Beszüntetik a Google első telefonjának amerikai forgalmazását
Hamarosan véget ér a Google első telefonjának amerikai forgalmazása, miután az Apple-féle iPhone eddigi legerősebb vetélytársának tartott készülék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az utolsó szállítmány már megérkezett a Google amerikai központjába, a készlet elfogyása után a Nexus One csak Európában és egyes ázsiai országokban lesz kapható - olvasható a Google műszaki blogjában. Ezzel pedig véget is ér a januárban bemutatott, műholdas navigációs berendezéssel (GPS), többfunkciós érintőképernyővel, integrált böngészővel, illetve levelezőrendszerrel szállított szolgáltatófüggetlen okostelefon amerikai karrierje.
Az 1 gigahertzes Snapdragon processzorral készülő, 11,5 milliméter vastag készülék kijelzőjének átmérője 9,4 centiméter, súlya mindössze 130 gramm. A versenytárakhoz képest kisebb és könnyebb Nexus One egyik legfontosabb előnye, hogy nagyobb mozgásteret ad a felhasználónak a kezelőfelület testre szabásánál.
Az amerikai vásárlók talán nem is értették, hogy mi volt a koncepciója a Google szolgáltatófüggetlen telefonjának – vélekednek a szakemberek. Az Apple telefonját hűségszerződéssel már 99 dollárért (22 ezer forintért) kínálják, míg a Google készüléke 650 dollárba (145 ezer forintba) kerül.
A telefon kudarcát többek között a hagyományos hirdetési módok elmaradásával is magyarázzák. Ezért fordulhatott elő, hogy a megjelenése utáni első hónapban mindössze 80 ezer darab fogyott a Nexus One-ból, míg az első iPhone-ból 600 ezer darab, a százmillió dolláros kampánnyal beharangozott Motorola Droidból pedig 525 ezer darab talált gazdára a bemutatót követő első hónapban.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legkeskenyebb okostelefonja és szemüveg nélküli 3D kijelző
- CES: A Google elhúzza a mézesmadzagot
- Xperia arc: szupervékony csúcsgép a Sony Ericssontól
- Android bug: eltévedt SMS-ek
- Az orosz Sistema saját fejlesztésű okostelefonja márciusban a piacon
- LG Android okostelefon kétmagos processzorral
- Nokia C7 a Telenornál
- Az okostelefonok éve lesz 2011
- Nexus S és Gingerbread – új androidos fejlesztések
- 1 millió eladott LG Optimus One
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Yettel ajándék: egy teljes nap ingyenes adatforgalom!
2025. június 20-án, a Yettel hivatalos előhívószámának napján a szolgáltató minden belföldi adatforgalom után eltekint a díjszámítástól. Ez azt jelenti, hogy aznap az ügyfelek adatforgalma nem csökkenti meglévő adatkeretüket. Bár az egyes díjcsomagokhoz tartozó sebességkorlátok érvényben maradnak, az adatfelhasználás ezen a napon teljes mértékben díjmentes.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Hogyan telefonálnak a magyarok külföldön?
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Mobilpiaci jelentése szerint 2024 harmadik negyedévében a magyar előfizetések 27 százaléka – mintegy 2,7 millió eszköz – csatlakozott külföldi szolgáltatók mobilinternet-hálózatához. Az NMHH rendszeresen publikál elemzéseket a mobiltelefon-használati szokásokról, beleértve a hanghívások és a mobilinternet külföldi igénybevételét.
Technológiai eszközök gyors kiszállítással – már 14 Yettel üzletből rendelhető
A Yettel és a Wolt idén tavasszal közös pilot programot indított, amelynek célja, hogy a technológiai eszközök és mobilkommunikációs szolgáltatások is ugyanolyan gyorsan és kényelmesen elérhetők legyenek, mint ahogyan azt a Wolt felhasználói az ételrendeléseknél már megszokhatták. A sikeres tesztidőszakot követően a kezdeményezés jelentősen kibővült.
A Rakuten Viber új funkciókkal segíti a magyar kisvállalkozásokat
A Rakuten Viber új funkciókat jelentett be, amelyek célja, hogy megkönnyítsék a felhasználók számára a Magyarországon működő kisvállalkozások felfedezését és velük való kapcsolattartást. Ezek az újítások a Viber üzleti fiók szolgáltatásának részeként érhetők el, amely segíti a kisvállalkozásokat abban, hogy professzionális módon jelenjenek meg az alkalmazásban, és hatékonyabban népszerűsítsék termékeiket, szolgáltatásaikat.