A digitális nyomtatás mentette meg a nyomdákat a csődtől?
A kutatás során összesen 840 nyomdát kérdeztek meg, melyek 65,5 százaléka nyugat-európai székhelyű. A korábbi, 2008-as tanulmány 464 résztvevőjéből 383-an jelenlegi felmérésekben is szerepeltek. A fennmaradó 81 válaszadó cége időközben összeolvadt más vállalatokkal vagy megszüntette nyomdai tevékenységét.
A felmérésben részt vevő nyomtatási szolgáltatók 2009 végére már érezhető javulásról számoltak be, emellett azonban számos új kihívással kell szembenézniük. A korábban az alkalmazottak számát csökkentő nyomtatási szolgáltatók ma már újabb munkavállalókat alkalmaznak, képzéseket is indítanak, és elsősorban a növekedési szektorokra összpontosítanak. A válaszadók a fotókönyvek (87,2 %), a kis sorozatú hirdetések (84,9 %), a megszemélyesített promóciók (74,7 %) és a kis sorozatú kiadványok (65,3 %) szektoraiban látják a legnagyobb lehetőségeket. A megkérdezettek 2010 legfontosabb befektetési területeiként elsősorban az automatizált munkafolyamat bevezetését vagy fejlesztését (56%), a befejező műveletek bővítését (49%) és a digitális nyomtatás kiterjesztését (48%) jelölték meg. A válaszadók ugyanakkor még mindig óvatosak minden olyan tőkebefektetéssel kapcsolatban, amelyeknek nincs azonnali hatásuk a termelékenységre és a jövedelmezőségre.
A felmérés szerint a gazdasági visszaesés a nyomtatott termékek elektronikus helyettesítésének és a nyomdai termelés földrajzi átrendeződésének kettős hatását, illetve a szervezetek marketing-költségvetésének jelentős megszorítását eredményezte. A legtöbb üzleti vállalkozás, így a nyomtatási szolgáltatók ügyfelei is kénytelenek voltak minden területen költségoptimalizálást végrehajtani. Ennek következtében csökkentették nyomtatási megrendeléseik számát, mely egyben a szolgáltatási árak csökkenését is jelentette. Számos ügyfél teljes mértékben megszűntette a nyomtatott anyagok megrendelését, és inkább az elektronikus kommunikációt részesítette előnyben.
A jelentés becslése szerint néhány nyomtatási szolgáltató akár 55 százalékos volumencsökkenést is tapasztalhatott, és a nyomtatási munkákat gyakrabban, kisebb sorozatokban kellett elvégezniük. Ezzel szemben a nyugat-európai nyomdák 69 százalékánál nőtt a megrendelések száma. A régi nyomdagépek alkalmatlanná váltak a kisebb sorozatú munkák elvégzésére, ezért 2008-hoz képest 18,1 százalékkal csökkent az ofszet nyomtatásból származó árbevétel. A digitális – lézer- és tintasugaras – technológiával készített termékekből származó bevétel ugyanakkor 27,2 százalékkal növekedett.
Kapcsolódó cikkek
- Prémium kategóriás multifunkciós nyomtatók a Canontól - PIXMA MX715 és PIXMA MX895
- Új ügyvezető igazgató a Canon Hungária élén
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Canon IXUS 230 HS teszt
- Canon Professional Services magyar fotósoknak is
- Stílus és megosztás – Canon IXUS 510 HS és IXUS 240 HS
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Euro 2012 számológépek a Canon-tól
- A Canon az XEED WUX5000-zal bővítette telepíthető projektorainak kínálatát
- Karcsúság, stílus, teljesítmény – Canon IXUS 500 HS és az IXUS 125 HS
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.