Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
A magyar vállalatok és intézmények 11 százaléka szervezi ki informatikai erőforrásait, helyezi el szerverit bérelt adatközpontokban, miközben Európában ez az arány 30 százalék felett van - mondta Zsembery György, az Invitel Zrt. vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón.
Kifejtette, tudomása szerint Magyarországon csak az Invitel és a Magyar Telekom Nyrt. képes kihelyezett adatközponti szolgáltatásokra, mivel ezek hosting szolgáltatók, és az internetes hálózatot is biztosítani tudják.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a cég tavalyi 91,8 milliárd forintos árbevételéből 10 százalék alatti hányadban részesedik a kiszervezési szolgáltatás. Az Invitel mintegy 60 ezer vállalati ügyfeléből mindössze 300 veszi igénybe ezt a szolgáltatást. Az Invitel becslései szerint az adatközponti kihelyezéssel egy adott vállalat az informatikára fordított költségek akár 30 százalékát is megtakaríthatja 4-5 éves időtávon belül.
Az Orange európai felmérése alapján a vállalatok leginkább a kontroll elvesztése, a szolgáltatótól való nagyobb mértékű függés miatt tartanak a kiszervezéstől, illetve amiatt, hogy a várt költségcsökkenés nem valósul meg. A telekommunikációs szolgáltató ugyanakkor úgy becsüli, hogy Európában 3-4 éven belül akár 60 százalékra is emelkedhet a teljes egészében bérleti konstrukcióban tárolt és üzemeltetett szerver-igénybevétel.
Zsembery György elmondta, hogy magyarországi ügyfeleik közül elsősorban nagyvállalatok veszik igénybe az informatikai kihelyezés szolgáltatást, például pénzintézetek. Hozzátette: a tavaly megerősödött költségcsökkentési kényszer miatt a középvállalati szegmensben is bővíteni tudták ügyfeleik számát, a kisvállalatok körében az informatikai cégek érdeklődnek a kihelyezés iránt.
A mintegy 1.400 alkalmazottat foglalkoztató Invitel Zrt. Több mint 850 ezer előfizetővel rendelkezik Magyarországon. A cég 2008-as 97,1 milliárd forintnyi árbevétele tavaly 91,8 milliárd forintra csökkent a gazdasági recesszió hatására.
Az árbevétel csökkenése ellenére a társaság stabilan őrizte eredményességét, tavaly a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyeresége 42,6 milliárd forint volt, míg 2008-ban 42,7 milliárd forintot ért el.
Kapcsolódó cikkek
- A legjobb hazai applikációkat keresi az Invitel
- Innomax 2010: Invitel pályázat innovatív kis- és közép-vállalkozásoknak
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- Invi4 szolgáltatáscsomag az Invitelnél
- Invitel: átrendeződik a lakossági távközlési piac
- Kiemelt tanúsítvány az Invitelnek
- A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Nőtt a digitális televíziózásra előfizetők száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.
Az E.ON új megoldásai a jövő energiaellátásához
Az E.ON Hungária Csoport jelentős fejlesztéseket hajtott végre a Flex.ON program keretében a Dunántúlon, Pest vármegyében és Budapesten, egy három éves kutatás-fejlesztési program részeként. A projekt célja, hogy a vállalatcsoport képes legyen kielégíteni az ügyfelek növekvő energiaigényét, és lehetővé tegye a napelemes rendszerek szélesebb körű csatlakozását az áramhálózatra. Az új megoldások a helyszínekhez igazodva gyorsabbá, költséghatékonyabbá és rugalmasabbá teszik az energiaellátást. A 2,1 milliárd forintos fejlesztés 39%-át állami támogatás fedezi, míg 61%-át az E.ON biztosította.
Mesterséges intelligencia az iparágak szolgálatában
Exkluzív interjút adott a Schneider Electric „AI at Scale” podcastjának Julia Peyre, a vállalat új „AI Strategy and Innovation” vezetője. A szakember több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik az adattudomány és a számítógépes képalkotás terén, és PhD-fokozatot szerzett ezen a szakterületen, így átfogó rálátással rendelkezik arra, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a különböző iparágakat.