Noreg Margaréta: hazai fejlesztésű kártyamenedzser rendszer

Kovács Attila, 2010. június 26. 09:04

Június 24-én sajtótájékoztató keretében mutatta be saját fejlesztésű, Margaréta nevű kártyamenedzser rendszerét a Noreg Kft.. A Margaréta teljes mértékben a hazai piacra optimalizált termék, magyar nyelvű kezelőfelülettel, ami egy ekkora rendszer bevezetésénél igen nagy hangsúlyt kaphat egy hazai vállalat esetében.

A Margaréta a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások áránál jelentősen kedvezőbb konstrukcióban kapható, illetve teljes egészében az adott vállalatra szabható, a felmerülő igények alapján. A termék moduláris felépítésű, robosztus, ugyanakkor rugalmas kártyamenedzsment rendszer, amely az intelligens kártya (vagy USB token) teljes életciklusának kezelésére átfogó megoldást nyújt. A kártyák rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig a Margaréta minden funkciót biztosít, melyre egy nagyvállalati környezetben – akár több ezer kártya hatékony kezeléséhez – szükség van. Emellett a Noreg Kft. rendszertámogatást is biztosít 5x8 illetve 7x24 órában. A Margaréta szervesen kapcsolódik más PKI rendszerekhez, melynek keretében elvégzi, vagy a CA rendszerrel elvégezteti a kártyához kapcsolódó tanúsítvány menedzsment feladatokat is. Emellett a vállalat már meglévő IDM rendszeréhez is jól illeszthető, ezáltal is támogatva a vállalat‑szintű, egységes jogosultságkezelést.
A Margaréta fő funkciója, hogy a kialakítandó rendszerben használt chipkártyák vagy USB tokenek (adathordozók) - életciklusát lefedje, illetve az adathordozókon tárolt tanúsítványokkal kapcsolatos műveleteket megvalósítsa.

Kőrös Zsolt, a Noreg ügyvezető igazgatója szerint a Margaréta minden olyan közepes, vagy nagyvállalat érdeklődésére számíthat, amelyek már rendelkeznek PKI rendszerrel, például beléptetésre, vagy a munkaállomásuk hozzáféréséhez használják a chipkártyákat. PKI rendszereket alapvetően a fokozott biztonsági igény miatt építenek ki a vállalatok, de éppen emiatt fordulhat elő, hogy ha egy munkatárs otthon felejti, vagy elveszíti a kártyáját, napokra kiesik a munkából, nem fér hozzá azokhoz a rendszerekhez amihez jogosultsága van, vagy éppen be sem jut az épületbe. Az új munkatársak részére is érdemes mielőbb hozzáférést biztosítani. Kártyamenedzsment rendszer nélkül meglehetősen bonyolult művelet, hogy a compliance előírásoknak vagy biztonsági audit követelményeknek eleget téve kiállítsanak számukra egy ideiglenes kártyát, majd a napokkal később pótolt chipkártyát a központból biztonságosan eljuttassák a telephelyre a munkatárs részére, és megfelelően kezeljék a megszűnt ideiglenes kártyát. Minél nagyobb, és minél több telephelyen működik a vállalat, annál nehezebb ezeket a folyamatokat manuálisan felügyelni. A Margaréta kártyamenedzsment rendszerrel azonban az erre jogosult személy perceken belül meg tudja oldani ezt a feladatot, a legszigorúbb irányelvek betartása mellett, mindent részletesen dokumentálva. Bármikor visszakereshető, ki, mikor, és milyen hozzáférést adott vagy vont vissza – ez jelentősen leegyszerűsíti és biztonságossá teszi a kártyák kezelését.

Az informatikai biztonság a válság óta is fejlődő terület, az információvédelemmel foglalkozó Noreg Kft. tapasztalata szerint a legnagyobb hangsúlyt a személyazonosság alapú biztonsági megoldások (IDM) és a logelemző projektekhez kapcsolódó tanácsadás kapták – ezeken a területeken vállalat árbevétele 100 százalékkal nőtt tavaly. A megváltozott gazdasági környezetben a vállalat saját fejlesztésű megoldásaira is nagy hangsúlyt helyez, mivel úgy látják, egyre keresettebbek a rugalmasan testre szabható, könnyen integrálható megoldások, amelyek megfelelő minősítéssel és támogatással rendelkeznek.  A Noreg már rendelkezik egy saját fejlesztésű elektronikus aláíró tanúsítvánnyal, a Noreg eSign Toolkit–tel, ami megkapta a Melasz-Ready tanúsítványt, és az idei évben egy új kártyamenedzsment rendszerrel, a Margarétával bővíti portfólióját.
 

Kulcsszavak: Noreg ügyvitel

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

AutoWallis: Új nagyhaszongépjármű központ nyílik Csehországban

Az AutoWallis Csoport tovább növeli cseh piaci jelenlétét, miután megnyitotta első nagyhaszongépjármű értékesítési és szervizpontját Csehországban. A dél-csehországi Hůry településen található, 3.400 négyzetméteres létesítmény, amely Mercedes-Benz kamionok értékesítésével és szervizelésével foglalkozik, stratégiai fontosságú a cég számára. 

2025. április 28. 15:10

Új korszak a gázszivárgás-felderítésben: Itt az ABB lézeres technológiája

2024-ben jelentős mértékben nőtt az érdeklődés az ABB MobileGuard földgázszivárgás-érzékelő megoldása iránt az előző évhez képest. Az európai és észak-amerikai olaj- és gázipari vállalatok, valamint közüzemi szolgáltatók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezetvédelmi előírások betartására, valamint infrastruktúrájuk biztonságosabbá és ellenállóbbá tételére. Ennek következtében kulcsfontosságúvá vált a földgázszivárgások gyors és pontos észlelése, lokalizálása és mérése.

2025. április 28. 11:44

Forradalom a kiberbiztonságban: új MI-megoldás az ipari hálózatok védelmére

Az ipari termelés digitalizációja jelentősen gyorsította és hatékonyabbá tette a gyártási folyamatokat, ugyanakkor új sebezhetőségeket is teremtett: a kibertámadások veszélye mára komoly fenyegetést jelent. Egy-egy támadás leállíthatja a termelést, üzleti titkokat szivárogtathat ki, vagy akár egy teljes üzem működését is megbéníthatja. 

2025. április 28. 09:57

Magas munkavállalói aktivitás a magyar munkaerőpiacon

A Profession.hu 2025 első negyedéves jelentése szerint a magyar munkaerőpiacon továbbra is magas a munkavállalói aktivitás. Bár az álláshirdetések száma minimálisan, 0,97%-kal visszaesett az előző év azonos időszakához képest, a jelentkezéseké ezzel szemben 4,8%-kal emelkedett. Ez azt jelzi, hogy a munkakeresők oldaláról továbbra is élénk az érdeklődés.

2025. április 27. 15:46

Erős évet zárt a ViVeTech

A Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett ViVeTech Nyrt. nettó árbevétele a 2024-es üzleti évben 24 százalékkal emelkedett, és megközelítette az 1,4 milliárd forintot, szemben a 2023-ban elért 1,1 milliárd forintos értékkel. A társaság adózott eredménye ezzel párhuzamosan 95 százalékkal, 66,2 millió forintról 128,8 millió forintra bővült – derül ki a vállalat frissen közzétett, a magyar számviteli szabályok szerint elkészített, nem konszolidált éves beszámolójából.

2025. április 27. 13:58

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Blokklánc vs. AI: Melyik technológia alakítja át gyorsabban a globális munkaerőpiacot?

2025. április 28. 16:57

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43