RGBY, avagy a Sharp a negyedik alapszínt is hozzáadja LCD televízióihoz
Az új szín előnyei leginkább a bőrszín tónusainál, a gazdag sárga és arany színtónusok megjelenítésénél válnak különösen érezhetővé, továbbá az új szín hozzáadása még hatékonyabb háttérvilágítást tesz lehetővé.
Az új sárga képpont-szín (Y) hozzáadásával, a már meglévő piros, zöld és kék színnel (RGB) ellátott modellekhez képest sokkal ragyogóbb képet érhetünk el. A korábbi alapszínekkel a televíziós csatornák által sugárzott színskála csupán egy töredékét lehetett megfelelően megjeleníteni, de a Sharp innovatív technológiájának köszönhetően ez a megjeleníthetőségi skála immár jelentősen bővül.
Az RGBY technológiával ellátott készülékeken a kép még természetesebben hat, kiváltképp a bőrszín tónusainál, de az arany szín is sokkal élénkebben és valósághűebben jelenik meg, mint korábban.
A képpont-összetételnél használt negyedik színnel az új LCD televíziók sokkal hatékonyabb háttérvilágítást tesznek lehetővé, mint eddig. A legújabb AQUOS LCD televíziók már eddig is több száz energiatakarékos LED-et tartalmaztak. A háttérvilágítás és az aktív képpont-színek megfelelő kombinációja hozza létre a televízión látható képet. A képpontok apertúrája szintén tovább bővült az új struktúrának és az optimalizált színösszetételnek köszönhetően, tehát a képpontok több fényt képesek átengedni, ily módon akár kisebb fényintenzitással is elérhető a korábbihoz hasonló képminőség, ami az alacsonyabb energiafogyasztásban is megmutatkozik.
2009. októbere óta a Sharp a japán Sakaiban található, a világ első tízedik generációs LCD televíziógyárában állítja elő az X-Gen LCD-ket. Az elektronikai vállalat az új RGBY technológiát magába foglaló kijelzőit is ebben a gyárban készíti. Az új, negyedik képpont-színnel ellátott AQUOS LCD televízió forgalmazását a tervek szerint 2010-ben kezdik meg hazánkban.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- IPTV-vel kiváltható a digitális átállás
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Új Szó: verseny indulhat a magyar nézőkért a digitális átállás miatt
- Januárban is folytatódott a digitális televíziózás térhódítása
- Sharp 3D mobilkijelzők
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már nálunk is kapható az OMODA 5
Már Magyarországon is kapható a Chery Group rendkívül magas felszereltségű és remek ár-érték arányt képviselő autója, az OMODA 5. A hazai piacon újdonságnak számító márka forgalmazását négy budapesti és négy vidéki márkakereskedésben kezdték meg, ahol már ki is próbálhatók a járművek.
Egy évszázada a mobilitás élén
Az Emil Frey cégnév összeforr a minőséggel, hitelességgel, iránymutatással és a vevőközpontúsággal. A vállalat úttörő szellemisége 100 év múltán sem csorbult, sőt hitvallásával újabb és újabb területeken válik meghatározóvá. A századik születésnapot a magyar képviselet Prestige Day keretében ünnepelte partnereivel Zsámbékon, a DrivingCampen.
Tudtad, hogy ha ilyen a tévéd, akkor több mint 4000 játékot próbálhatsz ki?
Cyberpunk 2077, Overcooked! 2, Star Wars Outlaws – ezeket a játékokat is kipróbálhatod az LG okostévés gaming platformján. Több ezer játék egyetlen felületen érhető el, ráadásul konzol és számítógép sem kell hozzájuk. Mutatjuk, hogyan férhetsz hozzá!
Fontos elismerést söpört be a hamarosan nálunk is kapható OMODA autók gyártója, a Chery
Az autóipari szereplők közül a Chery érdemelte ki a Kantar BrandZ Shanghajban megrendezett kínai gáláján a „Pioneering Chinese Global Brand” elismerést. A Chery elkötelezett a globális jelenlét mellett, ennek eredményeként világszerte már több mint 80 országban kaphatók a termékeik. Hamarosan Magyarországon is megkezdik a közel 20 fejlett intelligens vezetéstámogató technológiával felszerelt OMODA 5 értékesítését.
Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a folyamatosan emelkedő bérleti díjak azonban továbbra is kihívást jelentenek a cégeknek. Ennek ellenére a vállalatok is nyitnak az adott esetben drágább elektromos autók felé, de a céges flotta összeállítását még mindig a státusz és a pozíció határozza meg a valós használati igények helyett.