Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba

Hozzátette, tavaly a magyar piacon 405 ezer hordozható gépet adtak el összesen, ennek 10 százalékát a Toshiba.
Aláhúzta, a kétszámjegyű részesedést úgy érték el, hogy a vállalat nem az olcsóbb, inkább csak internetezésre alkalmas netbookokra eladásra koncentrált, hanem a drágább hordozható eszközökre.
A vezető pénzügyi adatokat anyavállalati előírásokra hivatkozva nem közölt, ám a piac nagyságát mutatja, hogy a hordozható gépek átlagára bruttó 120 ezer forint körüli.
Szabó Tamás elmondta, tavaly mintegy 10 százalékkal esett vissza a darabszámot tekintve a hordozható gépek piaca, hiszen 2008-ban 450 ezer ilyen számítógép talált gazdára. Úgy vélte, az idén stabilizálódik a piac, majd 2010 végén már növekedésnek indul. A Toshiba mindezt új gépek forgalmazásával, így például érintőképernyős eszközök piacra dobásával szeretné kihasználni.
Kapcsolódó cikkek
- 1 terás laptop HDD a Toshibától
- Satellite U500-1EX: Toshiba notesz érintőképernyővel
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- Új Toshiba Sattelite L noteszgépek
- Tíz százalékos részt akar a Samsung a hordozható gépek piacán
- Kicsi és karcsú, mégis erős: Toshiba T110
- Toshiba Qosmio noteszgép új Core i5 és i3 processzorokkal
- Toshiba noteszgépek új Intel mobilprocesszorokkal a CES 2010 vásáron
- Toshiba NB300 - netbook akár 11 órás üzemidővel
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb
Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.
Schneider Electric technológiával épült fel Európa egyik legfejlettebb adatközpontja
A Start Campus legújabb, SIN01 jelzésű adatközpontját a kiemelkedő működési hatékonyság, megbízhatóság és skálázhatóság jellemzi. A fejlesztés során a Schneider Electric legmodernebb energiamenedzsment- és épületüzemeltetési megoldásait alkalmazták. Emellett a vállalat támogatást nyújtott a Start Campus számára egy 100%-ban megújuló forrásból származó energiára épülő áramvásárlási megállapodás (PPA) stratégia kialakításában is.
Hogyan alakítják át a közlekedést az egymással kommunikáló járművek?
Az autonóm járművek megjelenésével egy olyan jövő képe körvonalazódik, ahol az emberi sofőrök szerepe háttérbe szorul, és az utakon kizárólag önállóan közlekedő autók vesznek részt. De valóban megvalósítható ez a vízió?
Emberközpontú vezetés: Egyensúly az üzleti és emberi szempontok között
A gyorsan átalakuló, bizonytalanságokkal teli világban a hagyományos vezetői stratégiák – például a kivárásra építő vagy kizárólag pénzügyi eredményekre összpontosító megközelítések – már nem elég hatékonyak. A Deloitte szakértői szerint ma már olyan döntéshozatalra van szükség, amely képes összehangolni az üzleti érdekeket az emberi tényezőkkel, hiszen ezek nem ellentétesek, hanem egymást erősítve vezethetnek fenntartható sikerhez.
AI-vel a világelitbe: magyar cég döntött rekordot nemzetközi marketingversenyen
Az amerikai marketingguru, Alex Hormozi által életre hívott Skool Games verseny célja az volt, hogy egy adott ajánlattal, egy hónap leforgása alatt ki tudja a legtöbb eladást elérni a legnépszerűbb közösségi platformokon. A győzelem kulcsa egy mesterséges intelligencián alapuló szoftver, amely 20 különböző szempont alapján elemzi az értékesítési tölcséreket, és gyorsan, hatékonyan javítja a szövegek meggyőző erejét.