyjából ugyanilyen arányban azzal is egyetértenek, hogy e honlapok tartalma lefedi a nőket érdeklő témákat. Érdekes ugyanakkor, hogy minden második nő úgy érzi, a női honlapok látogatói között jelentős arányban fordulnak elő férfiak is.

A VMR.women 2009 felmérés online adatfelvételét az NRC Kft. 2009. szeptember 15-30. között végezte.

Kulcsszavak: trend NRC

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

SZEzonnyitó: az autó-motor sport és a járműipari technológiák élvonalában a győri egyetem

A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák fejlesztésének és a járműmérnökképzésnek, valamint egyre aktívabb résztvevője az autó-motor sportnak is. A győri intézmény támogatásával induló versenyzők az elmúlt évben jelentős sikereket értek el, hazai és nemzetközi helyezésekkel gazdagodtak. A SZE Motorsport SZEzonnyitó rendezvényét február 4-én tartották, amelyen a 2025-ös terveikről számoltak be a sportolók és a szakvezetők. 

2025. február 8. 15:43

Magasabb szintre emeli a Super Bowl nézői élményét a Sony

Az NFL hivatalos technológiai partnere, a Sony, rekordmennyiségű technológiát fog bevetni a február 9-i Super Bowl LIX közvetítéséhez New Orleansban. A Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles fog megküzdeni a Vince Lombardi-trófeáért.

2025. február 8. 14:00

Hasznos tavaszváró appok a HONOR-tól

A tavasz közeledtével egyre gyakrabban élvezhetjük a szép időt, és ha sikerül átvészelni az influenzaszezont, akkor rengeteg új lehetőség vár ránk a világban. Ehhez tökéletes társunk lehet okostelefonunk, valamint a számos alkalmazás, amelyek segíthetnek abban, hogy izgalmasabbá, produktívabbá vagy éppen kellemesebbé tegyük a mindennapokat, különösen, hogy egyre több lehetőségünk nyílik az új évszak beköszöntével. Íme néhány tavaszváró alkalmazás a HONOR kínálatából!

2025. február 8. 12:18

700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában

Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.

2025. február 8. 10:24

A Future Unicorn finalistái között egy magyar startup

Az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetségének magyarországi jelöltje, a Turbine nevű, biológiai szimulációkra specializálódott magyar startup vállalkozás bejutott a hét döntős közé a Future Unicorn-díjért folyó versenyen. A versenyt a DIGITALEUROPE, a digitális ipar európai érdekképviseleti szervezete rendezi, melynek az IVSZ is tagja.

2025. február 7. 20:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34