Továbbra is veszteséges a Sony
A Sony veszteséggel zárta a márciussal véget ért üzleti évet. A japán óriáscég tizennégy nyereséges év után már másodszor zárt mínusszal.
Ugyanakkor a társaság csütörtöki közleménye szerint a helyzet javul; az üzemi eredmény 31,8 milliárd jen volt 2008/2009-ben, az egy évvel korábbi rekord nagyságú, 227,8 milliárd jen üzemi veszteség után.
Az adózás utáni veszteség az elemzői várakozásoknál kisebb, 40,8 milliárd jen lett. Egy évvel korában 98,9 milliárd jen adó utáni veszteséget szenvedett el az elsősorban fogyasztói elektronikai cikkek gyártásával foglalkozó társaság. A bevétel tovább apadt, 7
százalékkal 7,21 ezer milliárd jenre csökkent az egy évvel korábbi 13 százalékos visszaesés után.
A Sony 180 ezres alkalmazotti létszámát több mint tízezerrel mérsékelték, illetve csökkentették az 57 üzemből álló gyártási hálózatot. Összesen 330 milliárd jent kitevő költségcsökkentési programot indítottak el, aminek végrehajtásban már előre haladtak -
közölte a társaság.
A Sony 2009-ben munkába állt új vezetése azzal számol, hogy a 2010/2011-es üzleti évben ismét nyereséges lesz a társaság, egyebek között a 3D-s televízió készülékek iránti érdeklődés várható növekedésének hatására. Az üzemi eredmény 160 milliárd jen, az
adózott nyereség 50 milliárd jen, a bevétel 7,6 ezer milliárd jen lesz a várakozások szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális felhőbe száll a zenepiac
- Az analóg média alkonya - A Sony bezár egy CD gyárat
- Hol tart a fogyasztói elektronika 2011-ben?
- Letöltés nélküli zeneszolgáltatást indított a Sony
- Szoftverfrissítés SONY LCD TV-khez
- Videókon a PSP mobil
- Képességjavító frissítés Sony A900/A850 DSLR-ekhez
- Négymillió Move távvezérlő-rendszer kelt el a PS3-hoz
- Full HD-sek lesznek a biztonsági kamerák is
- Visszatér a japán e-olvasó piacra a Sony
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia az iparágak szolgálatában
Exkluzív interjút adott a Schneider Electric „AI at Scale” podcastjának Julia Peyre, a vállalat új „AI Strategy and Innovation” vezetője. A szakember több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik az adattudomány és a számítógépes képalkotás terén, és PhD-fokozatot szerzett ezen a szakterületen, így átfogó rálátással rendelkezik arra, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a különböző iparágakat.
Digitális technológiák az energiahatékonyság javításában
A digitális technológiák alkalmazása jelentős mértékben növelheti az ivóvíz- és szennyvízkezelés hatékonyságát, ami különösen fontos, mivel ezen ágazatok az egyik legnagyobb energiafogyasztó szektorok közé tartoznak. Ezt jól példázza a wrocławi Janówek szennyvíztisztító telep, ahol az ABB Ability OPTIMAX energia-menedzsment rendszer (EMS) bevezetése javítja a működési hatékonyságot, csökkenti az üzemeltetési költségeket és a károsanyag-kibocsátásokat.
A jövő közlekedése: Tisztán elektromos Ikarus buszok a MÁV flottájában
A Zöld Busz Program folytatásaként 2025-ben a MÁV-csoport flottáját 20 új, környezetbarát, tisztán elektromos Ikarus 120e típusú autóbusz bővíti, az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával. Az első elektromos busz Keszthelyen kezdte meg működését 2025. március 21-től. Szeptember végéig Komáromban, Tatán, Komlón, Hajdúszoboszlón és Balatonfüreden is elektromos buszok állnak forgalomba.
6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások
Az Európai Bizottság bemutatta a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére irányuló javaslatcsomagját. Az Omnibus célja, hogy olyan kedvező üzleti környezetet alakítson ki, amely elősegíti a vállalatok növekedését, innovációját és munkahelyteremtését. A javaslatcsomag intézkedései várhatóan jelentős mértékben növelhetik az uniós cégek versenyképességét, amint hatályba lépnek.
Az AI új világa: Influenszerek és a reklámipar forradalma
A mesterséges intelligencia robbanásszerűen tört be az élet minden területére, így a reklámiparba is, és mostanra már az influenszerek világát is átalakítja. Az AI alkalmazásával a kis- és középvállalkozások számára is lehetőség nyílik arra, hogy költséghatékony módon, élethű, meggyőző karaktereken keresztül juttassák el üzeneteiket a célcsoportjukhoz. Ez pedig komoly kihívást jelenthet a kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezérek számára.