Sanghai Expo: az első zöld világkiállítás Siemens technikára épít
Május 1-én nyitja meg kapuit a világ előtt az Expo 2010 Sanghajban: a kínai metropoliszban mintegy 70 millió látogatót várnak. Az expók történetében ez lesz az első „zöld” világkiállítás. A nagyszámú látogatók környezetbarát fogadásához szükséges infrastruktúra nagy részét a Siemens szállította.
A konszern az expo előterében összesen jó egymilliárd eurónyi megrendelést kapott. Ennek kereken 90%-a zöld termékekre és megoldásokra jut. A város területén hatvan pavilon várja a vendégeket. Ezek közül öt a zárás után is nyitva marad majd: Kína-pavilon, mint a kiállítás védjegye, a kb. 1 km hosszú Expo-bulvár, a témapavilon, az Expo-center és a 18 000 férőhelyes rendezvényközpont (performance-center).
Az épületekbe a legmodernebb zöld technikát építették be, amely a mostani – „Better City, Better Life“ mottót hordozó – expónak megadja a jellegét. Az egyik legnagyobb Siemens projekt a kiállítási területen a 160 000 m²-es China Pavillon. Ezt „dugig rakták” energiatakarékos Siemens épülettechnikával, és környezetbarát építési módja révén az Expo „zöld” jelképévé vélik. A Siemens technikának köszönhető energia-hatékonyság másik kiemelkedő példája a Hamburg Ház nevű épület. A német hanzaváros passzívháza fajlagosan példátlanul kevés energiát fogyaszt: majdnem energia-önellátó a készülékek és a látogatók által leadott hőenergia hasznosításával.
A takarékos energiafogyasztás kiállítási megoldásain kívül a Siemens Sanghaj áramellátásához is szállított infrastruktúrát. A közelgő nyár, amikor is a város energiafogyasztása – mint minden nyáron – Expo nélkül is tetőzne, a város áramszolgáltatását újabb teherpróbának veti alá. Ennek áthidalására szolgál a Siemens által megépített Waigaoqiao (Vajkaocsiao) erőmű, amely a világ legjobb hatásfokú szénerőműve. A város áramszükségletének egyharmadát fogja fedezni, miközben az egyéb, összehasonlítható teljesítményű kínai szénerőművek hatásfokához és CO2-kibocsátásához képest évi egymillió tonnával kevesebb szenet kell benne eltüzelni, illetve hárommillió tonnával kevesebb lesz az évi emissziója. Ezen kívül a Siemens a város peremén egy üzemet is épít szélturbina-rotorlapátok gyártására, amely az ország megújuló energiaforráson alapuló áramtermelésének erősítéséhez járul hozzá.
Az Expót megelőzően a Siemens egy sor irodaházat szanált energetikai tekintetben a város tudományos és innovációs kerületében, Yangpuban (Jangpu), amelyek ezáltal 16%-nyi CO2-megtakarítást értek el. Szintén a metropolisz peremén a legmodernebb szűrőtechnikát installálta a szennyvíztisztító művekben a tisztavíz-ellátás javítására. A városlakók egészségének javát szolgálja a rákbetegségek gyógyítására szánt technika, amelyet a cég a Sanghaj Nemzetközi Rákkórházban telepített a Siemens 150 millió euró értékben. De a legnagyobb expo-körüli megrendelést az Ipar szektor Mobility divíziója könyvelhette el: kulcskomponenseket szállított 100 nagysebességű vonathoz, amelyek a jövőben 5 óra alatt fognak utasokat szállítani Pekingből Sanghajba. A vonal sanghaji terminálján pedig Kína legnagyobb parkolás-irányító rendszerét hozta létre, amely közvetlenül az expo nyitása előtt áll majd üzembe.
Az Expo 2010-hez vagy a pekingi olimpiához hasonló nagyrendezvények katalizálják a városok fejlődését. Az 1972-es olimpiára például a Siemens metrószerelvényeket szállított München városának, hogy az megbirkózhasson a látogatók rohamával, illetve, hogy tehermentesíteni lehessen a felszíni közlekedést. Ezek a vonatok azóta mintegy 400 millió utast szállítottak, és több millió tonnányi CO2-terhelést takarítottak meg. 2018-ig a Siemens 20 további nagyrendezvény házigazda városában fog infrastruktúra-megoldásokat kialakítani – például a stabil energiahálózathoz, a tömegközlekedéshez, az egészségügyi ellátáshoz. Egy-egy ilyen rendezvény infrastruktúra-projektjein jó kétezren működnek közre. Azaz e projektek munkahelyeket is biztosítanak amellett, hogy segítenek a rendezvényt és a várost „élvezhetővé és élhetővé” tenni.
Kapcsolódó cikkek
- Eredményei alapján kifelé tart a válságból a Siemens
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Siemens e-autózási újdonságok a Genfi Autószalonon
- Siemens-újdonság az automatikus rendszámfelismerésben
- Eric Spiegel a Siemens USA új vezérigazgatója
- Siemens-SAP együttműködés erőművek IT rendszereiben
- Világelső Siemens CT berendezés a gyermekgyógyászatban
- Új, átfogó Siemens biztonságmenedzsment rendszer
- Hallástechnikai készüléket adományozott a Siemens a kaposvári kórháznak
- Siemens repülőtéri infrastruktúra megoldások
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.
Megérkezett Magyarországra az Allegro
Az Allegro, a legnagyobb európai hátterű online piactér nagy örömmel jelenti be belépését a magyar piacra az Allegro.hu elindításával. Az Allegro 25 évnyi tapasztalatával elkötelezett amellett, hogy páratlan online vásárlási élményt nyújtson a magyar fogyasztóknak, több mint 150 millió ajánlatot kínálva versenyképes áron. A platform emellett lehetőséget kínál a hazai e-kereskedőknek is, hogy bővítsék online jelenlétüket.