Robotautókat tesztel a Google
A robotautók eddig több mint 200 000 kilométert tettek meg úgy, hogy az egyetlen koccanásos balesetet egy másik, ember által vezetett gépkocsi okozta. A járművekben a biztonság kedvéért igazi sofőr is ül, akinek azonban eddig csak ritkán kellett beavatkoznia, mellette pedig egy szoftvermérnök is helyet foglal még. A hét tesztkocsi mindegyike átlagosan 1500 kilométert tett meg mindenfajta emberi közreműködés nélkül. Az irányító robot több forrásból kapja a környezetéről az információt: a fő navigációs eszköz egy a tetőn elhelyezett forgó érzékelő, amely valós idejű 3D térképet készít az autó 100 méteres körzetéről. A kocsi helyzetének meghatározását a térképen az első és a hátsó ütközőn lévő három plusz egy radareszköz, illetve az egyik kerékre szerelt további érzékelő teszi lehetővé. Ezen kívül a szélvédő mögött található kamera segít a gyalogosok, a biciklisták, a közlekedési lámpák és a jelzőtáblák megfigyelésében. A jármű haladását GPS navigáció is segíti, és még arra is utasítható, hogy egy adott forgalmi helyzetben óvatosan, vagy éppen agresszíven közlekedjen.
Sebastian Thrun szoftvermérnök, a Stanford Egyetem professzora a sajtónak elmondta, hogy a kísérlet elsődleges célja a közlekedés biztonságának növelése. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezet adatai szerint évente 1,2 millió ember veszti életét az utakon, a robotautók révén viszont Thrun szerint ez a szám legalább a felére csökkenthető lenne. A projekt sikere természetesen a Google számára is jól jöhet, hiszen nem kis siker lenne a cégnek, ha a jövő autóit az ő szoftverük irányítaná.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Zöld tanúsítvány, tiszta technológia – A Samsung tovább csökkenti ökológiai lábnyomát
A Samsung 2025-ös TV-, monitor- és hangprojektor kínálatából mintegy 80 modell érdemelte ki a TÜV Rheinland Product Carbon Reduction és Product Carbon Footprint tanúsítványait. A német székhelyű, világszerte elismert tanúsítószervezet elismerése a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét igazolja. Ez már az ötödik egymást követő év, hogy a Samsung prémium termékvonalai – köztük a Neo QLED 8K és Neo QLED modellek – megkapták ezt a minősítést, megerősítve a cég folyamatos erőfeszítéseit a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.
Új név alatt folytatja a Continental autóipari ágazata: bemutatkozott az Aumovio
A Continental Csoport autóipari ágazata az Auto Shanghai kiállításon jelentette be új márkanevét: a jövőben önálló vállalatként Aumovio néven működik tovább. Az új név kifejezi a cég erős piaci jelenlétét, hagyományait és technológiai tapasztalatát, valamint azt a törekvést, hogy innovációval alakítsa a mobilitás jövőjét.
A Sony új szintre emeli a zoomobjektívek világát
A Sony legújabb újdonsága, az FE 50-150mm F2 GM, a világ első olyan teleobjektívje, amely 150 mm-es gyújtótávolságot és állandó F2 rekeszértéket kínál. Az objektív 50 mm-es normál látószögű kezdőpontjától egészen 150 mm-ig zoomolható, mindezt rendkívül nagy fényerő mellett. A kiváló optikai teljesítmény és a nagy fényerejű rekesznyílás ötvözete a csúcskategóriás fix objektívek képminőségéhez hasonlítható. Ez a sokoldalúság lehetővé teszi, hogy egyetlen objektívvel lefedjük a különféle fotós és videós helyzeteket, témákat.
Continental: Jövőbe mutató megoldások az Auto Shanghai 2025-ön
A Continental az idei Auto Shanghai kiállításon a vezetés élményét és biztonságát új szintre emelő világítástechnikai fejlesztéseit állítja a középpontba. A technológiai vállalat széles skálájú járművilágítási megoldásokat mutat be: az alacsonyabb költségű rendszerektől – mint a Headlamp Control Module (HCM) Air – egészen a legmodernebb fejlesztésekig, mint például a lézeres vetítési technológiára épülő rendszerek (Laser-Based System, LBS), amelyek színes, nagy felbontású és mélységélességű képeket képesek kivetíteni a jármű környezetére.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.