Megduplázta nyereségét a Vodafone
A Vodafone csoport, a bevétel alapján a világ legnagyobb mobilszolgáltatója az előző évinek több mint a kétszeresére növelte nyereségét a márciussal végződött üzleti évben.
A brit központú multinacionális vállalat keddi közleménye szerint az adózott profit 8,65 milliárd fontra nőtt az egy évvel korábbi 3,08 milliárdról. A társaság eredménye a költségcsökkentésnek és a bevétel növekedésének köszönthetően javult. A bevétel 8,4 százalékkal 44,5 milliárd fontra emelkedett. Ebben szerepet játszott a font gyengülése is. Elemzők valamivel kisebb, 44,3 milliárdos bevételre számítottak.
Az eredmények régiónként eltérően alakultak. A bevétel csökkent Nyugat-Európában 3,5 százalékkal, a Közép-Európát és Afrikát magában foglaló régióban pedig 1,2 százalékkal, a közel-keleti, ázsiai és csendes-óceáni térségben viszont 9,8 százalékos növekedés volt, az élen Indiával, ahol 14,7 százalékkal haladta meg a bevétel az egy évvel korábbit.
Magyarországon a Vodafone 1999-ben nyert el koncessziót rádiótelefon hálózat kiépítésére. A Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. a 2010 április végi állás szerint a teljes ügyfélszám alapján számolva 22,08 százalékos piaci részesedéssel a harmadik számú szereplő a mobilpiacon.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone eladja SFR és Polkomtel részesedését
- A Vodafone első üzleti félévében 56 százalékkal nőtt a profit
- A Vodafone Magyarországon is forgalmazza az iPhone 4-et
- A Vodafone 60 százalékos költségmegtakarítást hoz a Malévnek
- Netfone: új virtuális mobilszolgáltató a piacon
- Év vége felé vár fellendülést a Vodafone a mobilpiacon
- Huawei: díj a Vodafone-nak, magyarországi logisztikai központ a láthatáron
- Vodafone UK: meg nem erősített elbocsátási híresztelések
- Vodafone: jövőre stabilizálódik a mobilpiac
- Nőtt a Vodafone nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FirstPak az ABB-vel együttműködésben javítja fenntarthatóságát
Az elviteles készételekre szakosodott vendéglátóipari szegmens gyors növekedése miatt keletkező műanyaghulladék problémája mind Kínában, mind világszerte sürgősen szükségessé teszi az egyszer használatos műanyag felhasználásának csökkentését a szén-dioxid-csúcs és a karbonsemlegességi célok elérése, valamint a fenntartható fejlődés felgyorsítása érdekében. Kínában a problémát olyan szabályozás bevezetésével tervezik kezelni, amely 2025-re betiltja az egyszer használatos műanyag használatát.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.