A Telenor profitja majdnem hétszeresére nőtt
A norvég Telenor távközlési vállalat a második negyedévben 9,494 milliárd norvég koronás adózott eredményt ért el, közel hétszer többet az egy évvel korábbi 1,375 milliárdnál. Az elemzők átlagosan 9,08 milliárd koronára számítottak.
A cég szerdai jelentése szerint a bevétel 2,7 százalékkal 25,177 milliárd koronára gyarapodott a tavalyi második negyedévi 24,509 milliárdhoz képest. A csoport magyar részlege - a korábban Pannon néven ismert Telenor Zrt. - a második negyedévben 327 millió koronás (11,6 milliárd forint) működési eredményt ért el 1,193 milliárd korona bevételből, az Oslóban megjelent központi beszámoló szerint. Az eredmény 17,2 százalékkal, a bevétel 13,2 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Egy norvég korona 35,76 forintnak felel meg szerdai árfolyamon.
A norvég távközlési csoport első negyedévi adózott eredménye, 1,036 milliárd norvég korona, még 36 százalékkal elmaradt az egy évvel azelőttitől. Az első negyedévben a bevétel is csökkent éves összehasonlításban: éppen 2,7 százalékkal 23,952 milliárd koronára.
A csoport magyar részlege - akkor még a Pannon GSM Távközlési Zrt., amely márciusban bejelentette, hogy fölveszi a Telenor nevet - az első negyedévben 292 millió koronás üzemi eredményt ért el 1,185 milliárd korona bevételből. Az eredmény az első negyedévben 25,7 százalékkal, a bevétel 10,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A magyar Telenor előfizetőinek száma 36 ezerrel csökkent az első negyedévben, majd további 37 ezerrel fogyatkozott a második negyedévben: június végén 3,428 millióan voltak az egy évvel korábbi 3,482 millió helyett. Az egy használóra jutó bevétel az első negyedévben 8 százalékkal, a második negyedévben 6 százalékkal csökkent éves összehasonlításban, forintban számolva.
Tavaly a Telenor adózott eredménye 10,104 milliárd norvég koronára csökkent a 2008-as 14,81 milliárdról, a bevétele 97,65 milliárd koronára emelkedett 96,167 milliárdról.
Előfizetői számát világszerte 10 millióval 174 millióra növelte, a legnagyobb számban Oroszországban, Pakisztánban és Bangladesben szereztek ügyfeleket.
Tavalyi éves beszámolójában a Telenor Magyarországon panaszolta az összekapcsolási és a barangolási díjak fokozatos csökkentését, a gazdasági nehézségek miatt takarékosabbá vált telefonhasználatot, a tavaly júliusban megemelt áfát. Emiatt a Pannon bevétele 10 százalékkal 5,524 milliárd koronának megfelelő összegre csökkent, ebből 1,566 milliárd koronának megfelelő üzemi eredmény keletkezett, kevesebb a 2008-as 1,8 milliárdnál.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Kisebb bevétel, nagyobb eredmény a Telenornál
- 200 millió eurós vadonatúj hálózatot épít hazánkban a Telenor
- B&P Braun & Partners – Adverticum: tulajdonszerzés és stratégiai partnerség
- Erősen nőtt a Yahoo nyeresége a második negyedévben
- A várakozások alatt maradt az IBM, de nőtt a profit
- Még mindig a válság hatása alatt a Telenor
- Telenor néven alakítaná át radikálisan a mobilpiacot a Pannon
- A vártnál jobban teljesített a Pannon anyavállalata
- Orosz feltételek a Telenor és az Altimo terveihez
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.
Győrben találkozott a tudomány és az üzleti világ
Ötödik alkalommal rendezték meg a Hungarian Summitot, a magyar–amerikai felsőoktatási és üzleti kapcsolatok építését célzó rangos eseményt. Az idei fórumnak a Széchenyi István Egyetem adott otthont, amely már a kezdetektől aktív résztvevője és támogatója a kezdeményezésnek.