"Nettfüggő" gyerekek Romániában
Romániában a gyerekek 54, míg a serdülőkorban levő fiatalok 70 százaléka naponta használja az internetet, annak ellenére, hogy a szülőknek csak 55 százaléka szörfözik a világhálón.
Egy felmérés eredményeit ismertetve a Új Magyar Szó című bukaresti napilap szerdán arról ír, hogy az ifjú internetezők között a legnagyobb népszerűségnek a közösségi oldalak örvendenek, és előszeretettel "cseverésznek" egymással az interneten. A felmérésből kiderül, hogy 2009-ben a Romániában élő 14 év alatti gyerekek 63,5 százaléka naponta leül a számítógép elé rendszerint erőszakos játékokat játszani , és 59 százalékuk szörfözik a világhálón.
A felmérést készítő szakemberek szerint a helyzet azért is aggasztó, mivel a megkérdezett három év alatti gyerekek 38,7 százaléka internetezik. Népszerű a 7 és 10 év közöttiek körében is a "világháló", 11,8 százalékuk ugyanis a "virtuális térben" keres megoldást a házi feladataira.
Kádár Annamária pszichológus szerint az internetezés miatt leggyakrabban megjelenő pszichés problémák a kapcsolatvesztés, elmagányosodás, depresszió, a tudat beszűkülése, mivel nem reális, "életszagú" kapcsolatok teremtődnek. Az interneten nem működnek a gátlások, a valóság és irrealitás határán megteremtődő "átmeneti térben" zajlik minden.
Kapcsolódó cikkek
- A szoftverhonosítás lesz a következő téma a látássérültek informatikai klubjában
- eVITA: fórum az életvitelt segítő infokommunikációs technológiákról
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Növekszik az internetfüggő felnőttek száma Dél-Koreában
- Internetfüggők az amerikai diákok
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Multifunkciós egyetemi kártya lesz Debrecenben
- Napi 80 sms-t küldenek a tini-lányok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Marketing és kultúra találkozása a megújult Néprajzi Múzeumban
A Marketing Döntéshozók Klubjának áprilisi eseményének a látványos építészeti megoldásairól és különleges atmoszférájáról ismert, új Néprajzi Múzeum adott otthont. Az intézmény nem csupán egy ikonikus látványosság Budapest szívében, hanem egy modern élményközpont is, amely egyre meghatározóbb szerepet tölt be a főváros kulturális életében.
Autonóm robotok és kreatív előadások – elképesztő produkciók a magyar robotkupán
Idén is lenyűgöző megoldásokkal kápráztatták el a zsűrit a Magyar Ifjúsági Robot Kupa (MIRK) versenyzői. A diákok robotikai színházi előadásokat mutattak be, illetve önállóan tájékozódó mentőrobotokat programoztak. A legeredményesebb csapatok nyáron Brazíliában, Salvadorban, illetve az olaszországi Bariban mérhetik össze tudásukat a világ élvonalával.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.
Extrém fényviszonyok, művészi fotók – A Xiaomi 15 Ultra kamerarendszerével ez lehetséges!
A Xiaomi 15 sorozattal a Xiaomi új dimenzióba emeli az okostelefonok képalkotási képességeit. A csúcsmodell Xiaomi 15 Ultra és az erőteljes alapváltozat, a Xiaomi 15 egyaránt arra ösztönzi a profi és hétköznapi felhasználókat, hogy művészi szinten örökítsenek meg pillanatokat, még a legextrémebb fényviszonyok között is.