Akár nyolcszor többet költ Amerika kutatás-fejlesztésre Európánál
Az Európai Bizottság adatai szerint az EU vezető vállalkozásainak K+F beruházásai 2009-ben 2,6 százalékkal csökkentek, ami csak fele akkora visszaesés, mint az Egyesült Államok vezető vállalatainál tapasztalt 5,1 százalékos csökkenés. Az amerikai K+F színvonal azonban a fejlett technológiák területén így is jóval magasabb az európainál.
Globálisan 1,9 százalékkal csökkent tavaly a kutatásra-fejlesztésre fordított kiadás, és ez az átlag abból adódik, hogy a nagy mértékű amerikai és a mérsékeltebb európai visszaeséssel párhuzamosan a japán cégek fenntartották a korábbi K+F beruházási szintet, Ázsia más országaiban pedig folytatódott a korábbi években is tapasztalt erőteljes K+F-növekedés. Kínában 40, Indiában 27,3, Hongkongban 14,8, Dél-Koreában 9,1, Tajvanon pedig 3,1 százalékos volt a vezető vállalatok K+F beruházásainak növekedése.
Kapcsolódó cikkek
- IT Services Hungary: új K+F központ 70 új IT munkahellyel
- SAP fejlesztőközpont nyílik Oroszországban
- A Műegyetemen fejleszt az Ericsson
- Infotér konferencia - Magyarország jól áll a szélessávú internet-elérésében
- Jelentősen átrendeződnek a hazai kutatás-fejlesztés szabályai
- Folyamatosan növelik a K+F-re fordítható összegeket Kínában
- Új generációs internetes kutatások a Budapesti Műszaki Egyetemen
- Új IBM labor: A szoftverré alakított tudás
- Marosvásárhelyen fejleszt az IBM
- Romló üzleti, zuhanó fogyasztói várakozások
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Schneider Electric: Az ipari automatizálás új szintje Magyarországon
Magyarországon is elérhető a Schneider Electric teljes ipari automatizálási szoftverportfóliója, és most már egy kifejezetten erre a területre szakosodott csapat segíti a hazai ügyfeleket abban, hogy maximálisan kihasználják a megoldások kínálta lehetőségeket. Az AVEVA alkalmazások segítségével például akár 20%-kal is csökkenthetők a beruházási költségek, míg az EcoStruxure Foxboro DCS használatával akár 40%-kal is rövidíthető a meghibásodások javítási ideje. A Schneider Electric CONNECT platformja és a Flex előfizetési modellek egyszerű, gyors és rugalmas hozzáférést biztosítanak a felhasználók számára a cég szoftvereihez.
Digitális forradalom az akciós újságok piacán
A magyar felnőtt lakosság egyharmada már kizárólag digitálisan olvassa az akciós kiadványokat, míg 43 százalékuk vegyesen, mind online, mind offline formában lapozgatja őket. Csak a lakosság ötöde ragaszkodik kizárólag a papíralapú akciós újságokhoz – derült ki a Shopfully kutatásából. A digitalizáció ellenére az akciós újságok népszerűsége nem csökkent: a felnőttek 85 százaléka legalább havonta egyszer megtekinti őket, és szinte ugyanez a hányad elismeri, hogy ezek a kiadványok jelentős hatással vannak vásárlási döntéseikre.
Egy könyv, amit a Facebook alapítója szíve szerint betiltana
Sarah Wynn-Williams, a Facebook (jelenleg Meta) korábbi globális közpolitikai igazgatója, nemrégiben megjelentette "Careless People: A Cautionary Tale of Power, Greed, and Lost Idealism" című könyvét, amelyben részletesen bemutatja a vállalatnál szerzett tapasztalatait és a cég belső működését.
Új érintés nélküli fizetési megoldás magyar kereskedőknek
A Global Payments bevezette a Tap to Pay funkciót Magyarországon, amely lehetővé teszi a helyi kereskedők számára, hogy iPhone készüléken keresztül, a GP tom alkalmazás segítségével egyszerűen és biztonságosan fogadjanak el érintés nélküli fizetéseket.
A Real Madrid az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós bevételt
A Deloitte Football Money League 2025-ös jelentése rávilágít arra, hogy a legnagyobb futballklubok a 2023/24-es szezonban jelentős bevételnövekedést értek el, és a Real Madrid lett az első klub, amely átlépte az 1 milliárd eurós álomhatárt. A csapatok pénzügyi sikerét a pályán elért eredményeik, stadionfejlesztések és a jól megtervezett kereskedelmi stratégiák tették lehetővé. A Premier League csapatai továbbra is az élvonalban szerepelnek a bevételi rangsorban, míg a női futball is kiemelkedő növekedést mutat, jelezve a sportág egyre nagyobb népszerűségét és piaci értékét.