Erősítik piaci pozíciójukat az ázsiai számítógépgyártók Európában
Az asztali- és notebook gépek iránt megnövekedett nyugat-európai keresletből az ázsiai vállalatok profitáltak a legnagyobb mértékben - állapítja meg a Gartner. Az első negyedévben 18 millió számítógépet értékesítettek az európai piacon, közel ötödével többet, mint a tavalyi első negyedévben. Az Acer egynegyedével növelte, a szintén tajvani Asus pedig közel megduplázta eladásait.
Németországban az első negyedévben 14 százalékkal 3,2 millióra nőtt az eladott számítógépek száma. Az Acer az összes forgalom egyötödére bővítette piaci részesedét, a népszerű mini-laptop készülékeket forgalmazó Asus pedig 80 százalékkal több gépet adott el. Az utolsó jelentősebb német gyártó, a Medion ezzel szemben tíz százalékkal kevesebb gépet értékesített.
A piaci forgalomnövekedés főként a tartósan erős lakossági keresletre támaszkodik - állapította meg a Gartner, de rámutatott, hogy már a vállalati szektorban is érezhetőek a kereslet növekedésének jelei. Vállalatok az idei első negyedévben nyolc százalékkal több számítógépet vásároltak, mint tavaly.
Kapcsolódó cikkek
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Új Asus transzformálható Android tábla PC
- Négy új noteszgép és egy minden egyben PC az LG-től
- 27 hüvelykes Asus AIO PC
- Megjelent az ASUS ZENBOOK
- Acer Aspire S3 ultrabook
- Új Asus Ultrabook modellek októberben
- Az első Acer ultrabook ősszel érkezik
- ASUS Eee PC X101: legvékonyabb, legkönnyebb
- Vékony, könnyű és erős ASUS U46/U56 noteszgépek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.