Szervizbróker menedzseli a Magyar Telekom újdonságait
Nem véletlen, hogy mobiltelefónia helyett immár mobilkommunikációról beszélünk. A maroknyi kis készüléket ugyanis egyre ritkábban használjuk beszélgetésre, és mind gyakrabban egyéb olyan funkciókra, amikor a „vonal” végén nem egy másik ember áll készenlétben. A már mindennapos SMS mellett ilyen megoldás például a web böngészése, üzenetek fogadása, üzleti tranzakciók (vásárlás, fizetés) intézése.
Miközben mindezek a felhasználó számára lassan természetessé válnak, addig a szolgáltatónak minden esetben meg kell küzdenie az újdonságok kifejlesztésével, a műszaki feltételek megtemetésével, majd a bevezetés után az alkalmazások menedzselésével. Csakhogy ezek az alkalmazások technológiailag gyakran függetlenek egymástól, ezzel szemben nagyon is függenek a megoldás szállítójától, vagyis nehezen kezelhetők egységesen.
A Magyar Telekom Oracle alapon és az Alerant közreműködésével a közelmúltban vezette be azt az eszközét, amellyel már megvalósítható az új generációs, a vezetékes és mobil szolgáltatásokat integráló, intelligens hálózatfejlesztés. Fekete László, a Magyar Telekom IT szolgáltatásfejlesztési ágazatának vezetője elmondta, hogy a vállalat korábban zárt fejlesztői környezetben hozta létre az egyes új hálózati szolgáltatásokat, ami csak nagy megrendelői szám mellett volt költséghatékony, s nem tette lehetővé konvergens megoldások kialakítását. A most kiépült platform immár rugalmas, szabványos megoldás, így leegyszerűsíti a szolgáltatások kialakításának folyamatát. Használatával a szűkebb megrendelői számú szolgáltatások is gazdaságosan építhetők ki. A platform lehetővé teszi konvergens távközlési (telco), webes, IPTV és IP alapú multimédiás szolgáltatások fejlesztését.
Az új platformra első lépésként a Magyar Telekom már meglévő alkalmazásait helyezik át, így a feltöltőkártyás mobiltelefon használatot, a Telemátrix virtuális magánhálózatok (VPN) biztosítását, valamint a zárt felhasználói csoportok (CUG) kezelését, a mobilparkolást, az autóskártya és más, helyalapú megoldásokat lehetővé tevő szolgáltatásokat. Vagyis mindazon megoldásokat, amelyek – a korábbi „híváskapcsolás” helyett vagy mellett – valamilyen intelligens logikai lépést igényelnek a rendszerben.
A Java és az internetes telekommunikációt lehetővé tevő SIP technológiára épülő platform hasznosságát jelzi, hogy a T-Mobile hálózatából indított mobil hívásoknak a 80, az indított SMS-knek 50 százaléka igényel valamilyen hálózati intelligenciát, ezért átfut az új rendszeren. Ennek három fő eleme van, a Service Broker , az applikációs szerver, valamint az adatbázis. A szabványos IT fejlesztői infrastruktúrán nincs szükség telco-specifikus tudásra, korszerű Web 2.0-s és Telco 2.0-s környezetben egységes platformot nyújt a webes távközlési és IP-s multimédiás szolgáltatások fejlesztésére.
Gordon Rawling az Oracle Communications Business Unit igazgatója szerint ezzel a megoldással létrejött egy európai szinten kiemelkedő kompetencia, mely más országok távközlési cégei számára is hasznosítható tudást és technológiát nyújt. A Magyar Telekommal már évek óta kapcsolatban álló Alerant Zrt. ügyvezető igazgatója, Szabó Tamás elmondta, hogy a projektben cégük feladata a koncepció kialakításától, az Oracle iparági megoldásainak bevezetésén és a rendszerintegráción át, a szolgáltatásfejlesztésig és teljesítménytesztelésig terjedt.
Kapcsolódó cikkek
- Őrzi pozícióit a kkv-piacon a Magyar Telekom
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Magyar Telekom: kisebb bevétel, veszteség 2011-ben
- Ötvenforintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Uniós támogatás következő generációs telekommunikációs termékcsomag kialakítására
- Idén is a Telekom a Vivicittá Városvédő futás főtámogatója
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Sportklub a T-Home-nál
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
- A bankkártyás fizetés most félezer forintot ér a T-Home és T-Mobile távszámlásainak
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átadták Magyarország leghatékonyabb piaci alapú naperőművét Szihalmon
A sikeres próbaüzemeket követően elindult és a mai napon ünnepélyes keretek között átadásra került a heves vármegyei Szihalmon hazánk legmodernebb és egyben legnagyobb termelési hatékonyságú naperőműve. A 69 MWp teljesítményű erőmű telepítési célja is rendhagyó: a Solar Markt és a Green Cloud együttműködésében megvalósult beruházás az első olyan naperőmű Magyarországon, amelyet kifejezetten azért építettek, hogy a hazai vállalatoknak biztosítson zöldáramot, ezzel segítve a karbonkibocsátásuk csökkentését célzó zöld átállásukat. Az ünnepélyes rendezvényen beszédet mondott többek között Lantos Csaba, energiaügyi miniszter és Mécs Imre, a Solar Markt Csoport elnöke, a Green Cloud alapítója, társtulajdonosa.
Itt az ideje, hogy tisztán lássák az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállást
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az SAP S/4HANA átállás magyarországi helyzetéről, tanulságairól, várakozásairól, hogy felhívja a figyelmet a korábbi vállalatirányítási rendszerek támogatásának 2027 végén lejáró határidejére.
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.
Adatvezérelt, AI-alapú ügyfélélmény és döntéshozatal: a GBS jövője
Hazánkban több, mint 200 üzleti szolgáltató központ működik, amelyekkel szemben folyamatos elvárás az innováció az anyacégek részéről. A magas követelményeknek való megfelelés érdekében e cégek számára elsődleges fontosságú az olyan új technológiák gyors és hatékony adaptációja, mint a mesterséges intelligencia (AI – artificial intelligence) – a Deloitte szakértői szerint.
Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van. Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője szerint ugyanis ma már szinte minden üzleti igény valamilyen IT megoldást kíván.