Betekinthetünk a neten az APEH-nál nyilvántartott adatainkba
Jelentős újdonságok és fejlesztések az APEH informatikai rendszerében
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) és a Pénzügyminisztérium Informatikai Szolgáltató Központ (PMISZK) 2008-ban írta alá a támogatási szerződést az APEH informatikai rendszerének korszerűsítéséről, amelyben a 90-es évek vége óta nem zajlott ilyen komoly fejlesztés. A közbeszerzési eljárás eredményeként az Albacomp RI Kft. nyerte el a projekt megvalósításának lehetőségét. A bruttó 1,257 Mrd Ft támogatási összeg felhasználásával és 200 APEH munkatárs részvételével megvalósuló informatikai fejlesztés új, az Ügyfélkapun keresztül elérhető internetes szolgáltatásokat nyújt majd az adózók számára, melyek kényelmesebbé és egyszerűbbé teszik az adóhatóság és az adózók együttműködését.
Az ACM projekt céljai között szerepel többek között, hogy lehetővé tegye az adózók számára, hogy megtekintsék az adóhatóságnál nyilvántartott alapadataikat akár 5 évre visszamenőleg, illetve nyomon követhetővé váljon az adózói bevallások beérkezése, feldolgozottságuk állapota is. Egyik várhatóan igen fontos szolgáltatása lesz, amely felsorolja a fontosabb hiányzó, be nem adott bevallásokat, melyeket az adózónak pótolnia szükséges. A projekt keretein belül folyamatban van egy olyan szolgáltatás fejlesztése is, melynek segítségével az adózó meg tud győződni arról, hogy érvényes megbízólevél alapján folytat-e nála ellenőrzést a magát adóellenőrként bemutató személy.
Másik fontos cél, hogy a munkáltatók számára lehetőség nyíljon arra, hogy lekérdezzék a munkavállalóik adóhatósághoz történő bejelentettségét, ezen felül a munkavállalóknak is lehetőségük lesz megtekinteni, hogy az adóhatóságnál mely munkáltatók, milyen időszakra jelentették le őket.
A projekt befejezését követően az adózóknak lehetőségük nyílik arra is, hogy saját személyi jövedelemadójuk 1%-os felajánlását, illetve annak érvényességét megtekintsék, továbbá megtudhatják, hogy melyik szervezet, pontosan mekkora összeget kapott a befizetett adóból.
Az Albacomp RI az ACM megvalósítása során olyan központi, Oracle adattárház technológiára épülő információs rendszert alakít ki, amely fontos lépés az elektronikus ügyintézés lehetőségeinek kiszélesítésében. Az adóalanyok teljesebb körű ügyfélközpontú kiszolgálásával bővül az elektronikusan intézhető szolgáltatások köre, melynek következtében az ügyfelek számára egyszerűbbé, kényelmesebbé válik az adózás, és lerövidül az ügyintézési idő.
Kapcsolódó cikkek
- Közösségi oldal plátói szerelmeseknek
- A Facebookon is elérhető a honvédség
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (1. rész)
- Ingyenesen letölthető Heaven Street Seven-dalok Mikulásra
- Weboldal a káros és jogellenes tartalmak bejelentésére
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- Programajánló és közösségi oldal egyben
- Szabadon megtekinthetők a '40-es évek filmhírei
- tanárblogok.hu - hiánypótló tapasztalatmegosztás
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Valóban csak az elektromos autókon múlna a fenntartható közlekedés?
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a folyamatosan emelkedő bérleti díjak azonban továbbra is kihívást jelentenek a cégeknek. Ennek ellenére a vállalatok is nyitnak az adott esetben drágább elektromos autók felé, de a céges flotta összeállítását még mindig a státusz és a pozíció határozza meg a valós használati igények helyett.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.
Autószerelés: a Széchenyi-egyetem oktatója készítette fel a szakmák világbajnokságán kiválósági díjat nyert fiatalt
Őri Péter, a Széchenyi István Egyetem munkatársa készítette fel a világ legjobb fiatal szakembereinek versenyén, a WorldSkills szakmai világbajnokságon autószerelésben kiválósági érmet nyert Tánczos Bencét, a győri Lukács-iskola tanulóját. Ebben segítségére volt a verseny korábbi magyar indulója is, aki ma már az egyetem járműmérnök-hallgatója.