Arat a Google, virul az online hirdetési piac

Kiss Ádám Zoltán, 2010. április 17. 07:58

Miközben a hazai teljes reklámpiac ötödével zsugorodott, nemzetközi szinten az online reklámok terjedése töretlennek tűnik, hiszen a főként ezekből élő Google 19 százalékos növekedéssel 2 milliárd dollár tiszta bevételt ért el a negyedévben.

A március 31-ével zárult negyedév most közzétett adatai szerint a vállalat az előző év hasonló időszakéhoz képest 19 százalékos bővülést mondhat magáénak, és a fejlődés egyik motorja az AdSense program volt, az innen származó bevétel 24 százalékkal nőtt.

A vállalat legutóbbi lezárt pénzügyi negyedévében tisztán 5,06 milliárd dollár bevételt könyvelt el, ami kissé meghaladja az elemzők által várt 4,95 milliárd dollárt, a teljes bevétel 6,77 milliárd volt, de ebből lejön 1,71 milliárd költség. Ilyen például a 4 százalékos munkavállalói állománybővülés, ami után már 20621 főt foglalkoztat a cég, vagy a 239 millió dollárnyi tőkeberuházás. A Google nyeresége így 1,96 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 1,4 milliárdról, ami legalábbis a legnagyobbak online hirdetési bevételeinek nem hogy visszaesését, de növekedését mutatják.

Mindeközben itthon 162 milliárd forintosra becsülte a Magyar Reklámszövetség a 2009-es hazai reklámköltést, ami majdnem az ötödével kevesebb a megelőző év 200,6 milliárdjához képest. Médiatípusokra lebontva: a televízióban 65,39 milliárdot költöttek el 2009-ben, ami 16,5 százalékos visszaesés 2008-hoz képest, a sajtó 27,8 százalékkal esett vissza a 50 milliárdjával, de a legnagyobb vesztes a rádiós piac, ahol 30,1 százalékkal kevesebbet, 8,19 milliárdot költöttek el, részben az elhúzódó frekvenciabotránynak köszönhetően.

A közterületi piac szintén visszesett 29,7 százalékkal, 14,34 milliárdos költéssel. Egyedül a mozi (8,1 százalék, 800 milliós költés) és az online szegmens tudott növekedni 2009-ben. Az internet viszonylag „válságálló” módon, ahogy Novák Péter, az IAB Hungary elnöke fogalmazott, tartani tudta az utóbbi évek növekedését: tavaly 6,9 százalékkal nőttek az online költések, amivel a szegmens elérte a 23,3 milliárdot, a harmadik legnagyobb szeletté válva a televízió és a sajtó után a reklámtortában.

Kulcsszavak: Google +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Növekszik a home office lehetőséget kínáló állások száma Magyarországon

Bár tavaly sok munkavállaló arra számított, hogy szigorodnak a home office szabályai munkahelyükön, a meghirdetett állások adatai ezt nem támasztják alá. Sőt, a Profession.hu legfrissebb elemzése szerint 2023 májusa óta 7 százalékkal nőtt azoknak az állásoknak a száma, amelyek valamilyen formában lehetővé teszik az otthoni munkavégzést az azt megelőző évhez képest.

2025. május 21. 16:50

Robotok, AI és hidrogénmeghajtás – Az ipar jövője a HUNGEXPO-n mutatkozott be

Lezárult a régió egyik legnagyobb ipari eseménye, az IPAR NAPJAI nemzetközi szakkiállítás és annak társrendezvénye, az AUTOMOTIVE HUNGARY járműipari beszállítói expo. A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban megrendezett eseményen 15 ország több mint 300 kiállítója vett részt, és mintegy 11 ezer szakmai látogatót vonzott.

2025. május 21. 15:07

Adatalapú döntéshozatalt kínál a Schneider új programja

A Schneider Electric az „Environmental Data Program” elindításával a korábbinál jóval részletesebb és szélesebb körű információkat oszt meg termékei környezeti hatásairól. A kezdeményezés célja, hogy ügyfeleik pontosabb, adatalapú döntéseket hozhassanak fenntarthatósági céljaik elérése és a jogszabályi megfelelés érdekében.

2025. május 21. 10:01

AutoWallis: Stabil árbevétel-növekedés, visszafogott nyereség az év első hónapjaiban

A kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az AutoWallis Csoport árbevétele 20 százalékot meghaladó növekedéssel 107 milliárd forintra emelkedett 2025 első negyedévében. A cég történetének eddigi legmagasabb negyedéves árbevételét elsősorban a korábban végrehajtott akvizíciók és üzletfejlesztések eredményezték. Ugyanakkor a vállalat működési eredménye (EBITDA) 31 százalékkal, 3,3 milliárd forintra csökkent, főként az instabil gazdasági környezet, a fix költségek emelkedése és az iparági bizonytalanságok (pl. vámintézkedések) hatására.

2025. május 20. 20:55

Mesterséges intelligencia Magyarországon: Lehetőség vagy veszély?

Bár a mesterséges intelligencia (MI) még gyerekcipőben jár, már most világosan látszik, hogy a következő évek meghatározó technológiája lehet, és akár egy új ipari forradalom előfutárává válhat. Vajon az MI lesz életünk legnagyobb lehetősége, vagy épp ellenkezőleg, a legnagyobb kihívása? Elveszi a munkánkat, vagy éppen megment minket?

2025. május 20. 11:29

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén

2025. május 17. 13:49

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41