Facebook – Skype szövetség?
Miután felröppentek a hírek, hogy a Facebook saját telefont fejleszt, egyre jobban érezhető a nyomás, miszerint a közösségi oldal rekord számú felhasználója már kezdi kinőni a az eredetileg kitalált kommunikációs lehetőségeket. Nem a Skype és a Facebook egyesüléséről van szó, ám tény, hogy néha hasznos lenne közvetlenebb kontaktusba lépni az internetes kapcsolatainkkal. Ebben segítene a két vállalat közös fejlesztése, melynek keretén belül a Skype következő verziójában integrálnák az SMS-küldést, a hanghívást és a Facebook Connectet. A Facebook ezen szolgáltatásával natív módon, egy jelszóval használhatjuk a Skype megoldásait, és közvetlenebbül elérhetjük partnereinket. A kérdéses, szöveges üzenetek váltását és csevegést is egyszerűbbé tevő változat akár már a néhány héten belül megjelenő 5.0-ás Skype is lehet.
Tény, hogy ez a lépés teljesen logikus lenne mindkét részről, a Facebook 500 millió felhasználója egy kis extra szolgáltatáshoz jutna, a Skype pedig tovább erősítené pozícióját, különösen annak a 124 millió felhasználójának a körében akik legalább egyszer dokumentáltan belépnek a Facebookre, de az összesen 560 millió Skype-os között az ilyen felhasználók száma akár többszörös is lehet.
Kapcsolódó cikkek
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Közösségi oldal plátói szerelmeseknek
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- Újfajta szöveges képességek - Japán hangulat az iPhone-okon
- Betör a Facebook a bankokba
- Az okostelefonok terjedésével csökkenőben az ünnepi sms-forgalom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rendszám alapján működő automata parkolás az Allee-ban
Az Allee Bevásárlóközpontban egy új, rendszámfelismerésen alapuló parkolási rendszer lépett életbe, amely automatikus be- és kihajtást tesz lehetővé. Az újítás célja, hogy kényelmesebb, gyorsabb és környezetbarátabb parkolási élményt nyújtson a látogatók számára, miközben csökkenti a várakozási időt és megelőzi a torlódásokat.
Új online platform segíti a gyártókat és megrendelőket – ez a hazai ipar "szakmai társkeresője"
Új digitális megoldás jelent meg a hazai gyártói piacon, amely nem romantikus kapcsolatokat, hanem üzleti együttműködéseket hoz létre. A magyar fejlesztésű profibergyartas.hu célja, hogy hatékonyan, gyorsan és megbízhatóan kapcsolja össze a bérgyártókat a megrendelőikkel, így segítve a hazai gyártócégek versenyképességét és növekedését. Ez az új platform egyfajta „szakmai Tinder” – ahol a boldog végkifejletet nem egy randevú, hanem egy sikeres üzleti partnerség jelenti.
Egészségügyi startupokat vár az InnoStars Awards program
Az EIT Health InnoStars Awards program május 19-ig várja a hazai startupok jelentkezését. A program célja, hogy segítse az egészségügyi innovátorokat ötleteik tesztelésében, befektetők megtalálásában, és abban, hogy fejlesztéseik gyorsabban eljuthassanak a betegekhez. Mivel az egészségügyi startupok egyik legnagyobb kihívása a kórházakkal való együttműködés, az idei évtől külön támogatást kapnak a közbeszerzési rendszerek és kórházi folyamatok megértéséhez is.
Tisztújító közgyűlést tartott a VISZ
Május 8-án, Egerben tartotta esedékes tisztújító közgyűlését a Magyarországi Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). A tagság az esemény során újraválasztotta a szervezet elnökét, valamint két új tagot is bizalmat szavazott az elnökségbe. A közgyűlésen a felügyelőbizottság összetételéről is döntés született, mivel a testületben is lejártak a korábbi mandátumok.
Az AI új korszaka – kisebb, hatékonyabb, olcsóbb
Egyre jellemzőbb, hogy az általános célú, nagy AI-modellekről inkább a kisebb, speciálisan egy-egy feladatra szabott rendszerek felé fordul a céges felhasználók figyelme. Ezt a változást a hatékonyság, a költségoptimalizálás és a gyakorlati alkalmazhatóság iránti igény hajtja. A vállalatok ma már nem egyetlen AI-modellre támaszkodnak, hanem olyan stratégiát követnek, ami több modell együttes alkalmazásával növeli a mesterséges intelligencia pontosságát, csökkenti a költségeket és az AI-t megbízható módon integrálják a napi működésbe.