Gyorsabban reagál a piaci változásokra a Magyar Telekom
Mivel a távközlési iparág nagyon gyorsan fejlődik, új technológiák születnek, s ennek megfelelően alakulnak a piaci trendek, a Magyar Telekomnak is gyorsabban kell reagálnia a változásokra - indokolta Christopher Mattheisen, a társaság elnök-vezérigazgatója a vállalat felső vezetésében történt változásokat.
Az elnök-vezérigazgató szerdán Budapesten sajtótájékoztatón bemutatta a szeptemberben kinevezett Keszég Attila új értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettest, valamint a nyáron pozíciójába lépett Király István új marketing vezérigazgató-helyettest.
Kifejtette: nehéz időszakot él az ország és a vállalat, s ezért nagyon fontos, hogy a kulcsfontosságú területek jó szakemberek kezében legyenek.
Elmondta: büszkék arra, hogy a három képernyős stratégiájuknak megfelelően a televíziós piacon nagyon erős második helyet értek el 28 százalékos részesedéssel. Itt másfél évvel ezelőtt még jóval gyengébben állt a Magyar Telekom, ám 12-18 hónap múlva piacvezető akar lenni.
Christopher Mattheisen hangsúlyozta: céljuk az, hogy amikor elkezdődik a gazdasági kilábalás, a Magyar Telekom erős pozíciókból induljon. Hozzátette, hogy vannak már jelei a kilábalásnak, nő a bruttó haza termék és a kiskereskedelmi forgalom, de a munkanélküliség továbbra is magas.
Az eseményen Király István elmondta: a hagyományos vezetékes, televíziós és mobilszolgáltatások mellett a vállalat megjelent a gáz- és az áramszolgáltatás, illetve a biztosítás területén is. Az ügyfelek száma az új területeken is dinamikusan nő, energia-szolgáltatási szerződést már 15 ezren kötöttek velük, különböző biztosításokat pedig több mint 100 ezren.
Hozzátette: folytatják a három képernyős stratégia megvalósítását, s most azon dolgoznak, hogy a mobiltelefonon, a televízióban és az interneten megjelenő tartalmak átjárhatóak, s mindegyik eszközön megjeleníthetők legyenek.
A mobilkészülékekről elmondta, egyre nő az igény az okostelefonok iránt. Ezek elterjedtsége ma a magyar piacon 10-15 százalék, de dinamikusan nő az eladásuk: a napi értékesítésben már 20 százalék körüli.
Keszég Attila elmondta, a technológia helyett most már az ügyfeleket helyezik előtérbe, s őket akarják kiszolgálni magas színvonalú termékekkel és szolgáltatásokkal. Hozzátette, hogy új területeken is megjelennek, ezek között említette például az egészségügyet és a szállítmányozást.
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
- Magyar Telekom: a beruházásokat és az osztalékpolitikát érintheti a különadó
- Magyar Telekom: engedély a Daten-Kontor megvásárlásához
- Megszünteti New York-i tőzsdei jelenlétét a Magyar Telekom
- Háromszáz fő elbocsátását tervezi az MTelekom
- Magyar Telekom: fejlemény a törvényességi felügyeleti eljárásban
- Magyar Telekom: csökkent a nettó eredmény és a bevétel
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú fiatalt ért el az ELTE díjazott programja
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kara elnyerte a hazai kommunikációs szakma egyik legnagyobb presztízsű díját: a PREXA – PR Excellence Hungary Award arany fokozatú elismerését, valamint a zsűri különdíját a társadalmi kommunikáció kategóriában. A kitüntetést a STEMStation@ELTE STEMPont komplex pályaorientációs és tehetséggondozó programért ítélték oda.
EnterPRIZE 2025: Még van idő jelentkezni!
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal indította el nemzetközi EnterPRIZE programját, melynek célja a kis- és középvállalkozások fenntarthatósági törekvéseinek támogatása. A magyarországi pályázatra idén is várják a jelentkezőket, a beadási határidőt meghosszabbították: 2025. június 30-ig lehet pályázni.
Új, teljesen automatizált transzformátorállomás létesült Várpalotán
Teljesen automatizált és távolról irányítható új transzformátorállomást helyezett üzembe az E.ON Hungária Csoport Várpalotán. A közel 4 milliárd forintos beruházás az Európai Unió által támogatott Danube InGrid projekt részeként valósult meg, amelynek célja a régió energiahálózatának korszerűsítése. A költségek kétharmadát az E.ON saját forrásból, egyharmadát uniós támogatásból fedezte.
Lassul a lendület, de tovább nő a világ legnagyobb cégeinek értéke
A PwC legfrissebb „Global Top 100 companies by market capitalisation” jelentése szerint 2025. március 31-ig bezárólag a világ 100 legnagyobb vállalatának összesített piaci értéke 7%-kal, azaz 2,8 billió amerikai dollárral gyarapodott. Bár ez jelentős növekedés, jóval elmarad a 2024-es év 27%-os (8,3 billió USD) ugrásától. Az új rekordszinttel immár öt egymást követő évben folytatódott a növekedés, az összetett éves növekedési ütem (CAGR) 15%-ra tehető. A bővülés fő mozgatórugója idén is az Egyesült Államok volt, megelőzve Kínát és Szaúd-Arábiát.
Stratégiai kérdés lett a logisztika és a telephelyválasztás az e-kereskedelemben
2025. június 4–5-én Esztergomban került megrendezésre a XXI. e-kereskedelmi konferencia, ahol az iparág meghatározó szereplői – többek között az Allegro, az eMag Magyarország, a Foxpost, az Alza.hu, a Kifli.hu és az Euronics–Vöröskő Kft. – a logisztikai háttér és a telephelyválasztás stratégiai fontosságát is kiemelten tárgyalták. A szakmai tapasztalatokat és innovatív megoldásokat Lőrincz-Hadnagy Tibor, a HAD Group partnere és üzletfejlesztési vezetője is megosztotta, különös tekintettel a KKV-kra szabható, jövőálló raktármegoldásokra.