A közepes méretű vállalatok az adatközpontok éllovasai
Az adatközpontok összetettsége, a nagyszámú alkalmazások és a katasztrófa utáni helyreállítási terv jelentik a legfőbb kihívást a 2010-es esztendőben - derül ki a Symantec tanulmányából.
A Symantec közzé tette az adatközpontok helyzetéről szóló 2010. évi tanulmányának megállapításait. A kutatás 2009 novemberében 26 ország 1780 adatközpont-vezetője részvételével készült. Az idén már harmadik éve megjelentetett felmérés rávilágít, hogy a közepes méretű vállalatok (2000 és 9999 közötti alkalmazotti létszám esetén) a kis- és nagyvállalatoknál jóval szívesebben kezdeményeznek, amikor az új technológiák alkalmazására kerül sor.
A tanulmányból kiderül, hogy a közepes méretű vállalkozások átlagosan 11-17 százalékkal szívesebben vetik be az informatikai költségek csökkentésére és a növekvő kihívások hatékonyabb kezelésére a különböző IT megoldásokat, például a cloud-computing-ot, az egyszeresítését, a többszörözést, a szerver-virtualizációt vagy éppen a folyamatos, valós idejű biztonsági mentést.
Figyelemreméltó, hogy a közepes méretű szervezetek adatközpontjai nagyobb aktivitást mutatnak és egyre több informatikai vezető - az összes megkérdezett fele- jósolja az adatközpontok jelentős átalakulását illetve az új alkalmazások rohamos elterjedését 2010-ben.
A közepes méretű vállalatok a személyzetre és annak képzésére is nagyobb hangsúlyt fordítanak, mint kisebb illetve nagyobb társaik. Megdöbbentő, hogy a válaszadó cégek felénél a szakemberhiány mekkora problémát jelent. Az alkalmazottak felvételével kapcsolatban a legnagyobb gondot a pénzforrások és a képzett pályázók megtalálása jelenti. A vállalatok hetvenhat százalékánál az idén ugyanannyi vagy több a betöltetlen állás.
Az egyik legnagyobb fejtörést az egyre bonyolultabb kezelhetőség és a szaporodó alkalmazások jelentik. Az összes vállalat egyharmada szerint a túl sok alkalmazás gátolja az alkalmazottak termelékenységét. A megkérdezettek fele találja úgy, hogy nehéz és költséges dolog megfelelni a szolgáltatási szint megállapodásoknak (SLA). A szervezetek 71 százalékánál tervezik az adatok folyamatos növekedése miatt az adatredukáló módszerek, például az egyszeresítés bevezetését.
Továbbra is van még mit javítani a katasztrófa utáni helyreállításon – derül ki a Symantec-tanulmányból. A katasztrófa utáni helyreállítási tervek egyharmada dokumentálatlan, vagy még finomítani kell rajta, esetleg hiányoznak belőlük az olyan fontos informatikai összetevők, mint a cloud-computing, a távoli hozzáférés vagy a virtuális szerverekre vonatkozó konkrét részletek. További probléma, hogy a vállalatok közel egyharmada az elmúlt 12 hónap során nem tesztelte a katasztrófa utáni helyreállítás tervét.
A virtualizálást megelőzve a biztonságot, a mentés és helyreállítást, valamint az adatok állandó védelmét tartják fontosnak 2010-ben a válaszadók. A vállalatok nyolcvanhárom százaléka minősítette a védelmet meglehetősen vagy rendkívül fontosnak. Hetvenkilenc százalékuk szerint a mentés és a helyreállítás meglehetősen vagy rendkívül fontos, és 76 százalékuk tartja az adatok folyamatos védelmét az egyik prioritásnak.
A virtuális gépek védelme továbbra is nagy figyelmet kap. A cégek 82 százaléka mérlegeli a virtuális technológiák bevezetését 2010-ben. A válaszadók a virtuális gépek lemezképéből történő részlet-helyreállítást tartja a legösszetettebb feladatnak.
Executive quote
A kutatásban résztvevő magyar vállalatok nagyon óvatosan állnak az adatközpontok kérdéséhez. 60 százalékuk szerint a humánerőforrás fontos szerepet játszik majd a 2010-es évben és a legtöbben (80 százalék) egyetértettek abban, hogy idén csak apró módosításokat szeretnének eszközölni adatközpontjaikban. Jóllehet, a válaszadók csaknem fele tervezi, hogy a cloud computing-ot beépíti a stratégiai tervek közé, általánosságban mégis inkább a költégek optimalizálása és a meglévő infrastruktúra működtetéséhez szükséges személyzet megtartása lesz a legfontosabb célkitűzés 2010-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Májusi IDC-roadshow "Az intelligens infrastruktúráért"
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Magyarország tizedik a kiberbűnözők toplistáján
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Márciusban Magyarország a spam világbajnok
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az MI terjedése is a globális platformoknak kedvez
A fiatalok sokkal szívesebben tájékozódnak a digitális platformokról, mint a hagyományos médiából, ugyanakkor a közösségimédia-használat az idősebb internetezők körében is szinte teljes körű – derül ki az NMHH 2024-es Médiapiaci Jelentéséből. A bevételi adatokból pedig kitűnik, hogy a digitális szolgáltatások előretöréséből továbbra is elsősorban a globális óriásplatformok profitálnak.
Megjelent a Boxy új megoldása, a kiszervezett depószolgáltatás
A Boxy, az egyik vezető fulfillment szolgáltató decemberben új robotizált depó szolgáltatást vezetett be stratégiai partnere, a DPD Hungary igényére reagálva. A vállalat robotizált automatizációs technológiának és az iparágvezető IT rendszereknek köszönhetően rendkívüli gyors adaptációt tesz lehetővé a csomaglogisztikai szereplők egyéni szortírozási igényeinek kiszolgálásában.
20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését
Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.