Microsoft "Kinect" lett a "Project Natal" játékvezérlő rendszer
Az eredetileg az izraeli 3DV által kifejlesztett Natal lényege az, hogy egy kamerákból, mikrofonokból és mozgásérzékelőkből álló, teljesen újszerű összetett rendszer segítségével a felhasználó gesztusokkal, hangjával és testének igen sokféle mozgásával vezérelheti a videójátékokat, illetve a jövőben állítólag másféle alkalmazásokat is. A technológiát először éppen egy éve, a tavalyi E3 kiállításon ismertette a Microsoft a nagyközönséggel.
A mostani bemutatón egy atlétika sportjáték, egy autóvezetős szimulátor, valamint egy Jedi lovagos Star Wars játék segítségével demonstrálták a Kinect előnyeit. Az autós játékban a virtuális utasok testük mozgatásával, mintegy belülről lökdösve irányíthatták a gépkocsikat a pályán. A bemutató nagy tetszést aratott, különösen a Star Wars szimuláció, a Microsoft ugyanakkor egyelőre sem konkrét programokat, sem pedig játékstúdiókat nem említett a Kinect-el kapcsolatban. A bevezetésről jelenleg annyit lehet tudni, hogy a Microsoft tervei szerint az első Kinect játékprogramok, valamint maga a távvezérlő rendszer idén év vége felé lesznek kaphatók Amerikában.
A mozgásérzékelős távvezérlést a Nintendo Wii hozta be a játékkonzolok világába, amivel sikerült teljesen új élményt teremtenie, és a videójátékokért eddig nem igazán rajongó társadalmi csoportokat is megnyernie a szórakozásnak. A Microsoft mellett a Sony is igyekszik tartani a lépést: a tavaly ismertetett PS3 Move távirányítója eléggé hasonlít a Nintendo-éhoz: egy a televízión elhelyezett kamera a játékosnál lévő színes gömb mozgását követi nyomon, majd az így nyert információt továbbítja a játékba. A Move szintén bemutatásra kerül az idei E3 keretében.
Kapcsolódó cikkek
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A 10 legjobb Halloween játék
- FIFA 12: forradalmi újítás az eddig már 136 videójáték-díjat nyert fociban
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
- Átalakulóban a játékipar, digitalizálódik a terjesztés
- Michael Jackson virtuális világ
- Kikerült a netre a Halo Reach, a Microsoft nyomoz
- Olajkatasztrófa Xbox videójáték
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az okosórák mellett jönnek az okoscipők és okoszoknik
A technológiai fejlődés és a testre szabhatóság alakítják a jövő fitnesztrendjeit: az edzések az elkövetkező években egyre inkább adatvezérelt, személyre szabott élménnyé válnak. A virtuális és kiterjesztett valóság alapú edzések, a játékos elemekkel gazdagított edzésprogramok, és az egyre népszerűbb viselhető okoseszközök – például okosórák és okoskarkötők – segíthetnek abban, hogy a testmozgás hatékonyabb és élvezetesebb legyen.
Megérkezett Magyarországra az Omoda 5
Az első helyen végzett az OMODA és JAECOO márkák gyártója, a Chery Automobile a kínai piacon az új autók minőségével kapcsolatos fogyasztói elégedettséget vizsgáló jelentés szerint a kínai brandek között. A közel 20 fejlett intelligens vezetéstámogató technológiával felszerelt OMODA 5 az elkövetkező hetekben Magyarországon is kapható lesz.
A Sony kibővíti LinkBuds termékcsaládját
A Sony két vezeték nélküli fülhallgatóval (LinkBuds Fit és LinkBuds Open), valamint a LinkBuds Speakerrel bővítette LinkBuds termékcsaládját.
Bemutatkozott az Eaton új elektromosautó-töltője
Új, többfelhasználós töltésre alkalmas AC elektromosjármű-töltővel lép piacra az Eaton. Az intelligens energiagazdálkodási vállalat Green Motion Building nevű, 3,7 kW és 22 kW közötti teljesítményű töltője már Magyarországon is elérhető.
Az új Samsung SSD 4TB tárhellyel energiahatékonyabb, megnövelt teljesítményt biztosít
A Samsung a memóriatechnológia élvonalbeli gyártójaként bejelenti a 990 EVO Plus megjelenését, amellyel tovább bővíti SSD-eszközeinek választékát. A PCIe 4.0 támogatással és a legújabb NAND technológiával ellátott 990 EVO Plus ideális megoldás lehet mindazoknak, akik fokozni szeretnék számítógépük teljesítményét, és energiahatékonyabb megoldást keresnek. Az eszközt játékra, üzleti, valamint kreatív tevékenységekre optimalizálták.