NHH: áprilisban tovább nőtt a digitálisan televíziózók aránya
A jelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, és ez az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az összes előfizető között a digitális szolgáltatásra előfizetők aránya áprilisban 48,7 százalékra nőtt a márciusi 48,2 százalék után.
Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft. - április végén összesen 2,517 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.
Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a 14 szolgáltató között a UPC a piacvezető, a márciusi 31,2 százalék után április végén 30,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét áprilisban a márciusi 23,4 százalékról 23,8 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23 százalékról 23,2 százalékra nőtt.
A digitális előfizetéseken belül 2010 áprilisában 435 ezerről 447 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 776 ezerről 778 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 17,3 százalék után 17,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése nem változott, maradt a márciusi 30,9 százalék áprilisban is, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,8 százalékról 51,3 százalékra csökkent.
A gyorsjelentés teljes körűen lefedi a műholdas szolgáltatásokat, beleértve a korábban az Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatását is, amelyet március elsejétől a Hello HD Kft. üzemeltet. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 46,1 százalékról 45,5 százalékra, a UPC-é 23,7 százalékról 23,3 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé pedig 25,3 százalékról 26,4 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások kábeltelevízió és IPTV piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,734 millióról 1,739 millióra nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 7 ezerrel 1,292 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 12 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a márciusi 34,6 százalékhoz képest 34,3 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,5-ról 22,6 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,6 százalékról 13,2 százalékra nőtt áprilisban.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
- Az NMHH csökkenteni kívánja a helyi tévék műsorszolgáltatási díjait
- Szeptemberben 1,593 millióra nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Augusztusban 1,572 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Júniusban 1,541 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt
- Áprilisban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
- Márciusban közel 1,48 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Mindentudás Egyeteme és origo interaktív alkalmazások a T-Home IPTV-n
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR az IFA 2024-en mutatta be legújabb AI innovációit
A HONOR az IFA 2024-en bemutatta úttörő AI-képes hardveres kínálatát, valamint a kollaboratív AI adatvédelmi architektúráját, ezzel is hangsúlyozva, hogy mennyire elkötelezett az AI-vezérelt jövő iránt. Az eseményen debütáltak a HONOR legújabb AI-képes zászlóshajó készülékei is, köztük a HONOR Magic V3, a világ legvékonyabb, befelé hajlítható okostelefonja, valamint az elegáns és művészi HONOR MagicBook Art 14 laptop, illetve az innovatív HONOR MagicPad 2 tablet. Az IFA 2024-en a HONOR Watch 5 is bemutatkozott.
Megérkezett a Garmin FENIX 8
Hivatalosan is bemutatták a Garmin csúcsmodelljét, az új FENIX 8 okosóra-családot, ami az AMOLED kijelzős és SOLAR-verziók mellett magában foglalja a kedvező árú Fenix E modellt, valamint az ultrasportok szerelmeseinek készült Enduro 3-at.
Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja
Az LG Electronics (LG) által a Volkswagen számára kifejlesztett, a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő V2X (vehicle-to-everything) megoldás megkapta az IT biztonság területén nemzetközileg elismert szabványnak számító Common Criteria (CC) tanúsítványt, a V2X kategóriában a világon elsőként. Ez az eredmény tovább erősíti az LG globális járműalkatrész-piacon betöltött vezető pozícióját, és rávilágít a vállalat fejlett képességeire a járművek kiberbiztonsága terén, amely terület egyre fontosabbá válik a hálózatba kapcsolt autók korában.
A Rejoy 2 éve Magyarországon
A felújított okostelefonok és táblagépek mellé két új kategóriát – okosórákat és noteszgépeket – vezetett be második magyarországi évében a Rejoy.hu. Az első értékesítési adatok alapján egy tipikus ügyfél Apple Watchból és MacBookból is 2020-as modellt (Apple Watch SE-t és MacBook Air M1-et) keres, telefonból pedig a 2019 végi iPhone 11 a legnépszerűbb. A Rejoy sajtóeseményén az is elhangzott, hogy mivel a cég oldalán elérhető készülékek uniós országokbból származnak, a december végén hatályba lévő új uniós szabályok betartása mellett a cég továbbra is stabil készletet tud majd kínálni azokból az utóbbi években megjelent, különösen népszerű iPhone-okból, amelyeket még nem USB-C csatlakozóval szereltek fel.
Tarolt a Hisense az idei EISA-díjátadón
Az Expert Imaging and Sound Association (EISA) összesen öt kategóriában találta a legjobbnak a Hisense készülékeit, ezek közül 3 TV-t és 2 projektort díjazott a zsűri. A cég képviselői kiemelték, hogy az idei teljesítmény tovább erősíti elkötelezettségüket a kivételes vizuális és audio élmények biztosítása iránt.