Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról

Az 55 országban megkérdezett 27 000 internet-használó válaszait összesítő felmérés szerint a magyarok 34 százaléka csak akkor vásárolna gyógyszert és gyógyhatású terméket online, ha előtte tájékozódik róla a weben, míg az európai átlag 15 százalék. Élelmiszert a magyarok fele nem rendelne online előzetes tájékozódás nélkül, Európában ez az arány mindössze 10 százalék.
A fenti termékeken kívül a magyar válaszadók közül a legtöbben a testápoló szerek, kozmetikumok és repülőjegy internetes vásárlása előtt néz utána a terméknek. Európában interneten való tájékozódás nélkül a legtöbben nem vennének szórakoztató elektronikai terméket
(38 százalék), autót (35 százalék), szoftvert (26 százalék) és telekommunikációs szolgáltatást (22 százalék).
Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék.
Világszerte a vásárlók jó egyharmada, az európai válaszadóknak pedig majdnem 40 százaléka legtöbbször a kimondottan online értékesítésre specializálódott áruházakból vásárolt. A magyar megkérdezetteknek ugyanakkor csak 13 százaléka rendelt gyakran ilyen áruházból, nagyjából egyharmaduk viszont olyan vállalat webkínálatából vásárolt, amely valóságos üzletet is működtet.
A következő hat hónap során az interneten vásárolni tervezett termékek közül a legtöbben a könyvet említették: a magyarok 40 százaléka, míg az európai válaszadók 39 százaléka rendelne könyvet az internetről. Ezen kívül a magyarok leginkább utazást és szállást (19 százalék) foglalnának a neten, valamint rendezvényre szóló belépőjegyet (19 százalék) és szórakoztató elektronikát vennének. Az európai válaszadók 31 százaléka tervezett ruházati cikket, cipőt vásárolni online, 29 százalékuk repülőjegyet, 24 százalékuk pedig szállást illetve utazást foglalna.
Videót, dvd-t, illetve számítógépes játékot az európai internetezők 20 százaléka vásárolna online, míg a magyar válaszadók között mindössze 5 százalék volt ez az arány.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Márkás édességek online
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók
- Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
- Shopline néven online bevásárlóközpontot nyit a Bookline
- Tavaly 155 milliárdos forgalom az online kiskereskedelemben
- A kisvállalkozók nem használják ki a webáruházak lehetőségeit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.
700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.
AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.