Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
A hibrid felhő (hybrid cloud) egyesíti a nyilvános és a magán felhő-infrastruktúrák előnyeit. A vállalatok az új számítóközpont hibrid kialakítása révén egyrészt exkluzív magánfelhőként kezelhetik saját adataikat és szolgáltatásaikat. Másrészt, kiegészítésképpen, további, költség-hatékony számítási és tárolási kapacitásokat vehetnek igénybe felhő-szolgáltatás formájában az osztott, közös(ségi), azaz más felhasználókkal közösen használt területről. Az új hibrid felhő ezen kívül átfogó rendelkezésre állási és redundancia-megoldásokat is nyújt katasztrófa-helyreállítási szolgáltatásra. Az új számítóközpont előnye még – a legkorszerűbb IT technika alkalmazása mellett – az energia-hatékonyság is.
A SIS számítóközpontot a klasszikus outsourcinghoz nyújtott hosting szolgáltatások mellett elsősorban a hibridfelhő-infrastruktúrák támogatására használják. A felhő minden infrastruktúra-komponenst (szerverek, rendszerek, hálózatok) összeköt egymással, hogy rugalmas infrastruktúrákat lehessen kínálni „as-a-service” alapon.
Négyfajta megosztott-tároló kategória – egyenként különböző paraméterekkel – teszi lehetővé a felhasználók számára, hogy adataikat az igényeiknek megfelelő költség-hatékony módon tárolhassák. A primer tár mögött különböző backup rétegek húzódnak, amelyek az ügyfél helyreállítási/recovery igényét optimálisan elégítik ki. Ezen kívül a vállalat igényei szerinti szekunder, tercier és archív tárak is rendelkezésre állnak. A számítóközpont infokommunikációs (ICT ) infrastruktúrája rugalmas üzemmódokat is kínál: az ügyfél teljesen virtualizált magán ill. shared-computing kapacitások között választhat, Windows-, Unix- és Linux- alapú rendszerek támogatása mellett.
A számítóközpontot környezeti szempontból is fenntarthatónak alakították ki: az intelligens vezérlésű hűtőrendszer a hagyományos hűtést dinamikusan kiegészíti az épületen kívüli levegővel való hűtéssel, így extrém alacsony energia-felhasználás adódik. A számítóközpont az év legnagyobb részében kompresszorok és egyéb energia-faló hűtőberendezések nélkül képes működni.
Az SIS az egyik legnagyobb globális outsourcing szolgáltatóként mintegy 21 ezer szervert üzemeltet. Amerikában, Európában és Ázsiában telepített global production központjaiban és 20 országban működő lokális számítóközpontjaiban megbízható és biztonságos számítóközponti szolgáltatásokat kínál. Az alkalmazott környezetkímélő IT-koncepciók a rendszerek konszolidálásától és szabványosításától a számítógép-populáció 60-80%-ára kiterjedő virtualizáción át a számítási felhőig (felhő-számítástechnikáig) terjednek
Kapcsolódó cikkek
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- Rendkívüli fizetésemelés a Google-nál
- GmBH-vá alakul a Siemens IT Solutions and Services (SIS)
- Ipari támadás egy új féreggel
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
- Az első Green+ Hospital Németországban
- A Siemens munkahelyeket teremt magyarországi zöldberuházással
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Új elnök a Siemens Ausztria és a Siemens CEE élén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.