Energiafalók a 3D tévék
A Cnet újságírói két Panasonic plazmatévét, valamint egy Samsung és egy Sony LED LCD televíziót vizsgáltak meg. A legkiugróbb különbség a 65 colos Panasonic TC-P65VT25-nél jelentkezett, amely a 2D üzemmód 176,84 wattjával szemben 354,71 wattot fogyasztott 3D megjelenítésnél, ami 50,15 százalékos növekedés. Az 50 colos TC-P50VT25-nél 160,91 wattról 260,53 wattra ugrott az áramfogyasztás, ez pedig 38,24 százalékos különbség. A Samsung 55” LED LCD modellje lényegesen takarékosabbnak bizonyult, mint a Panasonic plazmák, azonban az energiafelhasználás itt is 22,34 százalékkal nőtt 3D képnél, 118,73 wattról 152,89 wattra.
Érdekes és egyben furcsa, hogy a Sony 52 colos XBR-HX909 LED LCD modellje viszont kevesebb áramot vett fel 3D üzemmódban, mint 2D-nél. A készülék ugyanis a kétdimenziós kép megjelenítéséhez 106,66, a háromdimenzióshoz azonban csupán 104,65 wattot fogyaszt. Az áramfogyasztás növekedése egyébként szakemberek szerint többnyire annak köszönhető, hogy a 3D kép visszaadása több fényerőt igényel. Ebből a szempontból érdekes, hogy a tesztet végző újságírók szerint a Sony tévéje valóban valamivel homályosabb képet adott 3D-nél, mint hagyományos megjelenítésnél, kérdés azonban, hogy ez szándékos-e a gyártó részéről, vagy sem.
Kapcsolódó cikkek
- Papírhalmozás helyett elektronikus számlák
- Pandavilág élőben a neten, Kínából
- A világ első intelligens számítógépe nulla watt készenléti áramfogyasztással
- Új, felhőalapú videó-technológia TV-szolgáltatóknak
- Sharp TV-k az európai futball jegyében
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Új LG CINEMA 3D Smart TV funkciók és kiegészítők
- 140 centiméter képátlójú LG OLED tévé a CES-en
- Hatalmas képátlójú, 3D Ultra Definition LG kijelző
- Teljes LG CINEMA 3D kép- és hangélmény a CES-en
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már nálunk is kapható az OMODA 5
Már Magyarországon is kapható a Chery Group rendkívül magas felszereltségű és remek ár-érték arányt képviselő autója, az OMODA 5. A hazai piacon újdonságnak számító márka forgalmazását négy budapesti és négy vidéki márkakereskedésben kezdték meg, ahol már ki is próbálhatók a járművek.
Egy évszázada a mobilitás élén
Az Emil Frey cégnév összeforr a minőséggel, hitelességgel, iránymutatással és a vevőközpontúsággal. A vállalat úttörő szellemisége 100 év múltán sem csorbult, sőt hitvallásával újabb és újabb területeken válik meghatározóvá. A századik születésnapot a magyar képviselet Prestige Day keretében ünnepelte partnereivel Zsámbékon, a DrivingCampen.
Tudtad, hogy ha ilyen a tévéd, akkor több mint 4000 játékot próbálhatsz ki?
Cyberpunk 2077, Overcooked! 2, Star Wars Outlaws – ezeket a játékokat is kipróbálhatod az LG okostévés gaming platformján. Több ezer játék egyetlen felületen érhető el, ráadásul konzol és számítógép sem kell hozzájuk. Mutatjuk, hogyan férhetsz hozzá!
Fontos elismerést söpört be a hamarosan nálunk is kapható OMODA autók gyártója, a Chery
Az autóipari szereplők közül a Chery érdemelte ki a Kantar BrandZ Shanghajban megrendezett kínai gáláján a „Pioneering Chinese Global Brand” elismerést. A Chery elkötelezett a globális jelenlét mellett, ennek eredményeként világszerte már több mint 80 országban kaphatók a termékeik. Hamarosan Magyarországon is megkezdik a közel 20 fejlett intelligens vezetéstámogató technológiával felszerelt OMODA 5 értékesítését.
Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a folyamatosan emelkedő bérleti díjak azonban továbbra is kihívást jelentenek a cégeknek. Ennek ellenére a vállalatok is nyitnak az adott esetben drágább elektromos autók felé, de a céges flotta összeállítását még mindig a státusz és a pozíció határozza meg a valós használati igények helyett.