A fogyasztók megtévesztése miatt 200 millióra bírságolták az MTelekomot
A Magyar Telekom 2009. október 2. és december 30. között bonyolította le a "90 Golf, 90 nyertes" című játékát, amelyet széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsített. A játékban a nyeremény naponta egy, - a teljes játék időtartama alatt - összesen 90 darab Volkswagen Golf típusú személygépkocsi volt, amelyhez a nyertes – a legtöbb nyereményjátékkal szemben - nem sorsolás útján, hanem különböző kérdések megválaszolása útján juthatott hozzá.
A GVH közleménye szerint a játékkal kapcsolatban a Magyar Telekom háromféle SMS-t küldött a fogyasztóknak. Az első csoport a promóciós SMS-ek csoportja volt, amelyek egy része a regisztrációt megelőzően érkezett a fogyasztókhoz, más része a regisztrációt követő tájékoztató üzeneteket tartalmazott, illetve játékra buzdított, valamint a helyes vagy helytelen vagy érvénytelen válaszok küldését követően jelent meg a játékosok "postaládájában". A második csoportot maguk a kvízkérdések alkották, míg a harmadikat a promóciós SMS-ek letiltásának lehetőségéről tájékoztató üzenetek.
Eljárása során a GVH megállapította, hogy a játékban jelentős számú, naponta átlagosan több ezer, egyes napokon több tízezer fogyasztó vett részt, akik igen sok SMS-t küldtek 300 forint ellenében, s ebből a Magyar Telekomnak jelentős bevétele származott.
A versenyhivatal a játék promóciójával kapcsolatban egyrészt azt értékelte, hogy megtévesztette-e a Magyar Telekom a fogyasztókat a játékba behívó, illetve a regisztrációt követő egyes SMS-ekkel és más kereskedelmi kommunikációkkal, másrészt azt, hogy a játékban a már regisztrált fogyasztók részére megküldött SMS-ekkel tanúsított magatartása tisztességtelen, agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősült-e.
A regisztrálást megelőzően megküldött SMS-ekről a GVH megállapította: az a tény, hogy a játékban érintett fogyasztók többsége csak egy regisztrációs SMS-t küldött 300 forintért, tehát a kvízjátékban valójában nem vett részt, már önmagában arra mutat rá, hogy a Magyar Telekom által a játékkal összefüggésben megvalósított kereskedelmi gyakorlat alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A fogyasztó ugyanis alappal gondolhatta, hogy a "Golf" szó megküldésével a játékban való részvétele biztosított, az nem igényel további fogyasztói aktivitást, amely azonban nem felelt meg a valóságnak, figyelemmel a játékszabályzatban foglaltakra.
A regisztrálást követően megküldött SMS-ek miatt a GVH a fogyasztó nyerés közeli helyzetére, az aznapi nyerés lehetőségére, esélyére történő utalást, illetve az utolsó napi nyeremény megnyerésének lehetőségéről szóló tájékoztatást kifogásolta. A kereskedelmi gyakorlat agresszív jellegét alátámasztva a GVH - többek között - kiemelte, hogy a regisztrálást követően a játékban résztvevők akár tucatnyi SMS-t is kaphattak egy-egy válasz SMS között, továbbá, hogy ezen SMS-ek célja egyértelműen a fogyasztó sürgetése volt annak érdekében, hogy további emelt díjas SMS-eket küldjön el. Ezzel a gyakorlattal a Magyar Telekom az érintett fogyasztókat a jogszabályokba ütköző módon, agresszíven ösztönözte a játékban való részvételre.
A bírság meghatározásánál a GVH a promócióból származó árbevételből indult ki, valamint súlyosbító tényezőként értékelte egyebek között azt, hogy a jogsértés több hónapon át tartott, illetve az ügyfelek széles körét érintette - olvasható a közleményben.
Az MTI érdeklődésére a Magyar Telekom PR igazgatósága annyit közölt, hogy a Magyar Telekom a GVH határozat írásba foglalását követően, annak tanulmányozása után alakítja ki álláspontját.
Kapcsolódó cikkek
- Milliárdos bírságot fizet vesztegetés miatt a Magyar Telekom
- Felülvizsgálati kérelem a Magyar Telekom és a kisrészvényesek perében hozott jogerős ítélet ellen
- A GVH a Vodafone és a Magyar Telekom mobilinternet reklámjait vizsgálja
- GVH: 60 millió forint bírság a Vodafone-nak
- Német ügyészségi vizsgálat a Magyar Telekom vesztegetésgyanús ügyében
- Újabb eljárás a Magyar Telekom ellen
- GVH-bírságot kapott a FiberNet és a ViDaNet
- Megtévesztő SMS játékért 40 milliós bírságot kapott a Vodafone
- 20 milliós GVH-bírság a Magyar Telekomnak
- Jóváhagyta GVH a Magyar Telekom-ISH Kft. Fúziót
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a Boxy új megoldása, a kiszervezett depószolgáltatás
A Boxy, az egyik vezető fulfillment szolgáltató decemberben új robotizált depó szolgáltatást vezetett be stratégiai partnere, a DPD Hungary igényére reagálva. A vállalat robotizált automatizációs technológiának és az iparágvezető IT rendszereknek köszönhetően rendkívüli gyors adaptációt tesz lehetővé a csomaglogisztikai szereplők egyéni szortírozási igényeinek kiszolgálásában.
20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését
Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.
Precízebb diagnosztika, biztonságos önvezető járművek
Minden eddiginél gyorsabb és pontosabb méréseket végző szenzorok tesztelésében vesznek részt a Debreceni Egyetem szakemberei. A CERN-nel való együttműködés keretében olyan speciális detektorok összeállítása a cél, melyekkel az orvosi képalkotás, a gyógyítás, valamint a távvezérlés is sokkal precízebben végezhető a jövőben. A kutatást a HU-rizont program támogatja.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.