A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók

Genda Csongor Zoltán, 2010. április 19. 18:29

Az egyik játékokat forgalmazó brit online üzletház áprilisi tréfa gyanánt megváltoztatta adatkezelési feltételeit, s ennek következtében, akik e hónap első napján a cég internetes boltjában vásároltak, azok lemondtak oly becsesnek tartott halhatatlan lelkükről is.

A GameStation csupán arra volt kíváncsi, hogy mennyire figyelmesek a szörfölők, s egy rövidke toldalékkal kiegészítették az általános felhasználási feltételeket, mégpedig akik beleegyezésüket adták, azok arra kötelezték magukat, hogy öt napon belül átadják lelküket az üzemeltetőnek. A kicsit morbid felmérés eredménye az lett, hogy 7500-an, azaz a vásárlók közel 90%-a elfogadta a szerződést. Akik viszont figyelmesen végigolvasták a leírást, és felfedezték abban az említett passzust, azok egy linken keresztül visszavonhatták lelkük átadását, és 5 font engedményben részesültek. A felhasználóknak azonban mindössze a 12%-a vette észre a néhány soros kiegészítést.
A GameStation képviselői a tanulmány nyilvánosságra hozatalával egyidőben azt is kijelentették, hogy nem élnek törvény adta jogukkal, és nem követelik egyetlen egy ügyfelüktől sem lelkük átadását.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Zyxel Networks kiemelkedő értékelést kapott a Techconsult felmérésében

A Zyxel Networks tűzfal- és VPN-termékei a rangos Techconsult (a Heise csoport független német kutató- és elemzőcége) legutóbbi Professional User Ratings (PUR) felmérésében Champion elismerést kaptak a biztonsági megoldások kategóriájában.

2025. május 12. 16:23

HONOR 400 és az AI varázslata – Így lesz egy állóképből lenyűgöző videó!

2025. május 22-én érkezik a HONOR 400 széria, amely egy különleges fejlesztést is magával hoz: bemutatkozik az AI-alapú „Képből videó” funkció, amelyet a Google Cloud technológiája tett lehetővé. Ez az újítás jelentős előrelépés a mobilos tartalomgyártás világában.

2025. május 12. 14:48

Hirdetésekből jótékonyság – A Sharity innovatív modellje

A Sharity egy digitális platform, amely innovatív módon ötvözi a hirdetéseket és a jótékonyságot. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók szponzorált tartalmak megtekintésével civil szervezeteket támogassanak – mindezt anélkül, hogy saját pénzt költenének.

2025. május 12. 13:10

Ultragyors töltés vásárlás közben – Országos elektromosautó-töltőhálózat épül

Az E.ON Drive Infrastructure Hungary (EDRI) elektromosautó-töltőket telepít az MMXH Lakberendezési Kft.-hez tartozó XXXLutz, Möbelix és Mömax áruházak parkolóiba. Az első töltők az XXXLutz budapesti üzletének parkolójában már üzemelnek. A projekt célja, hogy az üzletlánc előnyt szerezzen az elektromos járművet használó vásárlók körében.

2025. május 12. 11:37

Az Instagram uralja a tinik világát – így netezik a Z generáció

A 14–25 éves fiatalok körében továbbra is az Instagram a legkedveltebb platform: innen tájékozódnak leggyakrabban a világ eseményeiről, ezt választanák, ha csak egy közösségi oldalt használhatnának, és 10-ből 8-an naponta aktívak rajta. A mesterséges intelligenciát is egyre inkább beépítik a mindennapjaikba – több mint 80%-uk már segítségül hívta házi feladat készítéséhez.

2025. május 12. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41

Szétdarabolás fenyegeti a Google-t?

2025. április 30. 14:43

Blokklánc vs. AI: Melyik technológia alakítja át gyorsabban a globális munkaerőpiacot?

2025. április 28. 16:57