Kínában 60 százalékkal nőttek az internetes eladások
A kínai kutatási központ tanulmánya szerint 2010 első félévében 60 százalékkal, 2.250 milliárd jüanra (257 milliárd euró) nőtt Kínában az internetes eladások értéke 2009 hasonló időszakához képest.
A múlt év egészében az internetes kereskedelem értéke átszámítva 410 milliárd dollárra rúgott. A kormány informatikai hivatalának illetékese szerint június végén összesen 20.700 honlap foglalkozott online értékesítéssel. Ez a szám az év végéig 23 ezerre nőhet. A következő évekre a hivatal átlagosan 35 százalékos növekedést jósol, amelyet többek közt a mobiltelefonos fizetés terjedése is erősít.
Egy júliusi felmérés szerint az online kereskedésekben körülbelül 140 millió ember - az ország lakosságának 10 százaléka - vásárol. Az online fizetési szolgáltatásokat 128 millióan veszik igénybe és 122 millióan használják az internetet banki tranzakciókhoz. A június végén 420 millió főt számláló kínai internetes közösség vonzó piacot jelent kedvező növekedési kilátásai miatt. A német sportszergyártó adidas a héten jelentette be, hogy új internetes üzletet nyit Kína legnagyobb aukciós portálján, a Taobaon.
Kapcsolódó cikkek
- Már csak regisztrálva lehet mobilozni Kínában
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Kína: 800 millió mobilos, 25 millió 3G-használó
- Csomagolt termékek (CPG) az online térben
- Több mint egymillió e-kereskedés a kínai Taobaón
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Saját blogot indított a kínai elnök
- VPN-szerverekkel érik el Kínából a tiltott weboldalakat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AutoWallis: Új nagyhaszongépjármű központ nyílik Csehországban
Az AutoWallis Csoport tovább növeli cseh piaci jelenlétét, miután megnyitotta első nagyhaszongépjármű értékesítési és szervizpontját Csehországban. A dél-csehországi Hůry településen található, 3.400 négyzetméteres létesítmény, amely Mercedes-Benz kamionok értékesítésével és szervizelésével foglalkozik, stratégiai fontosságú a cég számára.
Új korszak a gázszivárgás-felderítésben: Itt az ABB lézeres technológiája
2024-ben jelentős mértékben nőtt az érdeklődés az ABB MobileGuard földgázszivárgás-érzékelő megoldása iránt az előző évhez képest. Az európai és észak-amerikai olaj- és gázipari vállalatok, valamint közüzemi szolgáltatók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a környezetvédelmi előírások betartására, valamint infrastruktúrájuk biztonságosabbá és ellenállóbbá tételére. Ennek következtében kulcsfontosságúvá vált a földgázszivárgások gyors és pontos észlelése, lokalizálása és mérése.
Forradalom a kiberbiztonságban: új MI-megoldás az ipari hálózatok védelmére
Az ipari termelés digitalizációja jelentősen gyorsította és hatékonyabbá tette a gyártási folyamatokat, ugyanakkor új sebezhetőségeket is teremtett: a kibertámadások veszélye mára komoly fenyegetést jelent. Egy-egy támadás leállíthatja a termelést, üzleti titkokat szivárogtathat ki, vagy akár egy teljes üzem működését is megbéníthatja.
Magas munkavállalói aktivitás a magyar munkaerőpiacon
A Profession.hu 2025 első negyedéves jelentése szerint a magyar munkaerőpiacon továbbra is magas a munkavállalói aktivitás. Bár az álláshirdetések száma minimálisan, 0,97%-kal visszaesett az előző év azonos időszakához képest, a jelentkezéseké ezzel szemben 4,8%-kal emelkedett. Ez azt jelzi, hogy a munkakeresők oldaláról továbbra is élénk az érdeklődés.
Erős évet zárt a ViVeTech
A Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett ViVeTech Nyrt. nettó árbevétele a 2024-es üzleti évben 24 százalékkal emelkedett, és megközelítette az 1,4 milliárd forintot, szemben a 2023-ban elért 1,1 milliárd forintos értékkel. A társaság adózott eredménye ezzel párhuzamosan 95 százalékkal, 66,2 millió forintról 128,8 millió forintra bővült – derül ki a vállalat frissen közzétett, a magyar számviteli szabályok szerint elkészített, nem konszolidált éves beszámolójából.